Жінка в пісках (переказ)
Одного разу в серпні людина відправляється в триденну відпустку, щоб поповнити свою колекцію комах рідкісними видами, які водяться в пісках. Він добирається на поїзді до станції S, пересідає на автобус і, зійшовши на кінцевій зупинці, йде далі пішки. Він мине село і йде піщаної дорогою у бік моря. Дорога стає все крутіше, і кругом вже не видно нічого, крім піску. Людина розмірковує про пісок: цікавлячись комахами, які в ньому водяться, він вивчав і літературу про пісок і переконався в тому, що пісок – дуже цікаве явище. Продовжуючи шлях, він раптом
Халупа потопає в піску, пісок проникає
Жінка збирає пісок в бідони, висипає його біля того місця, де висить мотузкові сходи, потім спускають кошики, і бідони піднімаються вгору. Відгрібати пісок легше вночі, коли він вологий, вдень він такий сухий, що відразу обвалюється. Чоловік допомагає жінці. Жінка пояснює чоловікові, що пісок не відпочиває і не дає відпочинку. Чоловік обурений: виходить, жителі села живуть тільки для того, щоб відгрібати пісок. На його думку, так жити безглуздо, цей спосіб життя, обраний добровільно, не викликає в ньому навіть співчуття. Він довго не в силах заснути, думаючи про пісок і чуючи, як жінка продовжує відгрібати його. Прокинувшись, він виявляє, що жінка спить у вогнища зовсім оголена, обернувши обличчя рушником, щоб захиститися від піску.
Чоловік хоче непомітно піти, але бачить, що мотузкові сходи зникла: ті, хто приходили вночі піднімати пісок, забрали її. Чоловік почувається в пастці. Йому здається, що просто відбулася якась помилка.
Чоловік починає копати, але пісок тут же осипається, чоловік продовжує копати – і раптово вниз спрямовується лавина піску, яка придавлює його. Він втрачає свідомість. Жінка доглядає за ним: мабуть, він захворів від того, що довго працював під прямими сонячними променями. Він знаходиться в ямі вже тиждень, напевно, товариші по службі подали заяву про його розшук. Він уявляє собі, як вони обговорюють, куди він міг зникнути. Чоловік прикидається тяжко хворим: він хоче, щоб і жінка, і ті, хто засадили його в цю яму, впевнилися, нарешті, що він для них – не помічник, а тягар, і самі постаралися від нього позбавитися. Він ніяк не може зрозуміти сенс життя жінки. Він говорить їй про те, як приємно гуляти, але вона не бачить в цьому радості: “без діла ходити – тільки даремно втомлюватися…”
Чоловік вирішує зробити ще одну спробу вибратися з ями. Вночі, коли жінка відгортає пісок, він несподівано накидається на неї і пов’язує. Коли приходять люди з кошиками і спускають в яму мотузку, чоловік хапається за неї і вимагає, щоб його підняли, якщо хочуть допомогти жінці. Вони починають піднімати його, але незабаром відпускають мотузку, і він падає на дно ями, а вони тим часом висмикують мотузку у нього з рук і йдуть.
У яму спускають пакет з трьома пачками сигарет і пляшку з горілкою. Чоловік сподівається, що це запорука швидкого звільнення. Проте жінка пояснює йому, що всім чоловікам раз на тиждень видається тютюн і горілка. Чоловік цікавиться, не забрідали чи в село такі, як він, що заблукали на своєму шляху. Жінка розповідає, що кілька людей випадково потрапили в село, один незабаром помер, інший живе до цих пір, втекти нікому не вдалося. “Я стану першим!” – Каже чоловік. Заглянувши в бак, чоловік бачить, що скінчилася вода. Він розуміє: її не привезли, щоб зломити його опір; муки жінки нікого не хвилюють. Чоловік звільняє жінку від пут з умовою, що без його дозволу вона не візьме в руки лопату.
Він хапає лопату і вдаряє об стіну: він хоче зруйнувати будинок, щоб змайструвати з уламків сходи. Бачачи, що стіна гнила (виявилося, що жінка була права, коли говорила, що пісок гноїть дерево), він вирішує використовувати для цієї мети не дошки, а поперечні балки. Жінка повисає у нього на руці і намагається вирвати лопату. Боротьба за лопату закінчується любовною сценою. Чоловік розуміє: ворожнеча з жінкою марна, він може домогтися чого-небудь тільки по-доброму. Він просить її зв’язатися з тими, хто привозить воду, і сказати, щоб їм негайно її доставили. Жінка відповідає, що, як тільки вони почнуть працювати, нагорі про це дізнаються – з пожежної вежі завжди хтось дивиться в бінокль, – і тоді їм відразу привезуть воду. Чоловік береться за лопату. Коли їм спускають відро з водою, він говорить старому, що стоїть нагорі, що його товариші по службі оголосять розшук і тоді тим, хто насильно утримує його тут, буде непереливки. Але старий заперечує, що раз його не знайшли за десять днів, то не знайдуть і надалі. Чоловік обіцяє свою допомогу в тому, щоб полегшити становище місцевих жителів, у нього є зв’язки, і він може почати кампанію в пресі, але його слова не справляють ніякого враження, старий іде, не дослухавши.
У вільний час чоловік нишком робить мотузку. Закінчивши її, він прикріплює до неї замість гака ножиці і під вечір, коли жінка відсипається перед нічною роботою, закидає мотузку на мішки, які служать шківом при спуску відер з водою і підйомі кошиків з піском. Ножиці впиваються в мішок, і чоловікові вдається вибратися з ями. Це відбувається на сорок шостий день його “ув’язнення”. Щоб його не замітали з пожежної вежі, він вирішує сховатися і почекати до заходу сонця. Як тільки сонце зайде, йому потрібно швидко пройти через село – до того, як переносники кошиків з піском приступлять до роботи. Чоловік збивається з дороги: думаючи, що минув село, він несподівано виявляє її перед собою. Він в страху біжить через село. За ним мчать собаки. Щоб захиститися від них, чоловік крутить над головою мотузку з ножицями на кінці і зачіпає випадково підвернулися дітей. У погоню за чоловіком спрямовуються жителі села. Ноги його раптом важчають і починають пов’язати в піску. Занурившись в пісок майже до стегон, він благає переслідувачів врятувати його. Троє чоловіків, прикріпивши до підошов дошки, наближаються до нього і починають відкопувати навколо нього пісок. Витягнувши його, вони оселяє його назад у яму.
Все, що було раніше, починає здаватися йому далеким минулим. Настає жовтень. Жінка ниже намиста і збирає гроші для першого внеску за приймач. Чоловік спорудив невеликий полог з поліетилену, щоб під час сну на них не сипався пісок, і придумав пристосування для варіння риби в гарячому піску. Він перестає читати газети і незабаром забуває про їх існування. Жінка розповідає, що жителі села таємно продають пісок на будівництво за півціни. Чоловік обурюється: адже коли фундамент або гребля розваляться, кому стане легше від того, що пісок був дешевий або навіть дармовий. Він пробує домовитися з переносниками піску про прогулянку, ті натомість вимагають, щоб він у них на очах зайнявся з жінкою любов’ю.
Жінка відмовляється робити це при свідках, але чоловікові так хочеться вибратися з ями, що він накидається на неї і намагається згвалтувати. Жінка опирається. Чоловік просить її хоча б прикинутися, але вона з несподіваною силою б’є його. Чоловік зауважує, що на дні барила, який він хотів використовувати як приманку для ворон, накопичується вода. Він знову і знову розмірковує про властивості піску. Після довгої лютої зими приходить весна, У будинку з’являється приймач. У кінці березня жінка відчуває, що вагітна, але через два місяці у неї трапляється викидень. Її відвезли в лікарню. Мотузка, на якій її піднімають з ями, залишається висіти. Чоловік піднімається нагору, дивиться вслід пікапу, які вивозять жінку. Він зауважує, що в ямі в зробленій ним пристрої для збори води відійшла планка, і поспішає спуститися, щоб виправити поломку. Мотузкові сходи в його розпорядженні, так що немає потреби поспішати із втечею. Через сім років після зникнення чоловіка з’являється оголошення про його розшук, а оскільки на нього ніхто не відгукується, ще через півроку суд видає постанову вважати його мертвим.





Схожі твори:
- Нечуй-Левицький Іван Кайдашева сім’я (скорочено) ІВАН НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ (1838-1918) КАЙДАШЕВА СІМ’Я І Недалеко від містечка Богуслава, біля річки Росі, в довгому покрученому яру розкинулось село Семигори. Воно потонуло у вербах і садках. Під однією горою стояла чимала хата Омелька Кайдаша, вся в оточенні старих черешен, які створювали приємну прохолоду в жаркі дні. Одного літнього дня Омелько...
- Людину можна знищити, але не можна перемогти Роздум за твором Е. Хемінгуея ” Старий і море “. Ернест Хемінгуей прожив лише 62 роки, але його життя було наповнене пригодами і боротьбою, поразками і перемогами, великою любов’ю і виснажливою працею. Він був завзятим мисливцем і рибалкою, брав участь у найризикованіших пригодах і найзухваліших дослідженнях. Його герої були схожі...
- Квітка-Основ’яненко Григорій Маруся (скорочено) ГРИГОРІЙ КВІТКА-ОСНОВЯ’НЕНКО (1778-1843) МАРУСЯ (Повість) Починається повість з філософських роздумів автора про людське життя, про те, що немає на сім світі нічого вічного: сьогодні живеш, а завтра – помер. Кожний батько виховує свою дитину, щоб вона була розумною, доброю. Так само і отець небесний: оберігає людей від усякої напасті, а...
- Цезар – герой епосу М. Аннея Лукана Цезар – герой епосу М. Аннея Лукана “Про громадянську війну, або Фарсалія”. За життя імператор Нерон заборонив Лукань публічне читання та видання епосу; останній не міг бути опублікований раніше загибелі Нерона (68 р. н. е.). Історичний прототип: Гай Юлій Цезар (100 – 44 до н. е.), з 49 р. –...
- “70-річчя визволення Києва від німецько-фашистських загарбників” Одгриміли святкові феєрверки і пройшли масові заходи, присвячені сімдесятій річниці визволення Києва від німецько-фашистських загарбників. Але цей великий подвиг наших співвітчизників, подвиг наших прадідів треба згадувати не лише у дні великих свят, обмежуючись квітами, демонстраціями та салютами, його треба пам’ятати і шанувати у будь який день. Тож давайте згадаємо декілька...
- “РІДНА МОВА – ЖИТТЯ ДУХОВНОГО ОСНОВА” Мова – одне із багатьох див, створених людьми. Вона віддзеркалює душу народу, його історію. Ну що б, здавалося, слова… Слова та голос – більш нічого. А серце б’ється-ожива. Як їх почує!.. (Т. Шевченко) Ці рядки Кобзар написав 1848 р. під враженням почутої одного разу ввечері на Кос-Аралі української пісні, яку...
- “Професія адміністратора в майбутньому” У світі існує дуже багато різних професій і робіт, кожна з них є актуальною і користується попитом на ринку праці, але лише за умови високого професіоналізму працівника. Однією з досить цікавих сучасних професій є адміністратор. Дана загальна категорія об’єднує відразу кілька професій, адже адміністратори сьогодні працюють багато де. Втім, я...
- Птахи полетіли на південь… (твір-розповідь) Щоб потрапити до нашого старого парку, треба пройти затишним пішохідним мостом через невелику річку. Вона протікає через усе місто. Коли дивишся на неї з моста, здається, що вода в ній нерухома, але, як тільки вітер кине на воду листя з дерев, помічаєш, що річка все-таки рухається. Лист, немов маленький човник,...
- Антонич Богдан-Ігор Васильович Вітражі й пейзажі Перший сніг Осінь переїхала по полі возом золотим. Понад кучугури кучерява мряка – срібний дим. Сонце з батогом проміння вогняний погонич. Навпростець по небі білі хмари в перегони. На куделі верховіття сиве павутиння. Підпирається гори рукою далеч синя. Вітер жовтий лист з дерев змітає помелом, В гущині сухе гілля гуркоче...
- Скорочено “Пан та Іван в дорозі” Руданського Побратались пан з Іваном, По світі мандрують. Разом їдять, розмовляють. Разом і ночують… На кожному через плечі Висить по торбині. Лиш пан таки у чемерці, Іван у свитині… Ідуть вони дорогою, Стали ночувати, Аж задумав пан поганий Хлопа ошукати… Та й говорить до Івана: “Знаєш що, Іване? То нам варто...
- Інтимна лірика поета Степана Руданського Любов – це внутрішній світ, який окрилює людину. Багато ніжних і ласкавих слів придумали люди, щоб описати це високе почуття, щоб висловити свою палку любов до матері, нареченої, рідної дитини. Підносив це почуття і Степан Руданський, хоча і дало воно йому не радість і щастя, а сум і горе. Після...
- Легко або важко робити добро? Біблія є книгою книг. У ній можна знайти відповіді багато питань. У вигляді притч в ній розповідається про ті або інші вчинки людини, про добро і зло, байдужість і жорстокість, про благополучних і нещасних людей, про відчуття, які долають їх у каверзних ситуаціях. Такий є і притча про милосердного самаритянина...
- Авторська інтерпретація образу Бога у поемі “Мойсей” Порівняно із біблійною легендою, Франко змінює розміщення образів у творі, співвідношення між ними, їх ідейне навантаження, композиційну роль. У Біблії Мойсей – це посередник між іудеями і Богом, слуга вічного, виконавець волі Єгови. Останній вершить долю Ізраїлю, а тому висунений у біблійному тексті на передній план. Так, Бог, звертаючись до...
- Нодар Думбадзе Я, бабуся, Іліко та Іларіон Нодар Думбадзе Я, бабуся, Іліко та Іларіон Перекладач: О. Синиченко Джерело: З книги:Думбадзе Н. В. Твори в 2-х т. Т. І. – К.: Дніпро, 1985 Праворуч від мого села протікає Губазоулі, а ліворуч – річечка Лаша, в якій повно крабів, бичків та хлоп’ят з підкачаними штаненятами. Через Губазоулі прокладено маленький...
- “Карпатські Ромео і Джульєтта, або вічна тайна кохання у повісті “Тіні забутих предків” Відомий твір Михайла Коцюбинського розповідає про традиції, звичаї і норми життя гуцульських родин, про їхні стосунки. Прочитання цього твору дозволяє не тільки дізнатися про побут цієї народності, її таємничі і іноді лякаючи вірування і переконання, а й подивитися під новим кутом зору на особисті стосунки людей у??різних ситуаціях і провести...
- Гайдебуров В. П. – редактор “Тижня” Коли редактором-видавцем “Тижня” став У. П. Гайдебуров, цензура відразу насторожилася, ловлять крізь газеті Гайдебурова-сына якісь тенденції, які, з одного боку, начебто, і йшли з традицій “Тижня” 1880-х років, з її толстовскими ідеями непротивлення, що викликало полемічні випади із боку старих демократів, з другого – орієнтувалися на толстовське неприйняття приватної земельної...
- Печорін і Грушницький І. Конфлікт Печоріна і Грушницького – один з головних у романі. (Особистість Печоріна вимальовується у взаєминах з оточуючими, і зокрема з Грушниць – ким. Протиставлення Печоріна і Грушницького – це протиставлення щирого і помилкового; Грушницький втілює світ, проти якого повстає Печорін.) ІІ. Грушницький – пародія на Печоріна. 1. Розум Печоріна...
- Великі українці. Олександр Петрович Довженко – Твір-біографічний опис з елементами цитування . Олександр Петрович Довженко народився 10 вересня (29 серпня) 1894 в селі Вьюніщи, передмістя містечка повіту Сосниці, Чернігівської губернії. У 1914 закінчив Глухівський вчительський інститут. У кіно працював з 1925 року. У той час зближувався з українською кіноорганізацією ВУФКУ (Всеукраїнське Фото Кіно Управління) і почав з ним співробітничати. В той...
- Трагізм селянської долі в новелах Василя Стефаника Він витесував слово, як брилу, Він трудився завзято, як віл. Аж допоки не падав безсило… І коли відчинялися двері. Щоб гукнути його на двір. Він лежав, наче мрець на папері. Та зате був живий папір. Л. Сорока Василь Семенович Стефаник – геніальний українській письменник. І. Франко вважав, що В. Стефаник...
- Контрольні питання з відповідями до теми “Літературні казки” Назвіть відомі вам літературні казки та іх авторів. Чому сестри не впізнаній Попелюшку на балі? Попелюшка майже весь день працювала не покладаючи рук, їй доводилося виконувати всю хатню роботу. Мачухині дочки ніколи не звертали на неї уваги, вони не бачили, що навіть у лахмітті стомлена Попелюшка красивіша за них. У...