Тематичний блок програми: Оноре де Бальзак “Гобсек”

Життєвий і творчий шлях О. де Бальзака. Універсальність задуму, тематично-жанровий склад, основні принципи побудови епопеї “Людська комедія”. Форма зв “язків між окремими творами циклу. “Гобсек”. Зображення “влади золота” як руйнівної сили. Проблема уявних і справжніх життєвих цінностей. Соціально-історична зумовленість персонажів твору. Романтичні й реалістичні тенденції в повісті. Описи “матеріального світу”. Якщо на першу тезу тематичного блоку вчитель відведе 1 годину, то на вивчення повісті Тобсек” залишиться

2 години. Читаючи уважно тезу другої частини тематичного блоку, де сказано, що саме мають опанувати учні, вивчаючи повість, учитель визначає домінуючу вимогу анотації. Вона сформульована чітко: “Проблема уявних і справжніх життєвих цінностей”. Саме їй підкоряються й інші формулювання анотації: “Зображення “влади золота” як руйнівної сили…

Соціально-історична зумовленість персонажів твору…”. Тому, безперечно, ефективній реалізації вимог програми до вивчення повісті О. де Бальзака Тобсек” пасує проблемно-тематичний шлях аналізу художнього твору.

В анотації до вивчення

новели Франца Кафки “Перевтілення” (11 клас, 3 години) зазначено: “Образ Замзи як гротескний літературний “автопортрет” письменника й уособлення типу “маленької людини” XX ст. Внутрішні суперечності головного героя…”. Такі формулювання вимог до вивчення новели, підштовхують вчителя до вибору саме пообразного шляху аналізу.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2.50 out of 5)

Тематичний блок програми: Оноре де Бальзак “Гобсек”