“Малюк Брауні” (англійська народна казка)
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи
ДИВОВИЖНИЙ СВІТ КАЗОК НАРОДІВ ЄВРОПИ
Урок 6
Тема. “Малюк Брауні” (англійська народна казка)
Мета: вчити учнів читати швидко, виразно, усвідомлювати зміст прочитаного, аналізувати та узагальнювати отриману інформацію; розвивати творчу уяву; виховувати почуття відповідальності, взаємодопомогу, уміння працювати в команді.
Обладнання: мапа Європи; Державний Прапор Великобританії; картки для розпитування; малюнок домовичка; таблиця “Морський бій”; завдання для роботи в групах; підручник;
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Всі почули ви дзвінок –
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.
II. Мотивація навчальної діяльності
1. Робота за технологією “Незакінчені речення” (продовж думку)
– Я хочу вчитися, щоб… (бути розумною людиною).
– Я багато читаю, щоб… (багато знати).
2. Робота за технологією “Мікрофон”
– Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
III. Повідомлення теми й мети уроку
– Сьогодні ми продовжимо подорож казками
– Розшифруйте слово – назву країни:
Б – 10, Г – З, Ж – 7, А – 9, Е – 5, В – 3 (Англія)
– Як називають народ, який проживає у Великобританії? (Англійці)
Учитель прикріплює на мапі Європи Державний Прапор Великобританії.
– Отже, ми будемо читати англійську народну казку “Малюк Брауні”.
IV. Робота над текстом казки
1. Словникова робота (робота в зошиті)
– Прочитайте стовпчики слів “луною” (за вчителем).
Брауні | Крихітні | Збиткують |
Домовик | Смішні | Роботящі |
Чоловічок | Симпатичні | Відчайдушні |
Хазяїн | Вередливі | Доброчесний |
Дід | Бешкетник | Похмурий |
Возило | Витівник | Насуплений |
– Чи зрозуміли ви, хто такі брауні? Як ще їх називають? (Домовики)
– Де, на вашу думку, відбуватимуться події?
– Про одного такого домовичка я зараз вам прочитаю.
2. Слухання казки
3. Фізкультхвилинка
4. Перевірка первинного сприймання. Робота в групах
– Дайте усні відповіді на запитання.
1-ша група. Розкажіть, що ви дізналися про брауні.
2-га група. Яким був брауні з Хілтон-Хола? Чи сподобався він вам?
3-тя група. Чи сподобалися вам дівчата-служниці?
4-та група. Чому вони вирішили допомогти брауні?
5-та група. Чи вдалося дівчаткам звільнити брауні?
5. Вибіркове читання казки
– Я читатиму казку, а коли зупинюся, ви продовжите.
– Малюк брауні жив…
– Брауні – так в Англії…
– Якщо їм заманеться,…
– Але брався до роботи лише тоді,…
– А ще один…
– А то, бувало, робив…
6. Робота в парах. Складання плану за допомогою карток
[ ] Брауні із Корнуелі
[ ] Звільнений брауні
[ ] Бешкетник і витівник Робін Гуд
[ ] Хто такі брауні?
[ ] Дівчата-служниці
[ ] Брауні в доброму і поганому гуморі
– Діти, працюючи у парах, розмістіть заголовки частин оповідання у правильній послідовності.
1) Хто такі брауні?
2) Брауні із Корнуелі.
3) Бешкетник і витівник Робін Гуд.
4) Брауні в доброму і поганому гуморі.
5) Дівчата-служниці.
6) Звільнений брауні.
– Отже, план допомагає переказувати текст у правильній послідовності.
7. Робота за технологією “Гронування”
– А тепер запишемо добрі та погані риси характеру, притаманні нашому брауні, за технологією “Гронування” (робота в зошиті).
– Отже, яких рис в нього було більше – добрих чи поганих?
V. Підсумок уроку
>> Гра “Чарівний клубочок”
– Діти, чи справдилися ваші очікування від уроку?
– Мені дуже сподобалося, що на уроці ви були активні й старанні.
VI. Домашнє завдання (диференційоване)
Виразно читати казку.
Розповідати за планом.
Підготувати малюнки на конкурс “Як ти уявляєш собі брауні”.
Додаткове читання
– “Кіт у чоботях” (німецька народна казка);
– “Ялини балакухи” (фінська народна казка).