Контрольний твір-роздум за романом Стендаля “Червоне і чорне”

УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС

I семестр

1. ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ

ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ

УРОК № 9

Тема. (РМ) Контрольний твір-роздум за романом Стендаля “Червоне і чорне”

Мета: перевірити рівень розуміння учнями змісту художнього твору; удосконалювати навички ідейно-художнього аналізування вивченого твору за обраною темою; розвивати творчі здібності, писемне зв’язне мовлення школярів; виховувати кращі людські якості.

Оснащення: портрет Стендаля, художній текст роману “Червоне і чорне”,

ілюстрації до твору.

Тип уроку: розвиток мовлення.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. “Я хочу говорити про те, що відбувається в глибині душі”,- писав Стендаль. Читач завжди є співавтором письменника у сприйнятті його твору, тем, ідей та проблем, що в ньому порушено. Сьогодні ви спробуєте описати, як ваша душа й розум відгукнулися на твір великого французького письменника; як ви сприйняли ті загальнолюдські цінності, які він пропагує у своєму творі; завдяки чому розширили свій кругозір.

III. Оголошення теми й мети уроку

IV. Розвиток мовлення

1.

Коментування вчителем запропонованих тем

Орієнтовні теми

1) Внутрішня драма головного героя роману Стендаля “Червоне і чорне”: шлях від наполеонізму до злочину.

2) “Червоне” і “чорне” в романі Стендаля “Червоне і чорне”.

3) Роль жіночих образів у долі Жульєна Сореля та втіленні авторського задуму в романі Стендаля “Червоне і чорне”.

2. Написання твору-роздуму за обраною темою

Орієнтовний план твору-роздуму “Внутрішня драма головного героя роману Стендаля “Червоне і чорне”: шлях від наполеонізму до злочину”

І. Вступ. Французьке суспільство І половини XIX століття як тло роману Стендаля “Червоне і чорне”.

II. Основна частина.

1. Жульєн Сорель – обдарована особистість низького походження:

А) дитинство та юнацтво Жульєна; взаємини в родині;

Б) мрії та захоплення юнака;

В) шлях до кар’єрного зростання завдяки впливовості жінок;

Г) суперечливість характеру героя; шлях до злочину.

2. Переосмислення життєвих цінностей Жульєном у в’язниці.

3. Переможець чи переможений?

III. Висновок. Проблеми особистості змальованої Стендалем, що є актуальними й донині та хвилюють сучасного читача.

V. Домашнє завдання

Для всіх: розпочати читати повість Бальзака “Гобсек”. Індивідуальне: підготувати повідомлення на тему “Бальзак і Україна”.

VI. Підбиття підсумків уроку


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Контрольний твір-роздум за романом Стендаля “Червоне і чорне”