Підсумок. Літературне свято. Захист-презентація проекту

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС

ІІ семестр

ПІДСУМОК

УРОКИ № 69-70

Тема. Підсумок. Літературне свято. Захист-презентація проекту

Мета: повторити й узагальнити вивчене за рік; розвивати пам’ять, образне та логічне мислення, навички самостійної творчої роботи, аналізу та синтезу матеріалу, уміння висловлювати власні думки із приводу прочитаного; виховувати кращі людські якості, вміння працювати в колективі, реалізовувати свій творчий потенціал.

Обладнання: елементи костюмів героїв та декорації до інсценівок,

стіннівки та відеогазети, призи; книжкова виставка, учнівські ілюстрації до вивчених творів; карта світу, глобус.

Теорія літератури: роди, жанри літератури, герої художніх творів, художні засоби та прийоми.

ХІД УРОКУ

I. Виступ учителя – керівника проекту з підбиттям підсумків останньої тематичної атестації та роботи учнів за рік

II. Презентація проекту “Літературний бал”

1. Група “сценаристів” представляє свою інсценівку

“Літературний бал”

Сценарій

Ведучі: Том Сойєр і Пеппі Довгапанчоха у відповідному одязі (Том – як ковбой, Пеппі – за описом у книзі).

Королівський

глашатай. Увага! Увага! Увага! Оголошуємо великий королівський бал літературних героїв! Чудові і незрівнянні, веселі та смішні, кмітливі й сміливі – усі на бал! Усі на бал!

Пеппі. Друзі, ви мене впізнали? (Підтягує панчоху, яка постійно сповзає донизу.) Так, це я, Пеппі Довгапанчоха! Найвигадливіша, найдобріша і найсильніша дівчинка на світі! Зараз я влаштую вам іспит. Шикуйтесь! Кожен із вас повинен себе назвати і щось про себе розповісти.

Карлсон. Дир-дир-дир! (Імітує політ і “влітає” до класу або зістрибує зі стільця або з підвіконня.) А допомагати проводити іспит буду я, Карлсон, найкрасивіший і найчемніший чоловік у світі!

По черзі виходять переодягнені учні: Пані Метелиця (бабуся з великими зубами), пасербиця (дівчинка в німецькому національному костюмі), Снігова Королева (в короні зі сніжинок), Кай, Герда, Розбійниця; Попелюшка, мачуха з пихатими дочками, Мауглі (у вінку з квітів і пов’язкою на стегнах); Багіра (у масці пантери), Балу (у масці ведмедя), Мацуо Басьо (у костюмі подорожнього), Гекльберрі Фінн, Беккі, Гаррі Поттер та інші.

Після короткої розповіді акторів Карлсон нагороджує учнів за костюми та розповіді пиріжками чи печивом.

Том. А мене ви впізнали? Це я, Том Сойєр, любитель мандрів та всіляких пригод! А ну, хто найцікавіше розповість про країну, де жили письменники, твори яких ми вивчали протягом року? А на карті (чи глобусі) швидко зможете показати?

Конкурс “географів”, Карлсон нагороджує переможців.

Королева (з “Дванадцяти місяців” С. Маршака). Послухайте всі! Ось тут мені надіслали якийсь дивний текст “Пуськи Б’ятеняцькі”. Хто найкраще перекладе його звичайною мовою, придумає найцікавішу історію, одержить велику нагороду (див. додаток).

“Літератори” беруться за переклад, потім зачитують, Карлсон визначає переможців і нагороджує.

Пеппі. А мені цікаво, хто ж із вас найсильніший? (Жартівливі “спортивні змагання” з надування кульок, проведення “футболу” кульками з вати тощо.)

Мацуо Басьо. Мій конкурс пов’язаний з моєю улюбленою Японією. Складіть ікебану із запропонованих матеріалів, напишіть хоку.

Мауглі. Мій конкурс – для любителів біології і пов’язаний із нашою матінкою-Природою. Хто розповість найкраще про звички тварин (свійських або диких), які б свідчили про їхні незвичайні здібності?

Том. Пропоную конкурс на спостережливість. (Викласти кілька дрібних речей, дати одному учаснику подивитися на них кілька секунд, потім дитина відвертається, одна річ прибирається, а учасник називає, якої речі не вистачає; або: викладаються речі, наприклад підручник з анатомії, починок, чарівна паличка, щітка для фарбування, підсніжники, дуб, сніжинка тощо, й учасник називає, з яким твором кожна з них пов’язана.

Пеппі. Ось і закінчується наш літературний бал. Попереду – веселі канікули. Ура! Пропоную всім виконати “танець радості”. Том, Мауглі, починайте!

Карлсон. Ви все так добре розповідали, грали, танцювали, тому я вирішив подарувати вам свою улюблену банку варення. Пригощайтесь, я не жадібний!

Можна влаштувати чаювання.

2. Група “експертів з естетики” представляє стіннівки, ілюстрації, відеоматеріали

3. Релаксація

“Мікрофон по колу”

– Я вдячний (вдячна)…

– Я бажаю…

Додаток

ПУСЬКИ Б’ЯТЕНЯЦЬКІ

Проштуванила Калуша наліском і завачулила бутенявку.

І вайлапує:

– Калушенята, калушенятка! Бутенявка! Калушенята припроштуванили і бутенявку пожуванькали.

І подуденячилися. А Калуша вайлапує:

– Оге-е, ого-о! Бутенявка ж бо некузькувата! Калушенята бутенявку приндючнули.

Бутенявка стрепендулилася, напакундилася і упроштуванила з наліску.

А Калуша вайлапує:

– Бутенявок не жуванькають. Бутенявки гождрюваті і дюжо – дюжо некузькуваті. Від бутенявок дуденячаться.

А бутенявка вайлапує за наліском:

– Калушенята подуденячилися! Калушенята подуденячилися! Дюжо некузькуваті! Пуськи б’ятеняцькі!

(Л. Петрушевська, переклад О. Чертенка)


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


Підсумок. Літературне свято. Захист-презентація проекту

Categories: Конспекти уроків

Links