Аналіз оповідання “Стариган з крилами” з позицій “магічного реалізму”
Запитання для дослідження.
– Як розвивається фантастична подія?
– Як співіснують фантастичне і реальне в оповіданні?
– Яке походження фантастики Г. Гарсіа Маркеса?
– Опишіть обстановку, в якій відбуваються події.
– В чому філософсько-етичний сенс появи ангела у селі?
– В чому особливості створення художньої дійсності оповідання: фантастичної і реальної водночас?
А Завдання 1. Зіставте образи людей і ангела.
– Чи розуміють вони одне одного?
– Чи можливе розуміння?
– Як співіснують земне
Завдання 2. Дослідіть, як розкривається образ ангела в оповіданні:
а) зовнішність;
б) мова;
в) стосунки з подружжям, з хлопчиком, з іншими людьми.
Завдання 3. Визначте важливі компоненти оповідан
ня, що є його синтезом.
(Учитель спрямовує діяльність учнів на дослідження біблійних, міфологічних образів, казкових, притчевих елементів, переплетіння яких становить особливий надзвичайний художній світ оповідання).
Завдання 4. Визначте роль іронії в оповіданні.
(Учитель спрямовує діяльність старшокласників на визначення ролі іронії, яка допомагає сховати смішне
Матеріал для зіставлення
Люди: Пелайо і Елісенда довго й уважно дивились на старого, нарешті, трохи отямившись, дійшли висновку, що він навіть симпатичний, і наважилися звернутися до НЬОГО.
Ангел: Той відповів якоюсь звучною, але незрозумілою мовою, отож вони вирішили, що це, мабуть, людина, яка потерпіла під час аварії якогось іноземного пароплава.
Сусідка пояснила: Це ангел. Мабуть, він прилетів за дитиною, але сердега такий старий і немічний, що злива збила його на землю.
– Живий ангел. Ангели о цій порі року дуже небезпечні. Пелайо та Елісенда вирішили, що вранці вони Ставлення як до мандрівника.