ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ЗАВДАННЯ ЗІ СКРИНЬКИ ПОЕЗІЇ
І семестр
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ
Урок 50. ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ЗАВДАННЯ ЗІ СКРИНЬКИ ПОЕЗІЇ
Мета: узагальнити знання учнів за прочитаним розділом; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати творчі здібності учнів, уміння висловлювати оцінні судження; виховувати любов до рідного слова.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Сидів горобець на сосні,
Заснув – і упав уві сні.
Якби не упав уві сні,
Сидів би він ще на сосні.
– Прочитайте повільно, швидко, дуже швидко.
– Прочитайте радісно, сумно, сердито.
Так
Сичить гусак старий сердитий: с-с-с.
Вода тече, співає в кранику: с-с-с.
Свистить завжди окріп у чайнику: с-с-с.
Ічка-ічка-ічка – ось глибока річка.
Ачка-ачка-ачка – пливла по річці качка.
Єчки-єчки-єчки – знесла вона яєчки.
Чат-чат-чат – навиводить каченят.
Чить-чить-чить – плавать діточок навчить.
Ічці-ічці-ічці – попливуть разом по річці.
– Роз’єднайте слова, прочитай прислів’я. Поясніть їх значення.
– Хтонежалієприроду, тойшкодитьсамсобі.
– Природаодномумати, другому-мачуха.
Зірка зірка сірка зірка
Клітка квітка клітка клітка клітка
Сніжок сніжок сніжок стіжок сніжок
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
– Хто краще прочитає вірш?
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми повторимо твори зі скриньки поезії. Перевіримо свої знання і вміння.
V. ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Завдання зі скриньки поезії 1. Робота в групах
– Прочитайте початкові рядки поезій Анатолія Григорука (про півника) і Грицька Бойка (про кота). Додайте до них по два власних рядки, щоб утворити веселі вірші.
ТЕРЕМОК ДЛЯ КУРЧАТОЧОК
Взяв когутик молоток:
– Цоки-цок! Цоки-цок!..
(Я будую теремок
Для усіх своїх діток –
Для усіх своїх діток –
Для курчаточок.)
КІТ-РИБАЛКА
Кіт-рибалка у човні
Мріє на світанні…
(От якби зловить мені
Карася в сметані.)
2. Добирання рими до слів
Верба… (журба, боротьба, стрільба…)
Зоря… (моря, короля, буря…)
– З небес летять сніжиночки,
Падають на зелені ялиночки,
Легенькі, як пушиночки.
– Сіли хлопці з вудками біля ріки,
Натягали окунів з води,
Принесли їх сюди.
– 3 гір на долину
Біжить, вирує вода,
Срібляста, прозора,
Як світ молода.
4. Складання вірша
Он зайчик усміхається
На теплому пеньку.
А сонечко вмивається
В зеленому вінку.
5. Гра “Скільки рядків?”
Дощик, дощик, ти вже злива!
Плаче груша, плаче слива.
Ти періщить заходився,
Соловейко застудився.
А тепер лежить під пледом,
П’є гарячий чай із медом.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ