Флобер і його “Мадам Бовари”

Гюстав Флобер відомий як автор насамперед роману “Пані Бовари”. Так само романами “Виховання почуттів” і історичним ” Саламбо “. Письменник працював уже в 2 половині 19 століття (50-60 рр). Був близько знаком з матір’ю Гі де Мопассана. По суті був учителем. Флобера вважали великим майстром стилю. Незважаючи на це, до членів французької академії “безсмертних” він не потрапив. Тоді там були відомі письменники Анатоль Франс і Эдмон Ростан.

Флобер звертався до життя рядової людини. В епоху, коли читацькі смаки формували романтики,

Флобер здавався абсолютно протилежним автором. Ніяких ефектних сцен, подій, злободенних питань, яскравих характерів у його прозі не було. Навпроти, він говорив про життя французької провінції, про людей середніх, не видатних

У романі “Пані Бовари” Флобер ставить у центр долю молодої жінки Емми. Тут автор напевно більше орієнтується на Сервантеса, що поставив у центр не лицаря, а антилицаря, що намагався втілити аж ніяк не життєві, а запозичені подання. Щось подібне відбувається Сэммой.

Емма Бовари глибоко нещаслива, тому що її, як їй здається ідеальні, подання не збігаються з життям. Розлад

з дійсністю у Флобера здобуває особливе фарбування

Емма – дочка заможного городянина, вихована в монастирі, як багато хто, для підготовки до Майбутнє сімейного життя. Її життя скрашується тільки читанням, це була єдина віддушина. Те, що доставляють дівицям у монастирі як духовна їжа, не виносить критики – це романи зі світського життя, суть яких зводиться до любові, очікуванні зустрічі. Рисувалися пишні туалети, коштовності, бали. Ця вигадана, що не має нічого загального з реальністю, дійсність була для Емми істиною. Вона страждала, тому щоповернувшись додому нічого із прочитаного не було

Маленьке місто, де неї засуджували за те, що до меси вона надягала шовкове плаття. Удома літній батько. Заміжжя здається виходом. Тут відбувається знайомство із Шарлем Бовари. Дівчина залучила його своєю незвичайністю, витонченістю. Для Емми сватовство – це можливість поміняти обстановку. Але й ставши дамою, вона веде все той же спосіб життя. Народження дитини не будить материнських почуттів. Емма залишається мрійницею

Один раз життя дало їй доказ, що ця вигадана частина існує. Чоловік і жінка одержують запрошення на бар. Емма готується, прикрашає себе, бачить чоловіків у фраках, чує музику, п’є вино. Вона мріє про щастя любити й бути улюбленої. Але поруч нікого немає.

Доля складається так, що Шарлю пропонують переїхати в інше місто. Флобер описує мешканців містечка рівно, без іронії. Дами, місцевий оракул – аптекар Омі – мудрець, авторитет, рідкісний паскудник. Тут Емму чекають випробування. У її життя входять два коханці – Родольф Буланже й Леон Дюпюи. Спочатку вона бачить у них перст божий, вони втілення розуму й страсті. Але обоє Емму обманюють. Вони використають її нерозсудливість, довірливість, наївність, недалекість, перетворюють її в джерело доходів. Вона оплачує борги, бере позики під відсоток, а віддавати нема чим. Один кидає її, вертається перший. Тягнеться неправда. Потрібно ховатися від Шарля. Емма почуває, що вона в безвихідному положенні. Зрозумівши, що пишного любовного життя не буде, воно вирішує красиво вмерти

Смерть швидка, легка здатна розбудити страждання, замилування й жаль. Однак Флобер відмовляє Еммі навіть у цьому. Вона краде в аптекаря миш’як. Флобер спеціально вивчав симптоми при отруєнні. Він у деталях описує довгі мучення. Це смерть жалюгідна й огидна. Це ілюзія, омани, зняття всяких романтизованих подань – принцип Флобера

Шарль, що по-справжньому любив дружину, співається. Молода дочка, що не знала пещення й тепла, змушена заробляти на дах, ставши робітницею на фабриці. Флоберовский метод автор сам декларує як прагнення до абсолютної об’єктивності. Він говорив про свою тотожність із Еммою. Людина, що так тверезо бачить дійсність і його осліплена, дезорієнтована героїня. Можливо, він хотів сказати, що їм однаковою мірою властив гострота переживання життя. Флобер писав добуток довго. Коли говорив про агонію, його самого майже без свідомості виймали через стіл

Разом з тим, у Флобера роман дуже жорстко вибудуваний, ретельно продуманий. Наприклад, він малює день, коли Емма й Родольф Буланже проводять удвох. Для неї це вершина щастя. Тло – с/г виставка, нагородження. Це емоційний контрпункт.

Флоберовские традиції були засвоєні й переосмислені Гі де Мопассаном


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Флобер і його “Мадам Бовари”