Category: Твори до ЗНО

Тема № 21. Володимир Винниченко (1880 – 1951) – IV. Новітня українська література

IV. Новітня українська література Тема 22. Павло Тичина (1891 – 1967) Павло Григорович Тичина – це “шукання й шукання, праця й вимогливість і, нарешті, вміння з безконечного плину образів відібрати найсвіжіший, наймісткіший, наймузикальніший…” (Олесь Гончар). Біографічі відомості 27 січня 1891 р. народився Павло Григорович Тичина у с. Піски Козелецького повіту Чернігівської губернії (тепер Бобровицького району Чернігівської області) у багатодітній сім’ї сільського дяка. Павло з дитинства виявив хист до музики, малював, […]

Відповіді на білет № 19 ДПА-2013 9 клас “Світова література”

1. Розкрийте романтичні й реалістичні тенденції в літературі першої третини XIX ст. (на прикладі вивчених творів). Перша третина XIX ст. в європейській літературі характеризується стримким розвитком нових літературних явищ. На початок століття припадає розквіт в Європі такого літературного напряму, як романтизм. Центральним об`єктом у романтичних творах стала людина, її особистість, самоцінність, індивідуальність. Романтики, на відміну від просвітників, проголосили культ не розуму, а почуттів людини, культ пристрастей, уяви и фантазії. Героями […]

І МЕРТВИМ, І ЖИВИМ, І НЕНАРОЖДЕННИМ ЗЕМЛЯКАМ МОЇМ В УКРАЙНІ І НЕ В УКРАЙНІ МОЄ ДРУЖНЄЄ ПОСЛАНІЄ

6-9 класи ЛІТЕРАТУРА НАПРИКІНЦІ XVIII – НА ПОЧАТКУ XIX ст. ТАРАС ШЕВЧЕНКО І МЕРТВИМ, І ЖИВИМ, І НЕНАРОЖДЕННИМ ЗЕМЛЯКАМ МОЇМ В УКРАЙНІ І НЕ В УКРАЙНІ МОЄ ДРУЖНЄЄ ПОСЛАНІЄ Аще кто речеть, яко люблю Бога, а брата своего ненавидить, ложь есть. Соборно послание Иоанна. Глава 4, стих 20 І смеркає, і світає, День Божий минає, І знову люд потомлений, І все спочиває. Тілько я, мов окаянний, І день і ніч […]

МАКСИМ ГРИМАЧ – МАРКО ВОВЧОК

6-9 класи ЛІТЕРАТУРА НАПРИКІНЦІ XVIII – НА ПОЧАТКУ XIX ст. МАРКО ВОВЧОК МАКСИМ ГРИМАЧ І Не за вас се діялось, – давно колись, як панувала на Вкраїні у двій зі Польща і Московщина. Московщина обладувала Україною сьогобочною. Застави хоть стояли, та не густо; сторожа не пильнувала так, як тепер по Збручеві, чи що; то Дніпром руччіші людці перевозили всяке добро, не оплачуючи: шовки, оксамити, парчі-сутозлоті, пахучі шафрани й крами дорогії, […]

Є. МАЛАНЮК. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ. “СУЧАСНИКИ”, “ШЕВЧЕНКО”, “ОДНА ПІСНЯ”, “ПАМ’ЯТІ Т. ОСЬМАЧКИ”

Варіант 1 1. Є. Маланюк – нащадок… А Кобзарів. Б Запорожців. В Куркулів. Г Заробітчан. 2. Особливе місце у формуванні інтелекту Є. Маланюка відіграло… А Його спілкування з простим людом. Б Систематичне відвідування міської бібліотеки. В Прагнення митця самоствердитися у літературному гуртку. Г Єлисаветградське реальне училище. 3. Під час навчання найповніше здібності Євгена Филимоновича розкрились в опануванні… А Історії. Б Географії. В Англійської мови. Г Математики. 4. Творчістю якого російського […]

М. ХВИЛЬОВИЙ. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. “Я (РОМАНТИКА)”

Тема. М. ХВИЛЬОВИЙ. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. “Я (РОМАНТИКА)” Варіант 1 1. Народився М. Хвильовий 19 грудня 1893 року… А На Миколаївщині. Б Харківщині. В Сумщині. Г Черкащині. 2. Першими поетичними збірками М. Хвильового вважаються… А “Молодість” і “Досвітні симфонії”. Б “Старі поезії” і “Камо грядеши”. В “Осінь” і “Сині етюди”. Г “Думки проти течії” і “Апологети писаризму”. 3. За світовідчуттям М. Хвильовий був… А Неокласиком. Б Імпресіоністом. В Футуристом. Г […]

Мисливські усмішки – Остап Вишня

Остап Вишня (1889-1956 pp.) “Мисливські усмішки” Остап Вишня був затятим мисливцем і рибалкою, часто виїжджав у мальовничі місцевості з друзями на полювання. Але, як правило, ніякої здобичі не привозив. Бо його основна мета – помилуватися чудовою природою, поспілкуватися з місцевими жителями, послухати дивовижні й дотепні мисливські історії. Усі ті спостереження, усе почуте великий гуморист записував і використовував при написанні своїх знаменитих “Мисливських усмішок”. Найповніше видання цього циклу вийшло в 1958 […]

Українські фразеологізми на літеру “К”

Кадити (палити, курити і т. ін.) фіміам комусь, перед кимось – дуже вихваляти кого-небудь; Не кажи й не говори – уживається для вираження повної згоди з тим, хто здійснює акт мовлення; Не кажи “гоп” – не будь завчасно впевненим у здійсненні чого-небудь раніше наміченого; Правду кажучі – уживається для підтвердження того, що все сказане є істиною і не викликає заперечення; Казанок (баняк, макітра) варить – хто-небудь розумний, кмітливий, добре розуміє […]

ТІНІ ЗАБУТИХ ПРЕДКІВ – МИХАЙЛО КОЦЮБИНСЬКИЙ

10 клас ЛІТЕРАТУРА НАПРИКІНЦІ XVIII – НА ПОЧАТКУ XIX ст. МИХАЙЛО КОЦЮБИНСЬКИЙ ТІНІ ЗАБУТИХ ПРЕДКІВ Повість (Скорочено) Іван був дев’ятнадцятою дитиною в гуцульській родині Палійчуків. Двадцятою і останньою була Анничка. Не знати, чи то вічний шум Черемошу і скарги гірських потоків, що сповняли самотню хату на високій кичері, чи сум чорних смереко­вих лісів лякав дитину, тільки Іван все плакав, кричав по ночах, погано ріс і дивився на неню таким глибоким, […]

Живописна спадщина Т. Г. Шевченка – Тарас Григорович Шевченко

Тарас Григорович Шевченко Живописна спадщина Т. Г. Шевченка Поезія й живопис у творчості Т. Г. Шевченка нерозривно пов’язані. У живописі він був поетом, у поезії – живописцем. Малювання і поезія стали для Шевченка життєвою потребою, вираженням його творчої індивідуальності. До нас дійшло 240 поетичних творів великого Кобзаря і 1200 мистецьких робіт художника. Видатний митець пробував себе у різноманітній техніці, навіть у скульптурі, а за успіхи у гравюрі йому було присвоєно […]

Links