ДИВА В ПРИРОДІ. ЄВГЕНІЯ ГОРЕВА ЗЕЛЕНІ КОНИКИ В ТРАВІ. ПАНАС МИРНИЙ РАНОК

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; навчати розуміти поетичну мову, уявляти описані картини; розвивати здатність сприймати словесні образи, емоційно реагувати на художнє слово; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА (додаток)

1. Читайте, доповнюйте склади!

Мали – … (на); лимо – … (над); машина – … (на); бузи – … (на); лопа – … (та); воро – … (та); морк – … (еа); сини – … (ця).

2. Читайте. намагайтеся зрозуміти,

про що йдеться!

КОНИК-СТРИБУНЕЦЬ

Скаче коник-стрибунець

З кукурудзи на чебрець,

З конюшини на бузок,

Подає свій голосок.

Скаче коник вже півдня,

А уся його рідня,

Зелененька і прудка,

Цвіркотить біля ставка.

Н. Бугай

– Прочитайте ще раз, зберігаючи ритм.

3. Хто це? Що це?

Цікава, захоплива, ілюстрована – … (книжка).

Солодка, запашна, червона – … (ягода).

Весела, мелодійна, задушевна – … (музика).

Прудка, маленька, пухнаста, руда – … (білка).

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Бесіда

– Діти, пригадайте, що таке байка?

Хто найчастіше буває героями байки?

– З творчістю якого байкаря ми почали ознайомлення на попередньому уроці?

– Що цікавого ви дізналися про життя і творчість Леоніда Глібова?

– Яку байку Л. Глібова вивчали на минулому уроці?

Учні зачитують листа одному з героїв байки

2. Конкурс на краще читання з пам’яті байки Леоніда Глібова “Коник-стрибунець”

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Цікавий і неповторний світ природи. Усе в цьому світі прекрасне і гармонійне. Ми вчимося мудрості у природи, черпаємо з неї силу і натхнення. Героями наших улюблених казок, байок, пісень є тварини. Якими людськими якостями наділив коника-стрибунця Леонід Глібов у своїй байці?

– Сьогодні ми прочитаємо, як написала про коників-стрибунців українська поетеса Євгенія Горева та письменник Панас Мирний.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання вірша Євгенії Горевої “Зелені коники в траві”(с. 93-94)

1) Виразне читання вірша вчителем.

– Чи сподобався вам вірш?

– Хто є його головними персонажами?

Фізкультхвилинка

2) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів у парах

Вночі

Вдвох

Злови

Музики

Поснуть

Брички

Скрипоньки

Гойдалки

– Яке слово має пестливе значення?

– За допомогою якого суфікса воно утворене?

– Поясніть значення слова бричка.

Бричка – легкий візок для їзди, іноді з відкидним верхом.

3) Читання вірша учнями “ланцюжком”.

– Які слова у вірші повторюються?

– З яким почуттям автор пише про коників?

– Якими словами він підкреслює своє добре ставлення до них?

– Порівняйте двох коників Євгенії Горевої із Коником-стрибунцем Леоніда Глібова.

4) Робота в групі.

– Чи схожий вірш на пісню?

– Придумайте мелодію і заспівайте про зелених коників.

2. Опрацювання тексту Панаса Мирного “Ранок…” (с. 94)

1) Гра “Рибки”.

Самостійне мовчазне читання тексту учнями

– Що ви уявляли, читаючи текст?

2) Робота в парі.

Гра “Ти – мені, я – тобі”

– Складіть запитання до виділених висловів і поставте їх одне одному.

3. Цікаво знати!

– Коник – комаха, у якої довгі і сильні задні лапки. Коли коники труть крильцями – виникає специфічний звук – скрекіт. Коник-стрибунець “чує” ногами: органи слуху розміщені у нього на гомілках передніх ніг.

Це корисна комаха: поїдає попелиць, цикад, дрібних гусениць, двокрилих і інших комах. Не гребує він і рослинною їжею: соковитими ягодами, м’яким насінням, ніжним листям.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Ви чудово сьогодні працювали, і для вас ожила казка. До нас завітав коник-стрибунець. (Заходить учень у вбранні коника.)

– Я – коник-стрибунець. Я мешкаю у степовій Країні Густих Трав разом із жуками, жабками, ящірками, мушками, бджілками, осами. Люблю ласувати зеленню, грітися на сонечку, перелітати зі стеблини на стеблину. А мої крильця в цей час виблискують різними барвами.

Якось я почув пісню жайворонка. Вона так мене зачарувала, що я почав мріяти про те, щоб навчитися співати. Відтоді я прислухався до кожної комашки, але не зміг повторити жодної їхньої пісеньки. Навіть мурашка – і та вміє співати за допомогою вусиків, а хрущ – за допомогою крил. Я геть засумував… Невже я ніколи не навчуся співати?

І лише мудрий цвіркун зрозумів, у чому справа. Виявляється, що насправді співати я можу! І жоден мешканець густих трав не здогадається, як саме я створюю свою власну пісеньку.

Коли ти будеш гуляти разом із татом і мамою в Країні Густих Трав, то зможеш розпізнати всіх її мешканців за їхніми пісеньками. І серед лугового хору почуєш мене – голос співака-стрибунця.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш. Намалювати до нього ілюстрації.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)

ДИВА В ПРИРОДІ. ЄВГЕНІЯ ГОРЕВА ЗЕЛЕНІ КОНИКИ В ТРАВІ. ПАНАС МИРНИЙ РАНОК