КИРГИЗЬКА НАРОДНА КАЗКА. ЗЛАГОДА
Мета: продовжити ознайомлення учнів з народними казками як жанром усної народної творчості; ознайомити їх з киргизькою народною казкою “Злагода”; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, уміння читати за особами; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; формувати оцінні судження; виховувати почуття любові і відданості до рідних людей.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в парах. Гра “Обличчям до обличчя”
Учні в парах повертаються одне до одного і переказують
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми ознайомимося з киргизькою народною казкою “Злагода”.
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра “Рибки”. Самостійне мовчазне читання статті “Киргизька народна казка” учнями (с. 28)
– Що є окрасою Киргизстану?
– Що таке юрта?
Цікаво знати! (див. додатковий матеріал до уроку на с. 36)
2. Фізкультхвилинка
Ось до лісу ми дійшли,
Потім ми лісочком йшли
І грибочок там знайшли.
Нагнулися, підняли,
У
І рушили далі.
Ми лісочком йшли,
Малинку знайшли.
Дотягнулися, зірвали
У кошик поклали
І рушили далі.
Ми лісочком йшли,
Пташеня знайшли.
Нахилилися, підняли,
В гніздечко поклали
І рушили далі.
3. Опрацювання киргизької народної казки “Злагода”
1) Гра “Передбачення”.
– Як ви вважаєте, про що йтиметься в казці, що має такий заголовок?
2) Виразне читання казки вчителем.
– Чи сподобалась вам казка?
– Які почуття вона у вас викликала?
– Які картини ви уявляли, слухаючи її?
3) Словникова робота.
Читання колонок слів “луною” з а вчителем, потім – “буксиром” у парах
Сварки | Онуків |
Вдосвіта | Злодій |
Бажання | Зійшлися |
Повернулося | Наприкінці |
– Доберіть синоніми до слів вдосвіта (дуже рано), зійшлися (погодилися).
4) Читання казки учнями “ланцюжком”.
– Хто є головними персонажами казки?
5) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.
– Де жив дідусь?
– Що його найбільше засмучувало?
– Що побачив старенький одного ранку біля юрти?
– Куди привів його слід?
– Що він прокричав?
– Які слова почув у відповідь?
– Чому дідусь відразу нічого не попросив?
– Що радили йому близькі?
– Чия порада виявилася наймудрішою?
6) Вправи на розвиток швидкості читання.
Гра “Хто що попросив?”
– Бери худобу, без худоби не проживеш. (Дружина)
– Проси землю, без землі не обійдешся. (Сини)
– Хіба то життя без гарного одягу? Одяг проси. (Дочки)
– Проси краще злагоди. Тяжко жити, коли її нема. (Онук)
Гра “Дочитай речення”
– Але діти виросли…
– Розгубився старий…
– Вітром полетів…
– Зрештою усі зійшлися…
– Довелося мені повертатися…
– 3 того часу…
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?
– Який висновок для себе зробили?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Переказувати казку (с. 28-30).