Розвиток зв’язного мовлення. Твір про природу

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС

ІІ семестр

ІЗ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ

(4 години)

УРОК № 67

Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Твір про природу

Мета: викликати в учнів інтерес до читання книг про природу, до теми стосунків людини і природи; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, вміння викладати власні думки та обгрунтовувати їх; виховувати любов до природи та бережливе до неї ставлення.

Обладнання: фотовиставка домашніх улюбленців, різних квітів, рослин, відеоматеріали.

Теорія літератури: описи різних видів – пейзаж, портрет, опис тварини, рослини; розповідь роздум, опис.

ХІД УРОКУ

I. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів

II. Основний зміст роботи

1. Інструктаж до написання твору про природу на основі прочитаних художніх книг та власних спостережень.

– Обравши тему (“героя”, об’єкт, предмет твору), визначте тип мовлення, який ви використаєте. Якщо писатимете про свого домашнього улюбленця, можна розповісти про його породу, звички, поведінку, цікаві випадки, які з ним траплялися (з тих, про які ви читали чи які спостерігали); обов’язково слід включити опис зовнішнього вигляду тварини. Закінчити твір можна роздумами й висновками про те, для чого людині потрібні домашні тварини (кішки, собаки, рибки, морські свинки, хом’яки,

папуги, канарки) чи кімнатні рослини.

Коли описуватимете рослини, можна згадати легенди, повір’я, пов’язані з ними (наприклад, звідки виникла назва або легенда, скажімо, про цвіт папороті).

Обсяг твору – приблизно 3/4 сторінки. Твір складається з трьох частин – вступу, основної частини й висновку. Оформляється охайно й грамотно.

2. Написання твору на чернетці, перевірка його учнем (можна зачитати 2-3 твори й прокоментувати)

3. Оформлення роботи в чистовому варіанті

III. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичного оцінювання.

IV. Підсумок уроку

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Розвиток зв’язного мовлення. Твір про природу