ПОРТРЕТ У ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ. ВОЛОДИМИР СЕНЦОВСЬКИЙ “БАБУСИН ОНУЧОК”
II семестр
ОПОВІДАННЯ
СКРИНЬКА ЦІКАВИХ І ПОВЧАЛЬНИХ ІСТОРІЙ
Урок 107. ПОРТРЕТ У ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ. ВОЛОДИМИР СЕНЦОВСЬКИЙ “БАБУСИН ОНУЧОК”
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Ти, малий, скажи малому,
Хай малий малому скаже,
Хай малий теля прив’яже.
Ар-ар-ар – кипить наш самовар.
Ор-ор-ор – ось червоний помідор.
Ир-ир-ир – мій тато командир.
Ур-ур-ур – на дереві сидить снігур.
Летить-летить їжак? (Не так!)
Летить-летить літак? (Так!)
Летить-летить шпак? …
Летить-летить мак? …
Летить-летить
Летить-летить кава? …
Летить-летить лисиця? …
Летить-летить синиця? …
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в групах
Учні в групах розповідають складені продовження оповідання. Визначають краще оповідання. Презентують його всьому класу.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням українського письменника Володимира Сенцовського, який у своїх творах для маленьких читачів оспівує красу рідного краю, чистоту душ і теплоту сердець українців.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
–
– Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні?
– Чи є у вас бабуся?
– Як часто ви з нею спілкуєтеся?
– Які почуття виникли у вас після прослуховування оповідання?
1) Довідкове бюро.
Ослінчик – переносна кімнатна лава для сидіння.
Сіни – нежила частина селянських хат і невеликих міських будинків, яка з’єднує жиле приміщення з ганком, рундуком або ділить хату, будинок на дві половини.
Пелена – нижній край одягу (плаття, спідниці).
Рундук – те саме, що ганок.
Хвацький – завзятий, запальний.
2) Читання стовпчиків слів “буксиром” за вчителем.
Ступає соковиті
Щедрому гойднувся
Волосся подвір’я
Стривожилася обмурзаний
Бешкетник клопочеться
Сусідського свариться
Фізкультхвилинка
– Назвіть головних героїв оповідання.
За командою “земля” діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою “небо” – піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову “земля” – учні очима знаходять, де вони закінчили читати.
– Як ви гадаєте, чому Андрійко запропонував бабусі вважати його внуком?
– Знайдіть у тексті опис бабусі.
– Чому автор порівнює її з маківкою?
– Розкажіть про Андрійка.
– Яким ви його уявляєте?
– Чи хотілося б вам дружити з цим хлопчиком?
– Яким зобразив хлопчика художник?
– Визначте основну думку оповідання.
– До яких учинків спонукає вас письменник?
– Опишіть зовнішність своєї бабусі, тобто створіть її усний портрет.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?
– Хто є головним героєм цього оповідання?
– Як Андрійко ставився до старенької бабусі?
– Який висновок ви для себе зробили?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Дібрати запитання за змістом оповідання.