Трагедія Ш. Бодлера
Трагедія Ш. Бодлера у тому, що за життя він не здобув ані визнання, ані розуміння співвітчизників. І все ж він сподівався, що його вірші будуть оцінені освіченими читачами. Про свою книгу він говорив:”Ця книга під назвою “Квіти зла” відзначається страшною холодною красою; вона створювалася із несамовитим терпінням. До того ж доказом її позитивної цінності є те зло, про яке вона розповідає. Книга доводить людей до нестями. Втім, сам злякавшися жаху, який я створив, я знищив третину в коректурах. Мені відмовляють у всьому: в оригінальності
У Давньому Римі була традиція: поета, який уславив своє ім’я геніальними творіннями, урочисто увінчувати лавровим вінком на Капіталійському пагорбі. Звичайно, ця традиція відійшла у минуле, але і сьогодні лавровий вінок є символом визнання митця. Ш. Бодлер вірив, що і його увінчають лавровим вінком, але це справа часу.
Я добре знаю: біль – єдине благородство,
Яке
А щоб мені вінок сплести, потрібне мнозтво
Часів, віків, епох, що світять оддаля.
140 років минуло з часу смерті автора “Квітів зла”. Ш. Бодлер – ключова постать у світовій літературі XІX століття. В його “Квітах зла” вперше знайшли відображення декадентські настрої, які стали панівними в кінці XІX – на початку XX століття. Своїм завданням у поезії Ш. Бодлер бачив “вирощування прекрасного із зла”. У “Квітах зла”він втілив мрію про Ідеал – “людину, підняту до рівня справжнього життя”. Ш. Бодлер розвинув традиції романтизму у поезії. Він став зачинателем нового мистецтва, яке назвав модерністським. Ключові слова модернізму: нереалістичне спрямування, звернення до підсвідомості читача, культ краси.
Ш. Бодлера вважають попередником символізму. Його “Відповідності” – яскравий приклад формування символістської поетики, програмні принципи якої були успадковані символістами різних країн. Ключові слова символізму: символи, синестезія,
сугестивне навіювання.