СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. ЖБАН МЕДУ (СЕРБСЬКА КАЗКА)


І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

НАРОДНІ КАЗКИ

Урок 40. СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. ЖБАН МЕДУ (СЕРБСЬКА КАЗКА)

Мета: ознайомити учнів з сербською казкою; розвивати вміння виділяти у тексті головне; учити давати характеристику дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до художнього слова.

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Учні порівнюють угорську й українську казки. Розповідають, чим вони різняться.

Учні в парах повертаються обличчям одне до одного та переказують угорську казку.

III. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Діти читають хором:

– “Накрапає дощ” (тихо);

– “Дощ пускається сильніше” (голосніше);

– “Злива” (голосно);

– “Дощ припинився” (читання припиняється).

Біжить стежина

Поміж ожини.

І вже у Жені

Ожини жменя.

– Прочитайте, доберіть загальну назву.

Апли, дбу, нелк -… (дерева).

(Липа, дуб, клен)

Лицяси, квов, цьєаз -… (тварини).

(Лисиця, вовк, заєць)

Етмекил, ахум, кувап -… (комахи).

(Метелик, муха, павук)

Ра-ра-ра – дуже рада дітвора.

Арк-арк-арк – ми поїдем в зоопарк.

Ро-ро-ро – доберемось на метро.

Ру-ру-ру – в зоопарку кенгуру.

Ру-ру-ру – риє кріт собі нору.

Ру-ру-ру – заєць обдира кору.

Ра-ра-ра – закінчилася в нас гра.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ


Продовжуємо ознайомлення з казками народів світу! Сьогодні ми починаємо роботу над сербською казкою.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Прочитайте назву казки.

Учні з’ясовують значення слова жбан.

Жбан, дзбан – глиняний, дерев’яний або металевий посуд для води, молока тощо.

– Як ви вважаєте, про що йтиметься у казці?

– Кого вважають найбільшим любителем меду?

Припічок – горизонтальна площина перед челюстями печі під комином, продовженням якої є черінь печі.

Кума – хрещена мати стосовно батьків похресника; звертання до приятельки.

Грубка – піч, що потрібна для опалювання приміщення.

– Назвіть персонажів казки.

– Що ви можете про них розповісти?

Фізкультхвилинка

Гра “Земля – небо”

Після команди вчителя “земля” учні починають читати, стежачи не пальчиком, а очима. Коли звучить команда “небо”, діти припиняють читати, очі піднімають угору. За командою “земля” діти мають продовжити читати з того місця, де зупинилися, і так – кілька разів протягом читання всього тексту.

– Коли відбувалися описувані у казці події?

– Що вкрали лисиця і вовк?

– Де вони поділи здобич?

– Як лисичка вперше надумала обманути вовка?

Учні в групах розповідають пропущену частину казки, використовуючи повтори. Учитель наголошує, що наступних вигаданих “хрещеників” лисиця назвала Половинкою й Остаточком.

Якось украли жбан меду, поставили (сховали) в комірчину та й полягали спати.

От лисиці захотілося (скортіло) меду.

Вдруге постукала (забила) вона по лавці.

– Скільки разів лисиця обманювала вовка?

– Як її витівки пов’язані з іменами вдаваних похресників?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Яку казку почали вивчати на сьогоднішньому уроці?

– Хто автор цієї казки?

– Назвіть її персонажів.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Переказувати казку.



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. ЖБАН МЕДУ (СЕРБСЬКА КАЗКА)

Categories: Конспекти уроків

Links