НЕ УПУСТИ СВОЮ ЖАР-ПТИЦЮ. ВОЛОДИМИР КОЛОМІЄЦЬ ТЮХТІЙ І ТОРОХТІЙ

Мета: продовжити ознайомлення учнів з поезією Володимира Коломійця; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; активізувати читацькі інтереси школярів; розвивати здатність емоційно реагувати на художнє слово, співпереживати, творити, мислити словесно художніми образами; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Голосна очеретянка

Оселилась якось ранком

У рясних очеретах.

Одягнувши окуляри,

Написала незабаром

Олівцем

очеретяним

На воротах номер ганку.

Ось-ось одуд-листоноша

Принесе новин хороших.

2. Гра “Допиши віршик”

Ходить лісом їжачок,

В нього шубка з…

Вночі їй завжди півник сниться.

Вона не курка, а…

У неділю на Хрещатик

Квочка вивела…

По дорозі жук повзе,

На спині листок…

Свиня навчала діточок:

– Вмивайте вранці…

Ну й дивина!

Не знає Таня й досі,

Яка пора іде за літом?…

І. Січовик

3. Гра “Межа”

– Читаючи, встановлюйте межі слів у реченні. Робіть відповідні паузи.

1) Непомітнонадійшовранок.

2) Уселісталошумно.

3)

Забрехалисобаки, заревіликоровитателята.

4) Цілаотараовецьтакібекалаімекала.

5) Великийпівеньвистрибнувнавербовийперелазіголоснозакукурікав.

6) Почувсялюдськийгомін.

7) Викотилосяз-залісукраснеіпишнесонце.

8) Зачервоніливерхівкивисокихберізок.

9) Засвітилисячистовибіленіхатки.

10) Заяскравіликрапелькиросинатравахінагородині.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Моя бабуся – найкраща”

Розповіді учнів про свою бабусю.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творами Володимира Коломійця. Прочитаємо його вірш “Тюхтій і Торохтій”.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Передбачення”

– Кого називають Тюхтієм? Торохтієм?

Тюхтій – незграба, неотеса.

Торохтій – базіка, балакун.

– Як ви гадаєте, що їх може об’єднувати?

2. Опрацювання вірша Володимира Коломійця “Тюхтій і Торохтій” (с. 121-123)

1) Виразне читання вірша вчителем.

– Чи сподобався вам вірш?

– Що викликало здивування?

2) Словникова робота.

Куняв

Звавсь

Жахтіти

Набалакатись

Вибалакається

Бризне

Соловіє

Зорити

Трапляється

Набалакатись

– Прочитайте слова мовчки, потім – “буксиром” із сусідом по парті.

– Знайдіть тлумачення слів у підручнику.

Соловіти – тут: ставати в’ялим, сонним.

Жахтіти – яскраво світитися.

Зорити – пильно вдивлятися.

– Серед прочитаних слів знайдіть синонім до слова дрімав. (Куняв)

3) Читання вірша одне одному в парі.

– Який основний тон виберете для читання вірша?

– З якою гучністю будете читати?

– Які рядки прочитаєте голосніше?

4) Виразне читання вірша учнями.

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

– Прочитайте, як описано у вірші Тюхтія і Торохтія.

– Чи схожі між собою герої вірша? Чим саме?

– Чому Тюхтій і Торохтій упустили жар-птицю – шанс на успіх у житті? Знайдіть відповідь у тексті.

– Як ви розумієте виділені вислови?

6) Робота в парі.

– Доповніть речення, скориставшись художніми образами Володимира Коломійця.

Устане раненько, нагодує, теплом зігріє мене бабуся – … (сиве сонечко).

Щоб не прогавити своє щастя, не будь… (Тюхтієм і Торохтієм).

3. Робота за ілюстрацією

– Подивіться на ілюстрацію до цього вірша.

– Чи можемо ми віднести її до всього твору чи до певної його частини?

– Що художник зобразив на картині?

– Що він намалював у центрі картини? Удалині?

– Які фарби обрав? Який настрій вони створюють?

– Опишіть картину, використовуючи рядки з вірша.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

– Яка його тема? мета?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш (с. 121-123).

Скласти твір-міркування “Не упущу свою жар-птицю”.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

НЕ УПУСТИ СВОЮ ЖАР-ПТИЦЮ. ВОЛОДИМИР КОЛОМІЄЦЬ ТЮХТІЙ І ТОРОХТІЙ