Легенди і міфи народів світу. “Робін Гуд” (англійська легенда)
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи
ПРО ЧУДЕСА ЧИТАЙМО
Урок 4
Тема. Легенди і міфи народів світу. “Робін Гуд” (англійська легенда)
Мета: ознайомити учнів з англійською легендою, з її героєм Робіном Гудом, невтомним борцем проти завойовників і грабіжників, улюбленцем простого люду, захисником бідняків; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, емоційну сферу почуттів; формувати особистість, здатну на добрий вчинок.
Обладнання: мапа світу; картки для контролю техніки читання; підручник; робочий зошит.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний
II. Актуалізація опорних знань
>> Дидактична гра “Що я чую, що я бачу”
Учитель читає вірш, об’єднує дітей у дві групи і пропонує колективно обговорити завдання:
1-га група – назвіть все, що бачили (в уяві), коли слухали вірш;
2-га група – назвіть все, що чули, коли слухали вірш. Наприклад:
…Ранком зимовим
Діброва мовчала
Наче замерзла, сумна.
Тільки рясним
Верховіттям шептала
Вічнозелена сосна…
Леся Українка “Сосна”
– Дошка поділена навпіл, на ній – запис:
Що я бачу? Що я чую?
Білий іскристий сніг Шарудіння, шелест
Сумні дерева Подих легенького вітерця
Зелену сосну
III. Повідомлення мети й завдань уроку
– Кожен народ має улюблених героїв, створених або багатою художньою уявою (персонажі казок, міфів, легенд) або реальних людей.
Героєм англійського народу став Робін Гуд. Старовинні англійські народні легенди по-різному розповідають історію його походження: то він йомен – вільний селянин, то нащадок лісника й уславленого лучника, а то взагалі його вважають графом, якого скривдили жорстокі вороги.
IV. Робота над новим матеріалом
1. Первинне ознайомлення зі змістом твору
– Про які часи йдеться в легенді?
– Хто її дійові особи?
2. Словникова робота
Графство
Хащі
Йомен
Шериф
Стійла
Шибениця
Дрюк
Темниця
Простак
Запхикав
Пазуха
Стражники
Череда
Яловичина
Вдосталь
Статок
Кошель
Читання слів “луною” за вчителем, потім – мовчки.
– Доберіть синоніми до слів запхикав, вдосталь, статок.
– Знайдіть пояснення деяких слів після твору.
3. Робота над змістом легенди
Повторне читання.
– Знайдіть на мапі Європи країну, де народився наш герой. (Розповідь учителя про Англію.)
– Прочитайте внизу пояснення слова йомен.
– Ноттінгемське графство розташоване в Північній Англії. Саме тут і знаходиться славнозвісний Шервудський ліс. (Демонстрування на мапі.)
– Прочитайте, який статок мав Віллі
– Що примусило Віллі покинути рідний дім?
– Яким хлопчиком ріс Робін?
– Складіть словесний портрет хлопчика. Скористайтеся текстом підручника.
– За що його поважали бідні люди?
– Ким поповнювалась дружина вільних стрільців?
– За що Робін Гуд незлюбив королівського шерифа?
– Розкажіть, як Робіну Гуду вдалося розвідати, чи міцні замки в темницях і чи багато там охоронців.
4. Вибіркове читання
– Зачитайте уривки, де описано, як Робін Гуд перехитрив шерифа.
– Яким насправді був Маленький Джонс? Зачитайте.
– Що послужило пропуском Маленькому Джонсу до Ноттінгема?
– А пропуском у Ноттінгем був перстень шерифа.
5. Складання міркування
– Чому шериф погодився піти з незнайомим хлопцем? Як це характеризує шерифа?
– Поміркуйте, чому англійський народ зберіг у своїй пам’яті розповіді про Робіна Гуда.
– Чим схожі Робін Гуд і український герой Устим Кармелюк?
V. Підсумок уроку
– Які частини легенди були для вас напруженими, а які – викликали піднесені, радісні почуття?