Біблія є книгою книг. У ній можна знайти відповіді багато питань. У вигляді притч в ній розповідається про ті або інші вчинки людини, про добро і зло, байдужість і жорстокість, про благополучних і нещасних людей, про відчуття, які долають їх у каверзних ситуаціях.
Такий є і притча про милосердного самаритянина в Новому заповіті. У притчі розповідається про людину, яка пішла в Ієрихон з Єрусалиму. По дорозі його пограбували і побили розбійники і залишили на дорозі вмирати.
Повз нього пройшов три людини: священик, левіт і самаритянин. У кожного
з них були свої переконання: у священика – що йому за іудейським звичаєм заборонено торкатися до мертвого, у левіта – що ця людина не є йому ні родичем, ні знайомим, у самаритянина – що за існуючими правилами заборонено спілкуватися з іудеями.
Священик, перший помічник страждаючих, побачивши побиту людину, швидко пройшов мимо. Левіт підійшов до людини, подивився на нього і пішов далі. Ніхто з них не надав допомоги, хоча обидва були служителями релігійного культу.
Самаритянин же, людина іншої віри, допоміг іудеєві: перев’язав його рани, відвіз в готель і сплатив всі витрати за лікування. Для самаритянина
побитий був не іновірцем, а перш за все людиною, що потребує допомоги. На той момент він не думав про себе, не думав про своє благополуччя, а думав про ближньому своєму.
Тому самаритянину легко було зробити добро, а священик і левіт не змогли переступити через сходинку упередженості і залишилися холодними і байдужими до чужого горя.
Легко або важко робити добро?
- “Моральна краса і велич людини в кіноповісті О. П. Довженко “Зачарована Десна”
- “Люби свій край, всю душу солов’їну і серця жар йому віддай” (Володимир Сосюра)
Categories: Твори-мініатюри