КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ГАННА ЧУБАЧ “РОСА”
II семестр
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)
ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4
Урок 84. КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ГАННА ЧУБАЧ “РОСА”
Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю української поетеси Г. Чубач; удосконалювати навички читання віршованих творів; навчати сприймати зміст поезії на слух; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість; виховувати любов до природи, художнього слова.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над чистомовкою
Ла-ла-ла – бігла край села.
Ля-ля-ля
Та-та-та – спіймали кота.
Тя-тя-тя – довести до пуття.
Ду-ду-ду – У кіно піду.
Дю-дю-дю – зустріну суддю.
Са-са-са – вкусила оса.
Ся-ся-ся – малина уся.
Зу-зу-зу – боюся грозу.
2. Робота над скоромовкою. Гра “Дощик”
Крокодил до крокодила
Приплива просити мила,
Бо набридло крокодилу
Умиватися без мила.
3. Гра “Розшифруй приказку”
13 | 1 | 5 | 9 | 10 | 12 | 2 | 3 | 8 | 4 | 7 | 11 | 6 |
Неш | Зга | Ча | Нем | Не | Же | Я | Но | Ко | Го | І | Здо | Су |
(Згаяного
Вправа “Мікрофон”
– Поясніть, як ви розумієте зміст прислів’я.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра “Хто краще?”
Конкурс на краще виразне читання вірша.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– На сьогоднішньому уроці свої таємниці відкриє ще один вірш Ганни Чубач. Під час читання розмірковуйте, уявляйте, придивляйтеся, прислухайтеся.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Опрацювання вірша Г. Чубач “Роса” (с. 90)
1) Робота над загадкою.
– Йшла зоряниця,
Красна дівиця Через покоси,
Гублячи сльози.
Місяць дивився і засмутився,
Сонечко встало – сльози зібрало. (Роса)
– Чи доводилося вам бачити росу? Розкажіть про свої враження.
– Послухайте, як Ганна Чубач описує росу.
2) Виразне читання вірша вчителем.
– Яку картину ви уявляли, слухаючи вірш?
3) Словникова робота.
Читання стовпчиків слів “луною” за вчителем.
Краса дах
Навіть сріблом
Вранці камінчиках
Усміхаються скрапують
Зливаються вкривають
– Прочитайте слова скоромовкою.
Фізкультхвилинка
Раз, два, три, чотири.
Три, чотири, раз, два.
Розболілась голова.
Треба трішки відпочити,
Щоб нового ще навчитись.
Підтягнулися, присіли,
Пострибали, знову сіли.
Вийшла пауза мала –
До роботи нам пора.
4) Гра “Бджілки”.
Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен – у своєму темпі.
– Чим милується авторка твору?
– Як описує росу?
5) Виразне читання вірша учнями вголос.
– Прочитайте вірш уголос, передаючи замилування описаною картиною.
– Як ви розумієте виділені слова?
– Назвіть слова, що допомогли вам побачити колір, відчути рух.
6) Гра “Знайди риму”.
Краса… (роса);
На траві… (як живі);
Камінчиках… (промінчиках);
Усміхаються… (зливаються);
На листках… (дах).
2. Гра “Рибки”. Самостійне мовчазне читання учнями тексту Василя Сухомлинського
– Порівняйте образи роси, створені Ганною Чубач і Василем Сухомлинським. Чим вони подібні й чим відрізняються?
– Який текст вам сподобався більше? Чому?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра “Закінчи речення”
– Сьогодні на уроці я дізнався…
– Найбільше мені сподобалося…
– Я вчився…
– На наступному уроці хочу…
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Самостійно створити образ роси.