Home ⇒ 📕Твори з української літератури ⇒ Михайлічко Оксана Вірші
Михайлічко Оксана Вірші
Оксана Михайлічко
Жінка-море
Я жінка-море:
Буваю різна –
Часами лагіда та ніжна,
А інколи, – яка ж неспокійна!
Але так хочу в одночас
Для Тебе бути
Сильна і покірна……
Моя мрія
Хочу бути для тебе криницею,
Кристально чистою водицею,
Зеленою ялинкою,
Гарною українкою,
Калинкою, що цвіте при дорозі,
Бузком, що чарує при дорозі,
Радістю і смутком,
Важливим в житті здобутком,
Другом і коханою,
І завжди жаданою!
Мамі
Пролетіла птахом
Молодість моя.
На порозі хати
Зрілість
Тільки ти
Як завжди молода,-
Моя мати!
Ніжна чарівна.
Потребую я поради,
А часами щирої розради –
Знаю розженеш
Руками всі тривоги,
Мов ті хвилі,
Розійдуться
Всі мої невзгоди;
Та нема тебе
Давно зі мною,
Але серце, думка
Лине за тобою!
Ми зустрілися знов…..
Ти прийшов –
Вже не чекалось,
Не надіялось, не кохалось.
Звідки знаєш мене ти так добре?
Певно в іншому стрічались,
Разом мріяли, жили, кохались.
Плину часу пройшов….
Яке щастя ми зустрілися знов…..
Про що співають наші пісні
Одна пісня співає:
Все минає,
Одна любов в житті –
Це казка, так не буває!
А друга їй відповідає:
Інколи одна зустріч
Все в житті міняє.
Лебедина вірність
По між двох, мов символ, сіяє.
А третя розкаже, про щось сокровене.
Неважо де Ти, важливо є Ти!
Прийди – приголублю, вернись – зацілую,
І море щастя в житті подарую!
Суєта-суєт
Життя моє не зупинити, –
Немаю часу бо спішу….
Та мушу інколи спинитись,
Осмислить, як же я живу?
Робота, дім – все по спіралі,
В круговороті суєти,
А де гармонія? Немає?!
Немає часу, немає з ким?……..
Ангел
Де мій ангел синьоокий,
Що приносить мені спокій?
Ти навчив мене любити –
Зелений чай з жасмином пити.
Краплинка щастя
Побудь зі мною ще хвилинку!
Я дам тобі щастя краплинку!
Нічого не буду питати,
Кохати і ще раз кохати,
А потім в небо злітати –
Для тебе зірочкою стати!
А що тобі подарувати?
– квіти в полі?
– чайки в морі?
– просто зорі?
А може серце своє,
Що вміє чекати,
Тебе одного лишень
Так щиро кохати?
Кольори моєї радості
Серед тисячі сірих облич
Мені світить сонце –
Ти ж поруч стоїш!
Ти велика радість моя,
Така як небо голуба,
Така як квіти лиш у травні,
Як поцілунок! Ось яка!
Що зігріє моє серце
Холодний лютий за вікном,
Проте душа цвіте весною,
Хоч ти пішов…..
Хоч іншу вже знайшов.
Твоя усмішка є зі мною…
Усмішка твоя
Липень – чарівна пора!
Я їду додому,
Але не сумна.
Зі мною очі твої волошкові,
Усмішка твоя чарівна,
Яка ти прекрасна, любове моя!
Діалог з собою
Кажуть: ти мусиш бути сильна.
А де ти? Ти прийдеш?
Ти мені допоможеш?
Кажуть: ти мусиш бути розумна.
А хто ти, мій строгий вчитель?
Кажуть: ти мусиш бути терпляча,
А де твої руки сильні?
Кажуть: ти мусиш жити, любити!
Я знаю! Тому я шукаю,
Тому я чекаю,
Тому я так часто страждаю!





Схожі твори:
- Скорочено “Князь миру” Клычкова “Пребагато років тому буде назад” жил у Чертухине мужик Михайла Іванович Бачура на прізвисько Святої. На старості років умерла в нього дружина, і став він годуватися милостинею. Зустрів раз по дорозі дівку-старчиху, привів додому й женився на ній. Марья виявилася “бабою ділової” і привела господарство в порядок. Так тільки Михайла...
- Скорочено “Жар птиця” Було у царя три сини: два розумних, а третій – дурень. Вирішили Іони поїхати з батьківщини – світу подивитися. Сказав їм батько сідлати собі коней. Старші брати вибрали найкращих коней, а молодший – найгіршого. Їдуть та й їдуть, аж бачать – три стовпи стоять, і від них дороги – прямо,...
- Легенди і міфи народів світу. “Як з’явився на небі Місяць” (австралійська легенда) ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи ПРО ЧУДЕСА ЧИТАЙМО Урок 2 Тема. Легенди і міфи народів світу. “Як з’явився на небі Місяць” (австралійська легенда) Мета: продовжувати ознайомлювати учнів з легендами; навчати аналізувати твір, збагачувати словниковий запас; удосконалювати навички читання; поглибити уявлення учнів про світове значення античної міфологи. Обладнання: мапа світу; картки для...
- Осмислення філософських категорій життя і смерті на сторінках повісті “Тіні забутих предків” Твір “Тіні забутих предків” не даремно називають справжнім скарбом української літератури, він такий багатогранний, що пізнавати його можна без кінця. Читача вражає багатство тем і широта поглядів на те, що ми називаємо вічними цінностями. Тема кохання у повісті пов’язана осмисленням філософських категорій життя і смерті. Зародження життя, поява на світ...
- Ліричне осмислення загальнолюдських цінностей у творчості Ліни Костенко У барвистому вінку української поезії яскравою квіткою цвіте ім’я видатної поетеси Ліни Костенко. Кожний її вірш – це неповторне творіння, досконале поєднання душі і розуму. Поетеса сама окреслила свій життєвий і творчий шлях і невідступно йшла ним: Я вибрала Долю собі сама. І що зі мною не станеться – У...
- Роль монологів Чацкого в комедії А. С. Грибоєдова “Горе від розуму”. Монолог як засіб розкриття характеру персонажа 1. Образ Чацкого в комедії Грибоєдова “Горе від розуму”. 2. Чацкий і суспільство. 3. А. С. Пушкін про головного героя комедії Грибоєдова. Нерідко образ Чацкого з комедії А. С. Грибоєдова “Горе від розуму” розглядався літературознавцями як образ людини, що пропагує в московському “світлі” високі ідеали служіння батьківщині, волю думки й...
- Скорочено “Гутаперчевий хлопчик” Григоровича Режисер просить Эдвардса протриматися хоча б ще два дні, до кінця масниці, а там уже й цирк закриється на час поста. Клоун відбувається нічого не значущими словами й заглядає у вбиральню акробата Беккера, грубого мускулистого велетня. Цікавить Эдвардса не Беккер, а його вихованець, “гутаперчевий хлопчик”, підручного акробата. Клоун просить дозволи...
- Строчить, наче з кулемета (твір-оповідання з елементами роздумів) Строчить, наче з кулемета (твір-оповідання з елементами роздумів) Я вважаю, що під час розмови з людиною дуже важливо вміти добирати найточніші, найпотрібніші слова та вирази. Але хіба так не буває, що й слова людина добирає наче правильні, але зрозуміти її досить важко. Учора ввечері мені зателефонував мій однокласник і сказав:...
- Андрєєв в сприйнятті Арцыбашева Громадський резонанс і комерційний успіх ранніх творів Андрєєва були, безсумнівно, відомі Арцыбашеву. У його сприйнятті Андрєєв, поруч із М. Горьким, – одне із літературних “генералів”, мешавший просуванню молодих письменників, яких Арцыбашев у першій половині 1900-х років відносив і. Проте, попри цілком зрозуміла суперництво, творчі принципи Андрєєва і социально-идеологическая модель побутування...
- ДАРРЕЛЛ, Джералд Малколм (1925 – 1995) ДАРРЕЛЛ, Джералд Малколм (Durrell, Gerald Malkolm – 07.01.1925, Джамшедпур, Індія – 30.01.1995, Сент Хелер, Джерсі) – англійський письменник-анімаліст. Даррелл за професією – зоолог-звіролов. Хоча він не здобув систематичної освіти, але завдяки самостійним заняттям і всепоглинаючій любові до всього живого йому вдалося зробити чимало для збереження тваринного світу....
- Кудлик Роман Роман Михайлович Кудлик – народився в сім’ї службовця. 1945 переїхав із рідними до Дрогобича. 1958 закінчив середню школу в Дрогобичі. Працював електриком на нафтопереробному заводі, в редакції районної газети “Ленінський шлях” (місто Комарне Львівської області). 1959 вступив до Львівського університету, 1964 закінчив філологічний факультет університету. Працював у редакції журналу “Жовтень”...
- Твір про війну за творчістю А. Платонова Андрій Платонов почав писати дуже рано. Він ставиться до письменників зі славою, що розпалюється чим далі, тим більше. При житті його видавали дуже мало. Платонов писав у своїх статтях, оповіданнях, повістях, романах про усім: про важку працю робітників і селян, про інтелігенцію, про науку, про спорт, про фантастику, про будівельників...
- Твiр з народознавства. Українськi народнi пiснi Серед усiх видiв українського фольклору найважливiше i найпочеснiше мiсце належить пiсеннiй творчостi. Обрядовi пiснi, думи, iсторичнi пiснi, балади, лiричнi пiснi, частушки – такi основнi її види. Народнi пiснi володiють чудовою здатнiстю полонити людськi серця, пiдносити настрiй, окрилювати бажання, надихати у працi, овiювати, тамувати душевнi болi, множити сили у боротьбi. До...
- Скорочено ” Наречений-Примара” Ирвинга У горах Оденвальда в Південній Німеччині стояв замок барона фон Ландсхорта. Він занепав, але його власник – гордий нащадок древнього роду Каценеленбоген – намагався зберігати видимість колишньої величі. У барона була красуня дочка, вихована під невсипущим наглядом двох незаміжніх тіточок. Вона вміла досить добре читати й прочитала по складах кілька...
- Втілення кращих рис трудового народу в образі Ганни-колгоспниці “Вже сам вигляд жіночої фігури показує, що вона не призначена для надто великої праці – ні духовної, ні тілесної. Вона відчуває обов’язки життя не дійсним, а страдницьким чином”. Такої думки про слабку половину роду людського дотримувався німецький філософ Артур Шопенгауер. Яка ж за своєю природою українська жінка? Чи відповідає цьому...
- Біографія Заболоцкого Миколи Олексійовича Народився в Казані, де його батько завідував земською сільськогосподарською фермою. В 1920 році, закінчивши Уржумское реальне училище, юнак покинув рідний дім і направився спочатку в Москву, а на наступний рік – у Петроград, де надійшов на відділення мови й літератури педагогічного інституту ім’я А. И. Герцена. В основу своейжизненной програми...
- Скорочено “Вибрана критика” Ходасевича Гумилев і Блок Це люди різних поетичних поколінь. Блок – символіст, Гумилев – ворог символізму. Для Блоку його поезія – духовний подвиг, невіддільний від його життя, для Гумилева – форма літературної діяльності. Блок – поет завжди, Гумилев – лише коли писав вірші. Гумилев мав відмінний літературний смак, було що те...
- ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. НАТАЛЯ ЗАБІЛА. ЗАБАВЛЯНКИ І семестр З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ Урок 21. ПОЕТИЧНА СКРИНЬКА. НАТАЛЯ ЗАБІЛА. ЗАБАВЛЯНКИ Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Наталі Забіли; учити правильно, виразно читати поетичні твори, аналізувати їх; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мислення, кмітливість, зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного слова. II....
- Ян я навчилася читати (твір-розповідь) Коли я була зовсім маленькою і не вміла читати, мені читала мама. Я дізналася про доброго доктора Айболита, Червону Шапочку і трьох поросят, про дядька Стьопу і розсіяного з вулиці Басейної, про дружбу лева і собачки, Мама читала мені вірші, казки, оповідання. Ми розглядали в книгах малюнки, і мені не...
- Неймовірна дійсність війни (по повісті “Привіт із фронту”) З кожним роком все менше і менше залишається серед нас тих, хто зустрів фатальний світанок 22 червня 1941 року. Тих, хто суворою осінню 1941 року захищав Москву, хто бачив кривавий сніг Сталінграда, хто “пів Европи по-пластунськи проорав!”. Вони не стояли за ціною, добуваючи перемогу, не думали, “кому пам’ять, кому слава,...