Контрольний твір-роздум за романом Стендаля “Червоне і чорне”
УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС
I семестр
1. ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ
ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ
УРОК № 9
Тема. (РМ) Контрольний твір-роздум за романом Стендаля “Червоне і чорне”
Мета: перевірити рівень розуміння учнями змісту художнього твору; удосконалювати навички ідейно-художнього аналізування вивченого твору за обраною темою; розвивати творчі здібності, писемне зв’язне мовлення школярів; виховувати кращі людські якості.
Оснащення: портрет Стендаля, художній текст роману “Червоне і чорне”,
Тип уроку: розвиток мовлення.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. “Я хочу говорити про те, що відбувається в глибині душі”,- писав Стендаль. Читач завжди є співавтором письменника у сприйнятті його твору, тем, ідей та проблем, що в ньому порушено. Сьогодні ви спробуєте описати, як ваша душа й розум відгукнулися на твір великого французького письменника; як ви сприйняли ті загальнолюдські цінності, які він пропагує у своєму творі; завдяки чому розширили свій кругозір.
III. Оголошення теми й мети уроку
IV. Розвиток мовлення
1.
Орієнтовні теми
1) Внутрішня драма головного героя роману Стендаля “Червоне і чорне”: шлях від наполеонізму до злочину.
2) “Червоне” і “чорне” в романі Стендаля “Червоне і чорне”.
3) Роль жіночих образів у долі Жульєна Сореля та втіленні авторського задуму в романі Стендаля “Червоне і чорне”.
2. Написання твору-роздуму за обраною темою
Орієнтовний план твору-роздуму “Внутрішня драма головного героя роману Стендаля “Червоне і чорне”: шлях від наполеонізму до злочину”
І. Вступ. Французьке суспільство І половини XIX століття як тло роману Стендаля “Червоне і чорне”.
II. Основна частина.
1. Жульєн Сорель – обдарована особистість низького походження:
А) дитинство та юнацтво Жульєна; взаємини в родині;
Б) мрії та захоплення юнака;
В) шлях до кар’єрного зростання завдяки впливовості жінок;
Г) суперечливість характеру героя; шлях до злочину.
2. Переосмислення життєвих цінностей Жульєном у в’язниці.
3. Переможець чи переможений?
III. Висновок. Проблеми особистості змальованої Стендалем, що є актуальними й донині та хвилюють сучасного читача.
V. Домашнє завдання
Для всіх: розпочати читати повість Бальзака “Гобсек”. Індивідуальне: підготувати повідомлення на тему “Бальзак і Україна”.
VI. Підбиття підсумків уроку