Виховувати доброту, відчуття естетичного смаку

Мета. Дати елементарне поняття про графіку, про її виражальні можливості, види, напрямки ліній; заповнення площини різними видами ліній; про фактуру ліній.

Формувати вміння використовувати лінії в графічному малюнку.

Розвивати творчість, фантазію, вміння виділяти основні риси характеру.

Виховувати доброту, відчуття естетичного смаку.

Обладнання для вчителя. Малюнки з зображенням казкових героїв, виконані олівцем; картка-подорож, виконана крейдою на дошці; крейда, маркер, фломастер, вугілля, олівець, сангіна; музика композитора

Шуберта “Вальс”; папір для тренувальних вправ.

Обладнання для учнів. Папір для малювання та тренувальних вправ, фломастери, олівець.

Хід уроку

1. Актуалізація досвіду і знань учнів.

На дошці виставка малюнків, виконаних олівцем.

– Діти, ви бачите малюнки. Як вони виконані? (Всі вони намальовані олівцем за допомогою ліній)

– Якими ще твердими матеріалами можна малювати? [Фломастером, крейдою, ручкою, вугіллям)

– Скажіть, а лінії, виконані названими матеріалами, однакові?

(Ні. Вони різні. Лінії, виконані дуже твердими матеріалами (ручка, олівець), здаються гострими, а лінії,

виконані м’якими матеріалами (вугілля, крейда), малюють м’які лінії)

2. Засвоєння нових знань.

– Малюнки, про які ми з вами говоримо, називаються графічними, а

Мистецтво малювати такі малюнки – графіка.

– Подивіться уважно і скажіть, що спільного в малюнках? ГВсі вони виконані за допомогою ліній)

– Як ви думаєте, серед цих малюнків є зайвий? Чому ви так думаєте? (Відповіді дітей).

– Що можна сказати про лінії, які використав художник? (Є лінії прямі й хвилясті)

3. Мотивація навчальної діяльності.

– Правильно, художники говорять, що у кожної лінії є характер. Послухайте

Про це казку.

(Вчитель відкриває дошку, на якій зображено подорож лінії; малюнки казкових героїв знімаємо).

– У країні Графіка жила-була собі Лінія. Всі її знали, тому що була вона дуже

Своєрідна і особлива. А особливість її була у тому, що дуже вже любила Лінія

Змінювати свій характер. Одного разу вирішила Лінія показати всім, на що вона

Здатна. Зобразити свої пригоди вона попросила Олівця. Друзі вирушили на

Прогулянку.

Зранку вона була спокійна і замріяна, тому легко мандрувала стежкою. Але раптом на її шляху зустрівся їжачок, і Лінія, поглянувши на нього, одразу наїжачилась і сама стала гострою і колючою.

– А що ще на малюнку зображено лінією з колючим характером?

(Діти називають зображення; виконують колючі й гострі лінії за вчителем на тренувальних аркушах].

Раптом погляд Лінії зупинився на яблучку, що настромилося на одну з голочок. Вона одразу подобрішала, округлилась, характер її пом’якшав. На аркуші з’явились сонечко і хмаринка. Хвилясті промінчики так захопили Лінію, що вона не змогла втриматись, і на галявині вмить виросло кудлате веселе дерево.

– Що ще на малюнку зображено хвилястими і закрученими лініями? (Квіти, тин, дим, дах)

– Хто з вас вміє малювати таку лінію? Спробуємо!

(Діти разом з вчителем вправляються у малюванні хвилястих ліній].

– Довго гуляла Лінія, стомилась і вирішила відпочити. За допомогою вертикальних, горизонтальних і похилих ліній намалювала казковий будиночок.

– Спробуємо намалювати такі лінії.

– Похилі лінії можуть бути нахилені вправо або вліво. (Вчитель коментує й ілюструє зображення ліній; діти виконують вправи на тренувальних аркушах].

– Вертикальні лінії малюємо зверху вниз або навпаки. (Вчитель коментує й ілюструє зображення ліній; діти виконують вправи на тренувальних аркушах].

– Горизонтальні лінії малюємо справа наліво. (Вчитель коментує й ілюструє зображення ліній; діти виконують вправи на тренувальних аркушах].

3. Визначення практичних завдань.

– Подивіться, в нашому будиночку є віконце, та воно зачинене, як ви

Думаєте, чому? (Відповіді учнів].

– Напевно, Лінія хотіла, щоб ми з вами не лише навчилися малювати різні за характером лінії, а й створили власний малюнок.

– Як ви думаєте, хто може жити в казковому будиночку? (Відповіді учнів].

– Спробуємо намалювати будь-якого з казкових героїв за власним

Бажанням. Зображуючи його характер, використовуємо різні види ліній.

4. Засвоєння нових знань.

– Як ми будемо передавати характер?

(За допомогою ліній, адже вони теж мають характер].

– Отже, який казковий герой, такими лініями ми будемо його малювати. Лінії різних характерів можна поєднувати.

– Де це можна побачити на малюнку? (Відповіді учнів].

– Правильно, так зображено ліс. Малюючи, ви повинні добре знати, які риси

Характеру переважають у казкового героя, якого зображаєте.

(Діти створюють словесні портрети).

5. Самостійна художньо-практична діяльність учнів.

6. Підсумок уроку.

– Якого героя ви намалювали?

– Які риси характеру вам допомогли розкрити лінії?

Діти розповідають про свої роботи

Тренувальні вправи


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Виховувати доброту, відчуття естетичного смаку