Народна казка. “Як гукнеш, так і відгукнеться” (ефіопська казка)

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи

СТЕЖИНКАМИ КРАЇНИ КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ

Урок 7

Тема. Народна казка. “Як гукнеш, так і відгукнеться” (ефіопська казка)

Мета: ознайомити учнів з ефіопською казкою; вчити пояснювати й обгрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви; з’ясовувати своє та авторське ставлення до них; розуміти зміст прислів’їв та приказок, пояснювати, у якій життєвій ситуації доцільно вживати кожне з них; виховувати інтерес до читання.

Обладнання: мапа світу; картки для словникової роботи; підручник; робочий зошит.

ХІД

УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань (робота в зошиті)

– Прочитайте визначення прислів’я та приказки на кульках.

– Чим прислів’я відрізняється від приказки?

III. Повідомлення теми й завдань уроку

– Соціально-побутові казки вважаються “наймолодшими” серед казок, вони складалися тоді, коли суспільство поділилося на багатих і бідних. У них здебільшого немає фантастичних перетворень, чарівної вигадки, найчастіше йдеться про реальне життя. Ці казки “населені” звичайними людьми, їхні герої – бідні селяни, ремісники, наймити, солдати

– з одного боку і вельможі, пани, багаті хазяї, купці – з іншого. У соціально-побутових казках світу найяскравіше і найповніше утілено протест проти несправедливості.

Сьогодні я пропоную вашій увазі ефіопську народну казку “Як гукнеш, так і відгукнеться”.

Послухавши її, спробуйте обгрунтувати вчинки героїв та їх мотиви; своє ставлення до них.

– Чому?

– Що спонукало?

– Які наслідки?

IV. Робота над новим матеріалом

1. Первинне ознайомлення зі змістом казки

2. Словникова робота

Складка

Натомість

Прибутки

Півбудинку

Скарб

Півосла

Зазіхає

Постановив

Навколішки

Завадити

– Знайдіть у тексті синоніми до слів сумний, радісний.

– Доберіть синоніми до слів натомість, завадити.

Зверніть увагу на написання слів півбудинку, півосла, навколішки.

3. Бесіда за змістом прочитаного

– Назвіть головних героїв казки.

– Визначте тип персонажів (позитивний, негативний).

– Розкажіть про спільне життя братів.

– Що допомагало їм у скруті?

– Поміркуйте, чому багатий брат став таким жорстоким. Чи міг він учинити по-іншому?

– Чому жадібність спалахнула в серці одного з братів? Підтвердьте свою думку текстом казки.

– Що ж призвело до зміни стосунків між братами?

– Чи справедливим був суддя? Підтверджуйте свою думку текстом казки.

– Як мудрий чоловік провчив свого жаднючого брата? Перекажіть.

– Знайдіть у казці прислів’я, поясніть їх значення і запам’ятайте.

– Якщо кинеш камінь угору, він упаде тобі на голову.

– Якщо зазіхнеш на чуже, втратиш своє.

– Якщо задумаєш зле діло, воно принесе спочатку нещастя іншому, а потім іще більше нещастя тобі самому.

– Доберіть характеристики літературним героям.

– Поясніть назву казки.

4. Робота над прислів’ями

– Хто як сіє, так і жне. (Угорське)

– Людина із жадібним серцем схожа на змію, що хоче проковтнути слона. (Китайське)

– Хоч як гадюку перевертай, однаково залишиться гадюкою. (Литовське)

– Хто на чуже зазіхає, своє втрачає. (Африканське)

V. Підсумок уроку

– Доведіть, що наведені прислів’я характеризують багатого брата.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Народна казка. “Як гукнеш, так і відгукнеться” (ефіопська казка)