Російська шкільна література (огляд)

Як частина загальної художньої літератури Російська шкільна Література сформувалася на основі прогресивних традицій росіянці й світовій класичній літературі й усній народній Творчості. Як відомо, світогляд не народжується разом з людиною, вона формується протягом всього його життя, дозріває в процесі пізнання дійсності. Ніж раніше й послідовніше почне формуватися матеріалістичний світогляд людини, тим повніше й точніше буде його бачення миру, тим сильніше стане він сам, тим більше зможе дати людям

Твердження Нового творчого методу

в літературі пов’язане з іменами А. М. Горького, А. С. Серафімовича, А. С. Невєрова, В. В. Маяковського, К. И. Чуковського й ряду інших письменників. Найбільш значна роль у формуванні російської літератури належить А. М. Горькому. В 1918 році він пише доповідну записку “Про видання російської художньої літератури”, у якій говорить про необхідність видавати для потреб школи добутку російських класиків XVIII, XIX століть і усний народной поезії. При його сприянні було організовано державне радянське видавництво “Всесвітня література”; воно випускало кращі добутки світової класики й для дитячого чтения.

У

дитячих і юнацьких серіях за період з 1918 по 1920 рік були видані 72 книги російських і іноземних класиків: А. С. Пушкіна, М. Ю. Лермонтова, И. А. Крилова, Н. А. Некрасова, Л. Н. Толстого, А. Доде, Г. Сенкевича й інших письменників

Викладаючи мети й завдання видання, письменник звернувся з “Словом до дорослих”: “У пропонованому журналі ми – у міру сил наших – будемо прагнути виховати в дітях дух активності, інтерес і повага до сили розуму, до пошуків науки, до великого завдання мистецтва – зробити людини сильним і гарним”. Перший дитячий журнал був покликаний розвивати прогресивні ідеї світогляду. На його сторінках друкувалися добутки з новою ідейно-художньою спрямованістю: антирелігійна казка М. Горького “Яшка”; оповідання В. Шишкова “Дзеркальце” – про шляхетність трудової людини; історичні оповідання й нариси А. Чапигина (наприклад, “Повз зірки”). Відділ “Клуб допитливих” поміщав відомості про винахідників, відкриття, наукових досягненнях. “Півгодини в добу”, “Ніч у мішку”, “Що можуть зробити народні маси”, “Цінність праці”, “Тіло й машина” – так називалися невеликі статті, нариси, повідомлення цього відділу

У журналі співробітничали багато талановитих людей; у числі його ілюстраторів були В. Конашевич і А. Маковский. Журнал супроводжувався “особливими додатками”, серед яких були навчальні посібники, карти, ігри. У вигляді додатка виходила й “Бібліотека журналу “Північне сяйво”; у неї були включені кращі добутки дореволюційної й сучасної літератури. Журнал “Північне сяйво” проіснував два роки, але він був одним з тих видань, які заклали основи російської періодичної преси Створенням добутків у цій області російської літератури починають займатися М. Горький, В. В. Маяковський, А. Н. Толстой, А. С. Невєров, М. М. Пришвін, С. Т. Григор’єв, С. Я. Маршак, А. П. Гайдар, Б. С. Житков, В. В. Біанкі, М. Я Ільїн і багато хто інші. Російська шкільна література почуває постійну увагу з боку уряду


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.50 out of 5)

Російська шкільна література (огляд)