Ш. Перро як основоположник європейської літературної казки. Збірка “Казки моєї матінки Гуски… “


УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС

I семестр

ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА

(17 годин)

УРОК № 14

Тема. Ш. Перро як основоположник європейської літературної казки. Збірка “Казки моєї матінки Гуски… “

Мета: допомогти учням глибше засвоїти поняття про літературну казку; ознайомити з життям і творчістю основоположника європейської літературної казки Шарля Перро; розвивати навички виразного читання, переказу казок; виділення головної думки та виховних моментів; виховувати доброту, працьовитість, почуття справедливості, допитливість, фантазію та любов до читання художньої літератури.

Обладнання: портрет письменника, збірки його казок різних видань, ілюстрації до них.

Теорія літератури: літературна казка, герої (персонажі, дійові особи) художнього твору.

ХІД УРОКУ

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

– У світі багато письменників, які писали й пишуть казки. Але ім’я французького письменника Шарля Перро знають в усьому світі завдяки його неперевершеним казкам про Попелюшку, Червону Шапочку, Кота в чоботях та інших. У чому криється причина такої популярності цих літературних казок, ми й говоритимемо на сьогоднішньому уроці.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

1. Складання міні-вікторини за казкою О. Пушкіна

Запитання на зразок “Хто з героїв…”, “Чий


це портрет…”, “Кому належать слова…”, “Хто допоміг…”, “Який чарівний предмет… ” та ін.

2. Стислий переказ самостійно прочитаної казки О. Пушкіна, демонстрація ілюстрацій

3. Інтерактивна вправа “Мозковий штурм”: “Чого навчають казки О. Пушкіна?”

Очікувані відповіді

– Сприяють формуванню кращих людських якостей: доброти, справедливості, кмітливості та ін.;

– розвивають фантазію, вчать мріяти;

– прищеплюють любов до художнього слова, приносять естетичне задоволення.

IV. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу

1. Слово вчителя

– Задовго до народження братів Грімм та О. Пушкіна у Франції жив талановитий письменник, член Французької Академії Шарль Перро. Він складав казки не тільки для розваги, а й із виховною метою, бо всі його фантастичні історії закінчувалися повчальними висновками. В усьому світі зачитувалися ними, переказували, перекладали, наслідували. Проте Ш. Перро так і не зважився підписати під ними своє ім’я. Чому? Про це ви дізнаєтеся, прочитавши статтю підручника.

2. Самостійне (або вголос) читання статті підручника про Шарля Перро (С. 51-52 – за підручником Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко; С. 56-58 – за підручником Є. Волощук)

Шарль Перро

3. Евристична бесіда

– Чому Ш. Перро не підписував свої казки власним ім’ям?

– Як називалася збірка казок Ш. Перро? Які казки до неї входили?

– Як соболевий черевичок перетворився на кришталевий?

– Як казки Ш. Перро опинилися в збірці німецьких народних казок братів Грімм?

– Яке подвійне значення має слово “безсмертний” у поєднанні з ім’ям Ш. Перро?

4. Перегляд казок Ш. Перро зі збірки “Казки матінки моєї Гуски…”, переказ учнями відомих із дитинства сюжетів; розгляд ілюстрацій

V. Закріплення знань, умінь та навичок

1. Літературна гра

Відгадайте, чиї це слова і з якої вони казки Ш. Перро.

“Не сумуйте, господарю! Дайте-но мені мішок та замовте пару чобіт, щоб легше було бродити лісом, і ви побачите, що вас не дуже й обділили, як вам це зараз здається”. (“Кіт у чоботях”)

“Не бійтеся, любі братики, батько і мати залишили нас тут, але я приведу вас додому. Ідіть за мною”. (“Хлопчик-Мізинчик”)

“Я іду відвідати мою бабусю й несу їй пиріжки та горщичок масла, які посилає їй моя мама”. (“Червона Шапочка”)

2. Про що це висловлювання?

Відповідь впишіть у клітинки.

(казки)

Відповідь: “Казки сповнені глибокого смислу, який розкривається лише уважному читачеві”. Це слова самого Ш. Перро з присвяти, яка адресована принцесі.

VI. Домашнє завдання

Прочитати статтю підручника про літературні казки, виконати завдання; записати до літературознавчого словничка визначення літературної казки (С. 48-49 – за підручником Ю. І. Ковбасенка, Л. В. Ковбасенко, С. 55-59 – за підручником Є. Волощук).

VIII. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа “Мікрофон”

Продовжте фразу.

– На уроках мене вразило найбільше те, що…

– Літературна казка для мене…

– Найбільше мені сподобалася відповідь…



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


Ш. Перро як основоположник європейської літературної казки. Збірка “Казки моєї матінки Гуски… “

Categories: Конспекти уроків

Links