Культ прекрасного в житті японців (за повістю Я. Кавабати “Тисяча журавлів”)
І Самобутність японської культури. (Схиляння перед прекрасним – основа японської культури. Воно знайшло своє втілення в ієрогліфічній писемності, умовностях ввічливості, традиціях чайного обряду, святах споглядання краси природи, мистецтві ікебани.)
ІІ. Я. Кавабата – “красою Японії народжений”. (Так назвав свою Нобелівську промову японський письменник Я. Кавабата. Вся його творчість просякнута культом прекрасного.)
ІІІ. Відображення культу прекрасного в повісті Я. Кавабати “Тисяча журавлів”.
1. Сенс назви твору.
2. Сюжетна основа повісті. (Сюжетну основу склала чайна церемонія, неодмінними умовами якої є гармонія, гречність, чистота і спокій. Чайний обряд у повісті – це тло, на якому відбуваються події. Через ставлення до нього розкриваються характери героїв та їхні взаємини.)
3. Уміння автора знаходити красу в буденному. (Предмети побутового вжитку, що оточують людей у повсякденні,
4. Квіти, твори мистецтва – невід’ємна частина побуту японців. (Стіни павільйону для чайної церемонії у помешканні Кікудзі прикрашені чудовими картинами. У його кімнаті завжди стоять живі квіти, які навіюють героєві думки про швидкоплинність життя та вічність краси.)
5. Взаємини японців із природою. (Японській національній культурі притаманне прагнення людини до гармонії з природою. Кікудзі помічає завжди її присутність поруч із собою. Стан природи завжди відповідає внутрішньому стану героя. Так, удень першої зустрічі з Юкіко Кікудзі помічає, що дика азалія на схилі гори вбралася в пуп’янки, а повертаючись після ночі, проведеної з пані Оота герой спостерігає лиховісну картину вранішньої заграви, яка до найдрібніших подробиць постане перед його очима при звіст ці про смерть цієї жінки.)
ІV. Думки, навіяні твором Кавабати. (Люди живуть серед краси, краса живе в лк> дях, та, на жаль, ми не завжди відчуваємо це. Помічати красу в буденному, оточувати нею своє життя, відшукувати її в своїй душі вчить прекрасний твір Я. Кавабати.)