Р. Бернс. “Чесна бідність”. Виразне читання напам’ять
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС
ІІ семестр
СВІТ ДИТИНСТВА Й МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ В ЛІТЕРАТУРІ
(9 годин)
УРОК № 49
Тема. Р. Бернс. “Чесна бідність”. Виразне читання напам’ять
Мета: через виразне читання допомогти учням усвідомити ідейно-художню цінність твору; розвивати пам’ять учнів, творчу уяву, ораторські здібності, вміння відстоювати свою думку; виховувати високі духовні якості.
Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до його життя і творчості, аудіо-записи, відеоматеріали.
Теорія літератури:
ХІД УРОКУ
I. Мотивація навчальної діяльності школярів
– Роберт Бернс, вірш якого сьогодні ви читатимете напам’ять, здебільшого займався самоосвітою. Він добре знав історію, орієнтувався в політиці, читав твори французьких й англійських авторів, захоплювався казками, легендами, піснями свого народу. Ніколи не впадав у відчай, не скаржився. А коли він перебував у доброму гуморі, не було людини веселішої, дотепнішої, винахідливішої за нього. Поет намагався завжди в усьому бути першим. Він пишався своєю фізичною силою – однією рукою
Ось тому ми й вивчаємо вірш “Чесна бідність” Р. Бернса, намагаємося сприйняти його як моральну настанову, заклик до збереження своєї людської гідності й честі.
II. Оголошення теми й мети уроку
III. Формування вмінь та навичок школярів
1. Робота в парах
2. Розповідь вірша Р. Бернса “Чесна бідність” напам’ять
(Можна провести як конкурс на кращого читця.)
IV. Закріплення знань, умінь та навичок
1. Міні-диспут “Чи завжди потрібна й корисна чесність?”
Запропонувати розглянути ситуацію смертельно хворої людини, яку правда про стан її здоров’я може вбити; переказування пліток, висловлювань одне про одного, зауважень щодо зовнішності, здібностей, щодо поведінки батьків.
2. Інтерактивна вправа “Займи позицію” з обгрунтуванням
Чи завжди людина винна у тому, що вона бідноста? Бідність – це добре чи погано? Чим бідність гарна, а чим погана? Чим багатство гарне, а чим погане? (Можна для виконання вправи обрати одне з проблемних запитань.)
V. Домашнє завдання
Дати коротку письмову відповідь на одне з проблемних запитань останньої вправи або скласти “Кодекс честі” за Р. Бернсом.
VI. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа “Мікрофон”
Продовжте речення.
– Коли я читав (читала) вірш напам’ять,…
– Найкращим читцем вірша Р. Бернса був (була)…
– Читання напам’ять допомогло мені…
– Мене зацікавили різні думки щодо…