ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ “У КРАЇНІ ДИТИНСТВА”
Мета: узагальнити знання учнів за прочитаним розділом “У країні дитинства”; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності школярів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до рідного слова.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА (див. додатковий матеріал до уроку на с. 84)
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра “Обличчям до обличчя”
Учні в парах повертаються одне до одного і стисло переказують уривок з повісті Олександра Дерманського
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми завершуємо вивчати розділ.
– Пригадайте його назву.
– Розгорніть зміст підручника.
– Знайдіть вивчений розділ.
– Яким твором починається розділ?
– Яким завершується?
– Назвіть свій улюблений твір.
– Чим він вам сподобався?
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра “Чи уважний ти читач?”
Тестування
1. Хто заблукав у лісі?
А) Ксеня і Василь;
Б) Катруся і Василь;
В) Ксеня і Славко.
2.
А) 8 Березня;
Б) Святого Валентина;
В) новорічний карнавал.
3. Як називалася книга, яку тато подарував Славкові?
А) “Життя тварин”;
Б) “У світі тварин”;
В) “Пригоди тварин”.
4. Кому тато прилаштував гойдалку?
А) Тарасикові та Ані;
Б) Тарасикові та Тетянці;
В) Віталикові та Тетянці.
5. Яку ріку оспівував у своїх творах Олександр Довженко?
А) Сулу;
Б) Десну;
В) Дністер.
6. Як звали маленьку лісничиху?
А) Оля;
Б) Тетянка;
В) Улянка.
Відповіді: 1а; 2в; 3а; 4б; 5б; 6в.
2. Фізкультхвилинка
3. Робота в групах
– З’єднайте назву твору з автором.
Борис Грінченко | “Славко і жако” |
Олесь Донченко | “Чудове чудовисько” |
Михайло Слабошпицький | “Дикі каченята” |
Василь Чухліб | “Ксеня” |
Олександр Дерманський | “Дівчинка над струмком” |
4. Гра “Пригадай твір і його автора”
– Але бігти серед густо порослих кущів, за руки побравшись, було зовсім погано. Ми ще трохи пробігли, поки обоє, спіткнувшись за коріння, попадали додолу. (Борис Грінченко “Ксеня”)
– Гірка була досить крута й слизька. Видертись не неї куди було легше, ніж спуститися. (Всеволод Нестайко “Троє за парканом”)
– По дорозі додому батько розпитував Славка, що ж він тепер знає про Африку. І Славко розповідав усе вичитане в книжках. (Михайло Слабошпицький “Славко і жако”)
– І справді – з верби летіли парашутики чи жовті кульбабки. Поплюхалися у воду і… запищали. Та це ж каченята! (Василь Чухліб “Дикі каченята”)
– На початку жовтня ледве помітною лісовою стежкою, яка звивалася між старезних дубів, ішла дівчинка років тринадцяти. (Олесь Донченко “Дівчинка над струмком”)
– Я лежу на возі. Навколо, спинами до мене, дід і батько з косарями. Мене везуть у царство трав, річок і таємничих озер. (Олександр Довженко”Зачарована Десна” )
– – Е, а я чемпіон лісу з пластилінових баранців,- й бровою не повівши, вигадало чудовисько, спритно залазячи на підвіконня. (Олександр Дер – манський “Чемпіон з Баранців”)
5. Гра “Хто краще?”
Конкурс на краще читання з пам’яті описів з прочитаних уривків повісті “Лісничиха”.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра “Закінчи речення”
– Сьогодні на уроці я вчився…
– Мені було цікаво…
– Свою роботу на уроці оцінюю…
– Урок завершую з… настроєм.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання рубрики “Повтори і пригадай” (с. 113).