Два жіночих образи в романі Л. Н. Толстого? Війна й мир?

Два жіночих образи в романі Л. Н. Толстого? Війна й мир?. Величезна популярність таланта Лева Толстого давно переступила границі нашої країни. Його знає увесь світ. Недарма Горький писав: “Не знаючи Толстого, Достоєвського, не можна вважати себе знаючу свою країну, не можна вважати себе культурною людиною”. У чому причина неминущого інтересу до знаменитого роману?

Війна й мир?? У ньому зображена безліч людських доль, різних характерів, поганих і гарних. Саме протиставлення добра й зла, моральності й нерозсудливості лежить в основі роману.

У центрі оповідання перебувають долі улюблених героїв письменника Пьера Безухова й Андрія Болконского, Наташи Ростовой і Марьи Болконской. Всіх їх поєднує почуття добра й краси, вони шукають свій шлях у світі, прагнуть на щастя й любов. Але, звичайно, у жінок є своє особливе призначення, вона дочка, сестра, дружина, мати?

От основні життєві положення, у яких розкривається характер улюблених героїнь Толстого. Для нього це безперечно. Мир сім’ї це основа людського суспільства, і господарка в ньому жінка. Образи жінок у романі розкриваються й оцінюються автором за допомогою його улюбленого прийому протиставлення

внутрішній і зовнішній образи людини. Ми бачимо некрасивість князівни Марьи, але “прекрасні, променисті очі” висвітлюють цю особу дивним світлом

Полюбивши Миколи Ростова, князівна в мінуту зустрічі з ним перетворює так, що мадемуазель Бурьен майже не довідається її: у голосі з’являються “грудні, жіночі ноти”, у рухах грація й достоїнство. “У перший раз вся та чиста духовна робота, которою вона жила дотепер, виступила назовні” і зробила особу героїні прекрасним. Марья Волконська з її євангельською смиренністю особливо близька Товстому

И все-таки саме її образ персоніфікує торжество природних людських потреб над аскетизмом. Таємно мріє князівна про заміжжя, про власну сім’ю, про дітей. Її любов до Миколи Ростову? високе, духовне почуття. В епілозі роману Толстой малює картини сімейного щастя Ростових, підкреслюючи цим, що саме в сім’ї знайшла князівна Марья справжній зміст життя

Толстой робить цей образ, незважаючи на складність і суперечливість, незвичайно поетичним, цільним, закінченим, чарівним. Княгиня Марья художнє втілення толстовського ідеалу жіночності. Для Наташи любов була сенсом життя протягом усього роману

Юна Наташа всіх любить: і покірливу Соню, і мати-графиню, і батька, і Николаями Петю, і Бориса Друбецкого. Зближення, а потім розлука із князем Андрієм, що зробив їй речення, змушують внутрішньо страждати Наташу. Надлишок життя й недосвідченість?

Джерело помилок, необдуманих учинків героїні, доказом тому Історія з Анатолем Курагиным. Любов до князя Андрію з новою силою пробуджується в Наташе після від’їзду з Москви з обозом, у якому виявляється й поранений Болконский. Смерть князя Андрія позбавляє життя Наташи змісту, але звістка про загибель Пети змушує героїню перебороти власне горе, щоб удержати бабусю мати від божевільного розпачу. Наташа?

Думала, що життя її кінчена. Але раптом любов до матері показала їй, що сутність її життя? любов? ще жива в ній. Прокинулася любов, і прокинулося життя?.

Улюблені героїні Толстого живуть серцем, а не розумом. Князівна Марья й Наташа стають прекрасними дружинами. Не все доступно Наташе в інтелектуальному житті Пьера, але душею вона розуміє його вчинки, допомагає чоловікові у всім. Князівна Марья зачаровує Миколи духовним багатством, що не дано його нескладній натурі

Під впливом дружини зм’якшується його неприборкана вдача, уперше він усвідомлює свою брутальність стосовно мужиків. Марья не розуміє господарських турбот Миколи, навіть ревнує до них чоловіка. Але гармонія сімейного життя й полягає в тім, що чоловік і дружина як би доповнюють і збагачують один одного, становлять одне ціле. Тимчасове нерозуміння, легкі конфлікти дозволяються тут примиренням. Марья й Наташа прекрасні матері, але Наташа більше клопоче про здоров’я дітей (Толстой показує, як вона займається молодшим сином), Марья ж дивно проникає в характер дитини, піклується про духовне й моральне виховання

Ми бачимо, що героїні схожі в головних, самих коштовні для автора якостях, їм дана здатність тонко почувати настрій близьких людей, розділити чуже горе, вони самовіддано люблять свою сім’ю. Дуже важлива якість Наташи й Марьи природність, безыскуственностъ. Вони не здатні відігравати роль, не залежать від стороннього погляду, можуть порушити етикет. На своєму першому балі Наташа виділяється саме безпосередністю, щирістю в прояві почуттів

Князівна Марья у вирішальний момент її відносин з Миколою Ростовим забуває, що хотіла триматися отчужденно-вежливо. Вона сидить, гірко задумавшись, потім плаче, і Микола, співчуваючи їй, виходить за рамки світської розмови. Як завжди в Толстого, остаточно все вирішує погляд, що виражає почуття вільніше, ніж слова: “і далек, неможливе раптом стало близьким, можливим і неминучим”.

Мені здається, що думки Толстого про справжнє призначення жінки не застаріли й у наші дні. Звичайно, помітну роль у сьогоднішнім житті грають люди, що присвятили себе політичної, суспільної або професійної діяльності. Але все-таки багато наших сучасниць вибрали для себе улюблених героїнь Толстого. Та й чи не так уже це мало? любити й бути улюбленої? Кращі представники дворянства, і серед них Наташа й княгиня Марья, як правило, щедро обдаровані натури

Вони виділяються із середовища свого класу насамперед гуманністю, справжнім патріотизмом, високою мораллю. У них яскраво проявляються риси російського характеру. І в цьому більша заслуга Товстого


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Два жіночих образи в романі Л. Н. Толстого? Війна й мир?