Народна казка. “Сторож савани” (кенійська казка)

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи

СТЕЖИНКАМИ КРАЇНИ КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ

Урок 5

Тема. Народна казка. “Сторож савани” (кенійська казка)

Мета: ознайомити дітей з народними казками; на матеріалі творів переконувати в тому, що бажання щастя та прагнення волі, мрії про краще життя в усіх народів схожі; виховувати любов до праці, допитливість, доброту і щирість.

Обладнання: мапа світу; картки для контролю техніки читання; підручник; робочий зошит.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Назвіть групи казок. (Про тварин; чарівні; соціально-побутові)

– У кожній країні у казках живуть “свої” тварини.

>> Гра “Де хто живе”

Європа Австралія Азія Африка

Кенгуру мавпа слон орел вовк черепаха ворон заєць собака папуга півень лев тигр

III. Повідомлення мети й завдань уроку

– Казки різних народів світу схожі між собою, тому що бажання щастя та прагнення волі, мрії про краще життя в усіх народів схожі. Всі люди однаково шанують істину і правду, справедливість і геройство, засуджують зло. Усі народи завжди хотіли і хочуть жити в мирі, злагоді й достатку. Народи усіх континентів

прагнуть свободи і щастя. І ці прагнення вони передають у казках.

У кенійській казці “Сторож савани” йдеться про життя звірів у савані. Слухаючи казку, зверніть увагу на специфіку мовлення й мислення негритянського народу Кенії. Підготуйте про це усне повідомлення.

IV. Робота над новим матеріалом

1. Первинне ознайомлення зі змістом казки

– Хто герої казки?

2. Словникова робота

Савана

Жменька

Табун

Пробурмотів

Пробирається

Підкрадається

3. Бесіда за змістом казки

– Якою ви уявляєте собі савану?

– Як живеться звірам і птахам у савані?

– Назвіть їх. Скористайтеся ілюстраціями.

– У чому проявилася жорстокість людини, яка з’явилася в савані?

– Що порадила звірам розумна ящірка?

– Доведіть, що леопард був хитрим і підступним сторожем.

– Розкажіть, як він себе вихваляв і як чинив насправді.

– Чому саме зебри і газелі шукали іншого сторожа? Хто їм відмовив і чому?

– Перекажіть їхню розмову зі страусом.

– Доведіть, що страус – відповідальний сторож савани, а газелі і зебри – вдячні звірі.

– Яке значення мають мудрі поради?

4. Драматизація казки

1) Підготовча робота, розподілення ролей.

Заслуховування усного повідомлення про специфіку мовлення негритянського народу Кенії.

2) Драматизація казки.

V. Підсумок уроку

– Знайдіть мудрі поради в народних прислів’ях.

– Вовк – поганий сторож овець. (Литовське)

– Розум від поради кращає. (Ірландське)

– Віддав лисиці гусей. (Литовське)

– Хто питає, той не помиляється. (Турецьке)

– Відшукайте епізоди в казці, які розкривають зміст цих прислів’їв.

>> Цікаво знати!

Страуси живуть майже 70 років, їх маса 180-280 кг. Самці африканського страуса заввишки сягають 2 м 74 см. Африканський страус визнаний найшвидшим нелітаючим птахом. Адже він, незважаючи на свою масу, може розвивати швидкість до 70 км/год.

Страусине яйце важить в середньому до півтора кілограма. У ньому може вміститися тридцять курячих яєць. І хоча товщина шкаралупи яєчка всього півтора міліметра, воно може витримати вагу людини.

Мале страусеня важить всього півкілограма. Та за добу воно виростає на сантиметр, а за рік набирає 120 кг маси.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


Народна казка. “Сторож савани” (кенійська казка)

Categories: Конспекти уроків

Links