Урок позакласного читання. Новели О. Генрі

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС

II семестр

КРАСА ЧИСТИХ ЛЮДСЬКИХ ВЗАЄМИН

УРОК 52

Тема. Урок позакласного читання. Новели О. Генрі

Мета: розширити коло читання учнів, познайомити з гуманістичними творами про життя звичайних людей; навчити уважно ставитись до людини; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору, роботу з деталями, вміння абстрактно мислити, вивчаючи елементи побудови твору; виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість, емоційність, вміння робити висновки і висловлювати власну думку.

Обладнання: скринька із символами, що позначають: гребінець, фрагмент карти зоряного неба, хутряний помпон, червоний клаптик, конверт із написаною адресою, фарбоване пір’я.

ХІД УРОКУ

I. Мотивація пізнавальної діяльності учнів

Слово вчителя

– Будь-який літературний твір часто входить у нашу свідомість здебільшого не описаними подіями та образами, а враженням від прочитаного. Часто запам’ятовується якась деталь, вона може стати символом твору.

У нашій чарівній скриньці сьогодні саме символи з новел О. Генрі. Обравши будь-який з них, ви ознайомите нас з новелою, яка справила на вас найбільше враження.

За вибір трьох останніх символів учень отримує додатково 1 бал (оскільки це свідчить про те, що учень більше за інших прочитав).

Ваше завдання – стисло переказати зміст оповідання, визначити основну думку твору, розповісти, яке враження справили на вас герої, спробувати назвати елементи побудови твору: зав’язка, кульмінація, розв’язка.

Довести, що перед нами саме новела.

II. Розвиток зв’язного мовлення

Усний твір-презентація “Новела О. Генрі, яка справила на мене більше враження”.

(Можуть допомогти однокласники, а також не виключене виникнення дискусії)

III. Підбиття підсумків уроку

Чого ми навчилися, читаючи новели О. Генрі?

(- Приділяти увагу тим, хто поруч;

– уміти побачити радісне у буденному;

– уміти бачити серцем, а не тільки очима;

– цінувати щедрість і відвертість;

– уміти дарувати радість іншим.)

Усе це і складає красу людських взаємин.

IV. Домашнє завдання

Прочитати оповідання Дж. Олдріджа “Останній дюйм”, поділити його на частини, дати назву утвореним частинам.

Підготувати повідомлення про письменника (індивідуальне завдання).

Урок позакласного читання. Новели О. Генрі