ТАРАС ШЕВЧЕНКО. ЗА СОНЦЕМ ХМАРОНЬКА ПЛИВЕ


Мета: поглиблювати знання учнів про творчість Т. Г. Шевченка; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів, уміння добирати потрібну інтонацію під час читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Ось дзвінок сигнал нам дав,

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай.

МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Гра “Додай прикметник”

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така… (чудова)!

Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна, й… (весела).

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і… (білосніжна).

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й… (морозна).

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму… (красива).

А вранці іній – то обнова!

Яка зима у нас… (казкова).

Гілок од інею не видно,

Тоді вона, звичайно, … (срібна).

Зима буває вередлива,

То часом добра, то… (сварлива).

Яка ж зима? Яка вона?

Вона весела і… (сумна).

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Хто краще?”

Конкурс на краще виразне читання з пам’яті однієї з частин опису “Чудовий Дніпро”.

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творчістю Т. Г. Шевченка. Поезія великого


Кобзаря стала нетлінною частиною духовного буття українського народу. Т. Г. Шевченко для нас – це не тільки те, що вивчають, але й те, чим живуть, з чого черпають сили й надії.

СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка “За сонцем хмаронька пливе…”

1) Виразне читання вірша вчителем.

– Чи сподобався вам вірш?

– Який настрій він у вас викликав?

– Які картини ви уявляли, слухаючи його?

2) Словникова робота.

Читання колонок слів “луною” за вчителем, потім – у парах одне одному

Поли

Тьмою

Оповиє

Рожевую

Пеленою

Спатоньки

Годиночку

Хмаронька

– Прочитайте тлумачення слів поли і пелена у підручнику (с. 39).

3) Гра “Рибки”.

Самостійне мовчазне читання вірша учнями. Підготовка до виразного читання вірша

– У якому темпі, з якою інтонацією та силою голосу будете читати вірш?

– Які слова виділите голосом під час читання?

– Де зробите паузу?

– На які дві частини поділите вірш?

– Які почуття передасте при читанні у кожній із них?

4) Виразне читання вірша учнями.

Фізкультхвилинка Продовження роботи над твором

1) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

– Про що поет говорить у першій частині вірша?

– Які почуття передає?

– Які пестливі слова вживає?

– Які порівняння?

– Які почуття передає поет у другій частині?

– Які порівняння вживає?

2) Вправи на розвиток швидкості читання.

А) Виберіть слова, які характеризують…

Хмару за дією (пливе, зове, розстилає, покриває);

Туман за дією (закриває, розстилає, оповиє).

Б) Знайдіть слова-ознаки.

Поли… (червоні).

Море… (синє).

Пеленою… (рожевою).

Годину… (малую).

Хмароньку… (рожевую).

Туман… (сивий).

Тьмою… (німою).

3) Гра “Голосування ногами”.

Діти встають у дві шеренги: права шеренга – “я вважаю, що твердження правильне”; ліва шеренга – “я вважаю, що твердження неправильне”.

– Я читатиму речення, інколи навмисне замінюючи слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне – тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь.

Робота за ілюстрацією

– Розгляньте ілюстрацію до вірша.

– Що художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?

– Який настрій вони створюють? Як передають характер твору?

– Що можна сказати про хмари? про птаха? про хвилі?

– Що зображено на другому плані картини?

– Які відчуття викликає картина?

ПІДСУМОК УРОКУ

– З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

– Що вам найбільше сподобалося на уроці?

– З яким настроєм завершуєте урок?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш.

Відповідати на запитання (с. 39-40).



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


ТАРАС ШЕВЧЕНКО. ЗА СОНЦЕМ ХМАРОНЬКА ПЛИВЕ

Categories: Конспекти уроків

Links