СКРИНЬКА УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК. КОЛОБОК

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

НАРОДНІ КАЗКИ

Урок 32. СКРИНЬКА УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК. КОЛОБОК

Мета: поглиблювати знання учнів про казку; розвивати навички діалогічного мовлення; удосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види роботи над текстом; збагачувати активний словниковий запас; учити правильно висловлювати власні думки; виховувати любов до народної творчості.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Їжачок з їжачихою та їжаченятами наїжачилися.

Забажала жабка в жбанку

На базар везти сметанку,

Їжакам

І

жукам.

У банки

Наливає жабка сметанки.

А коли розпродасть

Цілий жбаник –

На зелений заробить жупанчик.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Завдання зі скриньки народних казок

– Чи знаєш ти українську народну казку, у якій пан загадав дівчині прийти до нього на гостину так, щоб ані йшла, ані їхала, ані взута, ані боса, ані з гостинцем, ані без гостинця? Як вона називається? (“Мудра дівчина” – українська народна казка)

– Пригадайте, хто і в якій казці співає таку пісеньку.

– Я по засіку метений,

Я на яйцях спечений.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ

ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Упізнайте казкового героя.

– Ой, набридло на віконці

Все на сонечку сидіть.

Я візьму і покочуся,

Щоб побачити весь світ. (Колобок)

– Сьогодні ми пригадаємо українську народну казку “Колобок”.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Добрий день! В ефірі передача “У гостях у казки”. Любі діти, послухайте українську народну казку “Колобок”.

Читання казки вчителем (с. 35-36). (Перша пригода)

– Яких героїв казки запам’ятали?

– Так завершилася перша пригода Колобка. Далі в казці з’являються нові герої, усе повторюється. Продовжте розповідь за схемою, уміщеною на першому форзаці підручника.

(с. 36-37)

– Чи можна назвати Колобка веселим, довірливим, хвальковитим? Доведіть.

– У чому виявилися хитрість і підступність лисички?

Фізкультхвилинка

– Відгадайте загадки. Назвіть персонажів казки. Хто зайвий? (їжак)

– Кого бракує? (Діда, баби)

– У якій послідовності з’являються герої казки? (Учень, який відгадує казкового героя, надягає його маску. Після цього діти розігрують казку.)

– В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка,

Ніс, як чорний п’ятачок, Очі-намистинки.

Здогадався, мабуть, всяк,

Що зовуть мене… (їжак).

– Хоч у нього й шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді й не п’є,

І не ходить, й не гуляє,

А у лігво спать лягає. (Ведмідь)

– Не ходжу я, а скакаю,

Бо нерівні ноги маю.

Через поле навмання

Перегнав би я коня. (Заєць)

– Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами,

Весь, як є, –

Жорстока лють,

Очі в нього так і ллють.

Зачаївся ось, примовк.

Грізний звір цей, звісно,… (вовк).

– В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

Та на місці не сидиться,

А зовуть її… (лисиця).

Хитрість, підступність, спритність… (лисиця).

Жорстокість, жадібність, злість… (вовк).

Силу, незграбність, вайлуватість… (ведмідь).

Боягузтво, слабкість, несміливість… (заєць).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Яку казку читали? Чи є в неї автор?

– Цікаво бути артистом?

– Хто найкраще зобразив свого казкового героя?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Намалювати свою ілюстрацію до казки.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.50 out of 5)

СКРИНЬКА УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК. КОЛОБОК