Тема. Г. Квітка-основ’яненко “конотопська відьма”. Картини життя українського суспільства за часів великої руїни

Варіант 1

1. Микита Забрьоха – конотопський пан… А Хорунжий.

Б Писар. В Гетьман. Г Сотник.

2. Уподобавши собі хорунжівну Олену, Забрьоха найбільше ціну­ вав її…

А Уміння гарно співати.

Б Доброту і веселу вдачу.

В Придане.

Г Вправність у господарюванні.

3. Напередодні якого народного свята приїхав залицятися герой твору?

А Водохрещі. Б Івана Купала. В Петрівки. Г Різдва.

4. Виконання якого документу проігнорував М. Забрьоха? А Предписанія.

Б Наказу.

В Постанови.

Г Розпорядження.

5. Пан писар аж

Дванадцять років навчався… А У дяка в школі.

Б Бобринецькому повітовому училищі. В Полтавській духовній семінарії. Г Чоловічому монастирі.

6. Пан М. Забрьоха не вмів як слід… А Читати.

Б Писати.

В Рахувати.

Г Скласти лепорта.

7. “Що писар не здума, що не скаже, то вже М. Забрьоха мерщій і каже”.

А “Не розумію тебе, повтори…”

Б “Дай осмислити, про що речеш ти…”

В “Так, так воно є”

Г “Зачекай. А якщо…”

8. На думку пана писаря, щоб викликати дощ, необхідно… А Молитися Богу.

Б Знайти земляну жабу. В Звернутися до відьом. Г Дати милостиню

жебракам.

9. Герой твору, про якого Г. Квітка-Основ’яненко зазначив: “Як він сказав, так воно і є, так і буде, і вже й до сто баб не ходи, так ніхто не переможе”?

А М. Забрьоха.

Б П. Пістряк.

В Брат Олени.

Г Сільський дяк.

10. З яким ворогом мав битися М. Забрьоха, вирушивши у військо­ вий похід?

А 3 німцями або шведами.

Б Москалями.

В Французами.

Г Татарами або ляхами.

11. Якого вірша склали школярі, очікуючи видовисько біля річки? А Про сміливе військо козацьке.

Б Дяків-п’яничок.

В Ворожок та нечисту силу. Г Пана сотника та писаря.

12. Чим відьма Пріська не задовольнила сподівань і очікувань пана писаря?

А Не спрацьовало її зілля для любощів. Б Звинуватила його у крадіжці бджіл.

В Своїм поглядом змусила Пістряка танцювати перед грома­дою, коли той читав предписаніє. Г Бо через неї він хворів майже місяць.

Варіант 2

1. Батько Микити не виявляв великого бажання сина…

А Навчати військовій справі.

Б Одружувати.

В Балувати дорогими подарунками.

Г Виховувати і привчати до етикету.

2. До якої брехні вдався Микита Уласович, приїхавши сватати Олену? Буцімто він:

А Бажав порадитися з приводу обробки землі.

Б Розшукував породистих коней.

В Скуповував мисливських собак.

Г Придбав би браги для волів на зиму.

3. Якщо дівчина не згодна на шлюб, то вона виносила хлопцю… А Хліб-сіль.

Б Печеного гарбуза. В Рушники. Г Кухлик води.

4. Предмет, що його П. Пістряк називав “лепортом”.

А Книга. Б Хворостина. В Рушниця. Г Прапор.

5. Зміст “предписанія”, яке отримав М. Забрьоха.

А “Негайно вирушити у військовий похід проти шведів”.

Б “Здійснити облік козаків, їх зброї, про що незамедлітельно

Повідомити”.

В “Вирушити з сотнею до Чернігова на два тижні”. Г “Провести військові збори в Конотопі”.

6. Микита Уласович вважав для себе Пістряка… А За родича.

Б Брата.

В Радника.

Г Доброго знавця військової справи.

7. Аби не вирушати у військовий похід, Пістряк запропонував Забрьосі таку причину…

А Тяжка хвороба у козацькому середовищі.

Б Оборона світу, який загибає від посухи. В Обмаль провіанту. Г Необхідність оновлення зброї.

8. Про кого у творі зазначено: “Дурень гне шию і лізе у біду, як віл у ярмо”?

А П. Пістряка.

Б М. Забрьоху.

В Кривого Хверлущенка.

Г Одного з козаків.

9. П. Пістряк намагався помститися керівникові козацького вій­ська за те, що він…

А Його принизив під час обліку сотні.

Б Оббрехав грамотія.

В Зменшив йому платню.

Г Не дозволив одружитися писарю на Олені.

10. Пан писар мріяв про те, що…

А Матиме багато родючої землі.

Б Його призначать сотником.

В Отримає велику винагороду за свою службу.

Г Буде служити самому царю.

11. Через що Пістряк звернувся по допомогу до Пріськи Чирячки? А Бо захворів на лихоманку.

Б Прагнув забагатіти.

В Хотів, щоб його кожна дівка любила.

Г Не вмів складати віршів про Кохання.

12. Риса характеру Микити Уласовича, яка виявилася під час суду над відьмами.

А Байдужість. Б Доброта. В Жадність. Г Жорстокість.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Тема. Г. Квітка-основ’яненко “конотопська відьма”. Картини життя українського суспільства за часів великої руїни