Якість вищої освіти в Україні

Насамперед, варто розібратися, яка освіта є якісною. Мені здається, що це та освіта, яка задовольняє потреби суспільства, а також особистісні потреби.

Але якщо суспільні потреби можна приблизно озвучити: кваліфікований фахівець, порядна людина, яка має активну життєву позицію, то особистісні потреби – річ більш тонка і має безліч варіантів. Практично всі навчальні заклади орієнтовані на суспільство, а не на особистість.
Тобто суспільство таким чином виховує (чи намагається виховати) в людині якості, які йому потрібно. Якщо суспільство

здорове, то воно буде через університети зрощувати людей свідомих себе і всього, що оточує, буде вчити вчитися і знаходити потрібне навіть серед купи мотлоху.

А ще така здатність як організація – власного часу і діяльності – теж є невід’ємною навичкою якісної освіти, яка знадобиться в повсякденному житті. Для власних потреб ці вміння також стануть в пригоді. Це ніби інструментарію, який можна використовувати в усіх сферах життя.
Але є ще самоосвіта. Цікаво, чи можна її назвати якісною освітою? Хто буде визначати якість? Адже тут найчастіше орієнтуєшся переважно на себе і свої інтереси, намагаєшся

виховати в себе ті риси, які найбільше цінуєш. Мабуть, якогось певного мірила немає. А якщо людина матиме тільки самоосвіту? Чи буде гіршою людина без університетської освіти? Для мене відповідь очевидна. Університет, навіть самий найкращий, не дає ніяких гарантій того, що по його закінченні з людини буде Людина. Цієї якості вона набуде власною працею.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.50 out of 5)

Якість вищої освіти в Україні