ГРИЦЬКО БОЙКО. ВИКРУТИВСЯ. ДЕ ІВАНКО?

Мета: актуалізувати й розширити знання учнів про творчість Грицька Бойка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; розвивати почуття гумору, вміння стежити за перебігом подій сюжету, висловлювати оцінні судження, узагальнювати; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вже дзвінок сигнал нам дав:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Роботу швидше починаймо!

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Робота над скоромовкою. Гра “Дощик”

Діти читають хором.

Накрапає дощ (тихо).

– Дощ пускається сильніше (голосніше).

– Злива (голосно).

– Дощ слабшає (тихіше).

– Дощ припинився (читання припиняється).

Біля будки песик Бобик

Ліг на сонці, гріє лобик.

Раптом муха-цокотуха

Продзжчала біля вуха.

Бобик – бац! Пропала муха.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Хто краще?”

Конкурс на краще виразне читання вірша Грицька Бойка “Відпочити ніколи”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з творчістю Грицька Бойка.

V.

СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Передбачення”

– Прочитайте заголовок з відповідною інтонацією.

“Викрутився”.

“Викрутився”!

“Викрутився”?

– Як ви вважаєте, про що йтиметься у вірші, який має такий заголовок?

2. Виразне читання вірша вчителем (с. 116)

– Чи сподобався вам вірш?

– Який настрій він у вас викликав?

– Які картини ви уявляли, слухаючи його?

3. Словникова робота

Читання слів “луною” за вчителем, потім – напівголосно в парах одне одному

Крізь

Лежав

Холодну

Лікарів

Стрівся

Водичку

Провалився

Позавчора

– Яке слово вжито у пестливому значенні? (Водичку)

– За допомогою якого суфікса воно утворене? (-ичк-)

– Прочитайте іменники, потім прикметник, дієслова.

4. Фізкультхвилинка

У садку зеленому

Яблук нарвемо.

В кошики великі

Ми їх складемо.

Ручки хай потрудяться –

Буде нелегко.

Вправними, бадьорими,

Дружними ростемо.

5. Гра “Бджілки”

Самостійне напівголосне читання вірша учнями

– Хто є головними персонажами вірша?

6. Робота в парах. Підготовка до виразного читання вірша

– У якому темпі, з якою інтонацією, силою голосу будете читати вірш?

– Як прочитаєте слова вчителя? слова Миколи?

– Де зробите паузу?

7. Виразне читання вірша учнями

– Чи вдало автор дібрав заголовок до вірша?

– Про кого сказано, що він викрутився?

– Про яку рису характеру хлопчика це свідчить?

8. Гра “Добери риму”

Миколу – (школу).

Річку – (водичку).

Хворів – (лікарів).

Позавчора – (учора).

Стрівся – (провалився).

9. Робота в парах

Читання в парах учнями усмішки Грицька Бойка “Де Іванко?”

– Хто є головним персонажами усмішки?

– Чому відповідь Томи викликає сміх?

– Чи повірив їй учитель?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– З якими творами ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

– Хто автор цих творів?

– Який настрій панував на уроці?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти веселу розповідь про цікавий випадок зі свого життя.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.00 out of 5)

ГРИЦЬКО БОЙКО. ВИКРУТИВСЯ. ДЕ ІВАНКО?