Методичні поради щодо проведення уроків з вивчення казки-притчі “Маленький принц”
Мета: знайомство з біографією письменника, з його світоглядом; перший крок до його казкипритчі ” Маленький принц “; виховання патріотизму, людяності, гідності.
Обладнання: фотодокументи; ілюстрації Антуана де Сент-Екзюпері до казкипритчі “Маленький принц”; плакат із фрагментами спогадів сучасників письменника про нього.
Епіграф: Людина – це сонце, почуття – його планети.
Новаліс, письменник XIII ст.
Матеріали до проведення уроку
1. Почати урок треба з біографії Антуана де Сент-Екзюпері, з його родоводу, умов
Антуана як пілота, про аварію (і зовсім не останню), його дружбу з льотчиками Анрі Гійоме і Жаном Мермозом (тут варто прочитати фрагменти спогадів цих сміливців, що є на плакаті). Завершити розповідь треба повідомленням про перебування Антуана де Сент-Екзюпері на фронті, його польоти над небом Франції, яку він захищав від фашистських яструбів, а далі – авіачастина далекої розвідки і загибель. Розповідь має бути органічно поєднана з творчими пошуками Антуана де Сент-Екзюпері, становленням його як письменника (роман “Південний поштовий”, повість “Нічний політ”, епічний роздум “Планета людей”, казкапритча “Маленький принц”). Треба не забути про Сент-Екзюперіхудожника.
Методична примітка. Побудувати цей етап уроку можна як повідомлення заздалегідь підготовлених учнів, або як інтерв’ю з письменником, або як коментар до фотодокументів, або як зустріч друзів Антуана де Сент-Екзюпері (зустрічспогади). Може бути й учительський монолог. Але спрямованість уроку мусить бути чітко виражена; в уяві учнів має постати особистість громадянинапатріота, пілотасміливця, письменникагуманіста, оптиміста, хоч є і сумні ноти в його творах, вірного друга, шукача істини, людинознавця, романтика, миротворця.
Перший крок до казкипритчі “Маленький принц”: де і коли була написана ця унікальна за змістом і формою річ; чому письменник вирішив написати цей Твір ; чому він став художникомілюстратором своєї книги. Обов’язково треба прочитати посвяту (Леонові Верту), пояснивши, чому саме цій людині по святив світ твір Антуан; показати ілюстрації Антуана до “Маленького принца”.
3. Завершити урок варто запитаннями, які дозволять з’ясувати, чи досяг урок мети.
Домашнє завдання: підготувати інсценівки: “Маленький принц і троянда”, “Маленький принц і Лис”, “Маленький принц і король”, “Маленький принц і честолюбець”, “Маленький принц і ліхтарник”.