А ВЖЕ ВЕСНА, А ВЖЕ КРАСНА… АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ “ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА”

II семестр

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)

ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4

Урок 85. А ВЖЕ ВЕСНА, А ВЖЕ КРАСНА… АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ “ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА”

Мета: почати ознайомлення учнів з творами Анатолія Костецького; вдосконалювати техніку правильного, свідомого, виразного читання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Вправи для розвитку артикуляції дихання

– “Цокання” язиком

у ротовій порожнині.

– Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово “ні” з поступовим видихом (тричі).

– “Маятник” – ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (десять разів).

– Вітерець у лісі – ш-ш-ш.

– Повзе вуж у траві – с-с-с.

– Прилетів жук – ж-ж-ж.

– Заспівав комарик – з-з-з.

– Пролетів птах – шух-шух-шух.

– Запихкав їжачок – пих-пих-пих.

– Дзюркоче вода у струмочку – дз-дз-дз.

– Забриніла бджілка – дж-дж-дж.

2. Робота над скоромовкою

Павло і Пилипко

Поливали липки.

Виросли липки

У Павла

і Пилинка.

3. Робота над чистомовкою

На-на-на – тепла весна.

Ня-ня-ня – купали коня.

Ра-ра-ра – висока гора.

Ря-ря-ря – вранішня зоря.

Ця-ця-ця – лагідна киця.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Діти розповідають про створений самостійно образ роси.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Літературна скарбниця продовжує нас ознайомлювати з творчістю українських поетів. Своїм поетичним даром поділиться з нами Анатолій Костецький.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

– “Вітаю вас, мої славні і хороші книголюбчики та казкознавчики…”,- цими словами майже кожного ранку впродовж кількох років вітав, як ніхто, по-своєму, слухачів популярної радіопередачі “Пригоди славнозвісних книг” Анатолій Георгійович Костецький. Усе, що написане цим письменником, неймовірно цікаве, вигадливе, веселе і дуже-дуже близьке кожному з дітей. А все це тому, що Анатолій Костецький умів нібито не виходити з віку своїх героїв – бути або ж ровесником читача, або ж не набагато за нього старшим. Так добре він знав і відчував той світ, у якому вчаться, мріють, дружать і бешкетують герої його пригодницьких повістей і віршів. Народився А. Г. Костецький у Києві в сім’ї вчителів. Про своє дитинство розповідає з гумором: “Дитинство було важке: класний керівник тато; “нормальні” діти після школи відпочивали від учителів, а в школі – від батьків, а у мене вчителі і вдома, і в школі…”. У п’ять років хлопець сам читав і писав, навчився грати в шахи й плавати. Відтоді не розлучався зі спортом, книгою, пером. Ще в дитячому садку, коли його, малого, дорослі запитували “Ким ти хочеш бути?”, він упевнено відповідав: “Письменником!”.

Ще в першому класі в Анатолія Костецького був зошит із власними віршами. У п’ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку.

Анатолій Костецький – автор понад п’ятдесяти поетичних і прозових книжок: “А метеликам весело”, “Весняні дарунки”, “Все про мене”, “Лист до птахів”, “Де літо живе?”, “Батьки нас не розуміють”, “Бюро знахідок”, “Постукай у моє вікно”, “Все – як насправді”, “Суперклей Христофора Тюлькіна, або Вас викрито – здавайтесь!”, “Мінімакс – кишеньковий дракон, або День без батьків”, “Мої та твої таємниці” та ін.

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання вірша А. Костецького “Починається весна” (с. 97)

1) Виразне читання вірша вчителем.

– Якій порі року присвятив свій вірш Анатолій Костецький?

2) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів “буксиром” за вчителем.

Щоки зранку

Раптово засіють

Веснянки лагідні

Починається розщебечуться

– Прочитайте слова на одному диханні.

3) Виразне читання вірша учнями.

– Як поет називає зміни, що відбуваються в природі з приходом весни? Чому? Дайте відповідь словами вірша.

– Прочитайте перших два рядки твору. Поміркуйте, чому автор починає вірш саме так, ще й двічі повторює слово знов?

– Які почуття переживає поет і ви разом із ним?

4) Гра “Добери риму”.

Дива… (трава);

Носи… (голоси);

Веснянки… (зранку).

5) Читання тексту О. Копиленка (с. 91).

– Якою ознакою наділено вітерець?

– Чим особливе березневе сонце?

– Відшукайте подібну ознаку у вірші “Починається весна”.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого вчилися на уроці?

– Що нового дізналися?

– Який вірш читали? Хто його автор?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш. Намалювати ілюстрацію до нього.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


А ВЖЕ ВЕСНА, А ВЖЕ КРАСНА… АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ “ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА”

Categories: Конспекти уроків

Links