СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. МІНЬБА (РОСІЙСЬКА НАРОДНА КАЗКА)

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

НАРОДНІ КАЗКИ

Урок 37. СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. МІНЬБА (РОСІЙСЬКА НАРОДНА КАЗКА)

Мета: ознайомити учнів з російською народною казкою “Міньба”; удосконалювати техніку свідомого виразного читання; учити переказувати близько до тексту, характеризувати дійових осіб; виховувати любов до художнього слова.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

“Цокання” язиком у ротовій порожнині.

Набравши повітря, якнайдовше тричі вимовити слово “ні” з поступовим видихом.

“Маятник” – ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (10 разів).

Ан-ан-ан – дме холодний вітрюган.

Це-це-це – сипле сніг прямо в лице.

Ло-ло-ло – снігом землю замело.

Ля-ля-ля – стала білою земля.

Лі-лі-лі – ось замети чималі.

Уха-уха-уха – щипа мороз ніс і вуха.

Імо-імо-імо – до хати біжімо.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Переказування казки “Лисичка-сестричка”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Як називається наша країна?

– Які ще країни ви знаєте?

– Кожен народ самобутній і неповторний. У кожного народу свої звичаї, традиції, своя культура і, звісно ж, свої казки. Казок у світі є безліч, як зірок у небі. Сьогодні ми прочитаємо російську народну казку “Міньба”.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Напівголосне читання першої частини казки (с. 41-42) учнями – кожен у своєму темпі.

– Назвіть персонажів казки.

Міньба – те саме, що обмін.

Крамар – торговець.

Сірячок – незаможна людина; бідняк.

Чвалати – іти повільно, важко ступати, утворюючи шум, шарудіння; брести.

Читання слів “луною” за вчителем: неподалік, глибінь, завбільшки, перекупник, чвалаєш, вівчар, подякував.

Гра “Сніжинка”

Читає той учень, на парту якого впала сніжинка.

– Кого врятував дід?

– Як крамар йому віддячив за порятунок?

Фізкультхвилинка

– Розгляньте малюнки до казки, уміщені на першому форзаці підручника. У якій послідовності дід здійснював міньбу? Розкажіть казку далі, використовуючи повтори.

– Хто вдома чекав на діда?

– Як баба зустріла діда?

– Чи сварила вона його за міньбу?

– З якою інтонацією слід читати слова баби? (Нетерпляче, з питальною інтонацією)

– Слова діда? (З почуттям провини)

– Яка пригода трапилася з дідом?

– Із чого все почалося? Чим завершилося?

– Чи схвалюєте ти вчинки діда? Чому?

– Доберіть до слів метнувся, чвалаєш слова, що близькі за значенням.

– Чи можна ними замінити ті, що вжито в тексті?

1) Дід рятує крамаря.

2) Подяка крамаря.

3) Від шматка золота до голки.

4) Дід повернувся до баби ні з чим.

Робота в групах

Групи ставлять запитання одна одній за змістом казки.

– Віддай мені золото, візьми найкращого коня. (Перекупника)

– Ох, голубе, я тут без тебе геть пропадаю. (Баби)

– Віддай мені коня за найкращого вола. (Пастуха)

– Шмат золота з конячу голову. (Діда)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– З якою казкою ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

– Хто автор цієї казки?

– Чи відповідають змісту казки ці приказки?

– Міньба одному корисна.

– Проміняв бика на індика.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Переказувати казку.

СКРИНЬКА КАЗОК НАРОДІВ СВІТУ. МІНЬБА (РОСІЙСЬКА НАРОДНА КАЗКА)