Романтика пригод і подорожей у романі “Острів скарбів”


УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС

ІІ семестр

ЛЮДИНА В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ

УРОК № 54

Тема. Романтика пригод і подорожей у романі “Острів скарбів”

Мета: зацікавити подіями роману, перевірити знання тексту; розвивати увагу, логічне мислення, уміння працювати в команді; виховувати повагу до сміливих мандрівників.

Обладнання: карта острова, картки із завданнями.

Тип уроку: урок-подорож.

Если думать не боишься

О прекрасной, беспредельной,

Неожиданной, бесценной,

Удивительной земле…

Р. Грейвс

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності

– Чи добре ви впоралися з домашнім завданням?

Чи уважно читали роман “Острів скарбів”?

Сьогодні ми це перевіримо під час уроку-подорожі. Але вирушити у подорож можна за однієї умови:

Если думать не боишься

О прекрасной, беспредельной,

Неожиданной, бесценной,

Удивительной земле,

На которой ты живёшь,-

Вот о чём тогда подумай:

Горы окружили чащу,

Чаща окружила тени,

Тени окружили пашню,

Где на чёрных и на белых

Клетках шашечной доски

Красная лежит коробка,

Перевязанная лентой,-

Вот бы развязать её!

В той коробке круглый остров,

А на острове орешник,

А в орешнике орешек –

Расколи-ка скорлупу

И в орешке ты увидишь:

Горы окружила чаща,

Чащу окружили тени,

Тени


окружила пашня,

Где на чёрных и на белых

Клетках шашечной доски

Та же самая коробка,

Перевязанная лентой,-

Не развязывай её!

А развяжешь эту ленту, –

Вмиг окажешься в коробке,

Попадёшь на круглый остров

И очутишься в орешке.

И тебя окружат горы,

И тебя окружит чаща…

(Роберт Грейвс)

Тож, якщо ви не боїтесь далеких, незвіданих земель, вирушаємо в путь. Поділ на команди.

ІІ. Літературна гра

1. Знайди “четверте зайве”

– Ж. Верн, Д. Дефо, Ж. де Лафонтен, Р. Л. Стівенсон. (Письменники – автори пригодницьких творів)

– “Жага до життя”, “Пригоди Тома Сойера”, “Острів скарбів”, “Хамелеон”. (Пригодницькі твори)

– Джим Хокінс, Робінзон Крузо, Джон Сільвер, Бен Ган. (Герої роману “Острів скарбів”)

– Том Сойєр, Дік Сенд, П’ятниця, Джим Хокінс. (Головні герої пригодницьких книг)

2. Словник моряка

З’єднайте лініями слова та їх лексичні значення.

3. “Вірю – не вірю”

Відрізнити правильні твердження від хибних.

? 1) Таверна батьків Джима називалась “Веселий Роджер”.

+ 2) Чорну мітку Біллі Бонсу приніс сліпий пірат на ім’я П’ю.

+ 3) Доктор Лівсі врятував Біллі Бонса за допомогою кровопускання.

? 4) Сквайр Трелоні мав великий досвід у доборі команди корабля.

+ 5) Джим поплив на острів скарбів одразу, разом з піратами.

+ 6) Компас у вигляді скелета – вигадка капітана Флінта.

? 7) “Мертві не тікають”,- говорили пірати.

? 8) Щоб дістатися “Іспаньоли”, Джим узяв човен піратів.

4. “Хто найкраще знає карту?”

Нанести на “контурну карту” острова всі назви і позначки, щоб знайти скарби (див. рис. далі). Хто швидше і точніше це зробить, той перемагає в цьому конкурсі.

5. “Як це все було насправді?”

Розташувати цитати в хронологічному порядку.

1) “Ми зупинилися в тому самому місці, де на карті було намальовано якоря. Третя частина милі віддаляла нас від головного острова і третина милі – від острова Скелета”. (№ 4)

2) “Бандити, шукаючи мене й матір, зірвали зі стіни навіть годинника. І, хоча вони нічого не забрали з собою, окрім мішка з грошима, який належав капітанові, і декількох срібних монет з нашої каси, я одразу зрозумів, що ми розорені”. (№ 3)

3) “Інша частина скарбів – срібло у зливках і зброя – все це лежить там, де його закопав покійний Флінт. І, на мою думку, хай собі лежить. Тепер мене нічим не заманиш на цей проклятий острів”. (№ 7)

4) “Ти нічого не роби, доки вони не пришлють мені чорну мітку або поки знову не побачиш Чорного Пса чи моряка з однієї ногою. Цього одноногого, Джиме, остерігайся найбільше”. (№ 2)

5) “”Між іншим,- продовжував я,- мені не подобається цей прапор, містере Хендс. Якщо ви не проти, я спущу його. Краще зовсім без прапора, ніж з таким”. Я побіг до мачти, смикнув за відповідну мотузку і, спустивши проклятого чорного прапора, викинув його за борт, у море”. (№ 6)

6) “Я пам’ятаю, немовби це було вчора, як, важко ступаючи, він доплентався до наших дверей, а його морську скриню везли за ним на тачці. Це був високий, сильний, гладкий чоловік з темним обличчям”. (№ 1)

7) “Я приходив сюди і зрідка молився, коли я гадав, що зараз неділя. Це не зовсім схоже на каплицю, та все ж якось урочистіше. Правда, я був один, без капелана, без Біблії”. (№ 5)

6. “Що було в скрині?”

На картках записані назви предметів. Треба вибрати тільки потрібні картки та дописати ті предмети, які були в скрині й яких немає на картках.

Ніж, ложка, трубка – зайві слова.

Тютюн, компаси, плащ – треба додати.

7. “Літературні паралелі”

Порівняйте образи Бена Гана і Робінзона Крузо.

III. Підсумки гри

IV. Домашнє завдання

Підготувати розповідь про улюблених героїв роману “Острів скарбів”.



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Романтика пригод і подорожей у романі “Острів скарбів”

Categories: Конспекти уроків

Links