“Новаторство Стендаля”

Новаторські можливості письменників у всі часи дуже цінувалися, тому що вони показували власне бажання плисти проти течії, не відповідати загальноприйнятим стандартам, а значить, творити щось нове і раніше невідоме. Існують різні прояви новаторства в письменницькій творчості, але, думається, що вміння писати не так, як це роблять твої сучасники, – це одне з найяскравіших його проявів. Анрі Марі Бейль, більш широко відомий під своїм псевдонімом Фредерік Стендаль, є одним з таких новаторів в літературі свого часу. Його новаторство дійсно стало

суттєвим та заслуговує ретельного вивчення та аналізу.

У чому саме проявлялася новаторство Стендаля? Які його основні характеристики, властивості і риси? Для розуміння цього слід розібратися, що було характерно для літератури того часу. За часів Стендаля здавалося, що література романтичного жанру здобула впевнену перемогу і стала найпопулярнішим жанром, якому вже ніхто не може скласти належну конкуренцію. І саме проти цього Стендаль і зміг проявити свою новаторську рису, особливість. Він написав твір “Червоне і чорне”, який став справжнім витвором класичного жанру, тобто, йшов врозріз з популярними

в той час романтичними творами.

Відомо, що романтичні твори описують незвичайних, яскравих особистостей в таких же практично неймовірних життєвих обставинах. У романі “Червоне і чорне”, навпаки, був показаний звичайний молодий чоловік на ім’я Жульєн Сорель, який жив навіть не в Парижі, а в провінції, що на перший погляд навіть здавалось дивним. І його життя розвивалася зовсім не так, як це відбувається в романах та інших творах романтичного жанру. При цьому сам твір став справжньою класикою світової літератури, на відміну від багатьох творів, написаних авторами-романтиками в рамках відповідного жанру. Думається, що таке новаторство і є справжнім новаторством у літературній сфері. У нього є тільки переваги, воно практично позбавлене недоліків.

Втім, варто заради справедливості зазначити, що деякі елементи романтизму Стендалем все-таки були вжиті і у “Червоному і чорному” теж. В певних моментах твору ми можемо стати свідками того, як Стендаль використовує деякі аспекти романтичного жанру. При цьому, що цікаво, твір аж ніяк не стає романтичним в силу цього, зберігаючи особливості свого жанру і лише стаючи краще. Це зайвий раз підкреслює те, наскільки великим і вмілим новатором у сфері своєї діяльності був письменник Фредерік Стендаль.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

“Новаторство Стендаля”