Поважай кожну людину, бо вона – дитя Боже

Матеріал уроку. Євангельська притча “Про самарянина”. Літературна притча “Годинникові колеса”.

Мета. Ознайомити з суттєвими ознаками притчі. Формувати вміння аналізувати зміст притчі, розуміти її науку. Розвивати логічне мислення, уяву. Вчити висловлювати свої судження з приводу прочитаного. Збагачувати словниковий запас новими словами. Виховувати бажання жити по справедливості, допомагати ближньому. Допомогти дітям зрозуміти святу істину життя – чесність, мир і любов.

Обладнання. Мультфільм “Ісусові притчі”; Біблія для дітей; картки з опорними словами дія переказу притчі.

Хід уроку

I. Представлення домашнього завдання.

Вправа “Крісло автора”.

Діти по-черзі займають “крісло автора” і коротко розповідають зміст прочитаної вдома казки. Говорять, до якого виду казок вона відноситься, доводять свою думку.

II. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

1. Кросворд (на дошці).

1. Словесно-музичний твір, який виконується однією особою або хором. (Пісня)

2. Населення, жителі однієї країни. (Народ)

3. Влучний вислів, близький до прислів’я, але без повчального змісту. (Приказка)

4. Яке яєчко знесла курочка-ряба? (Золоте)

5. Як називають молоду особу жіночої статі? (Дівчина)

6. Вона буває чарівна, міфологічна, соціально-побутова. (Казка)

2. Бесіда.

– Що таке притча? (Це невеличке

усне оповідання повчального характеру. Сюжет притчі будується в образній (формі, на життєвих ситуаціях, на повсякденних спостереженнях суспільного життя. У перекладі з грецької мови “притча” – це “йти пліч-о-пліч”, тобто притча пліч-о-пліч ставить відоме з невідомим.)

– Чим притча відрізняється від казки?

– У якій книзі записано багато притч? (У Біблії)

– Чи можете згадати якусь притчу? (“Притча про сіяча”; “Притча про блудного сина”; “Про багатство”; “Про десять мір срібла”…)

III. Опрацювання притчі “Про самарянина”.

1. Читання притчі мовчки.

– Які незрозумілі слова вам трапилися?

Самаряни – нащадки староєврейського населення ізраїльського царства. Динарів – римська срібна монета.

Левит – єврейський духовний служитель.

Єрусалим серце Ізраїлю, священне місто для багатьох людей світу. У різні часи місто мало понад 70 назв. Одну з них можна перекласти як “Місто світу”.

Єрихон – місто в Палестині. Ізраїль і Палестина часто воювали, і Єрихон переходив то під владу однієї країни, то іншої.

Заїжджий двір комплекс будівель готельного типу на дорозі або околиці міста. Крім споруд для житла та кухні, передбачались службові й господарські будівлі для коней.

2. Читання “ланцюжком”. Аналіз змісту притчі.

– Про що запитав чоловік Ісуса? (А хто мій ближній?)

– Як відповів Ісус? (Притчею.)

– Звідки і куди йшов чоловік в Ісусовій притчі?

– До кого потрапив той чоловік?

– Хто, побачивши ледве живого чоловіка, не допоміг йому?

– А хто змилосердився?

– Як вчинив самарянин?

– Чи зрозумів чоловік Ісусову притчу? А ви?

– Яку головну думку висловив Ісус у цій притчі?

– Чого вчить ця притча? (Любові до ближнього.)

3. Стислий переказ притчі за опорними словами.

4. Перегляд мультфільму “Ісусові притчі”.

– Чи сподобався вам мультфільм?

– Що найбільше вас вразило?

– Чого вчать ці притчі?

IV. Робота над літературною притчею “Годинникові колеса”.

1. Слово вчителя.

– Зараз ми прочитаємо ще одну притчу, але не народну, а літературну. Що таке літературний твір? (У нього є автор.) Автор нашої притчі Григорій Сковорода.

Григорій Сковорода – український просвітитель, філософ, поет, педагог. Жив і працював у 18 ст. Ось як про нього писав його приятель і біограф Михайло Ковалинський: “Уставав дуже рано, їв раз на день, був завжди веселий, сильний, рухливий, з усього задоволений, до всіх добрий, усім готовий послужити. Поважав і любив добрих людей без різниці їх стану, навідувався до хворих, розважав сумних, ділився останнім з тим, хто нічого не мав”.

– Як ви думаєте, чи могла така людина написати щось мудре, повчальне? Чи варто прислухатися до його порад?

2. Читання притчі вчителем.

– Між ким відбулася розмова у притчі? (Між двома колесами годинникової машини.)

– Що відповіло Друге колесо?

– Прочитайте головну думку притчі. Як Григорій Сковорода назвав головну думку? (Сила.) Як ви її розумієте?

3. Читання притчі за особами.

– З якою інтонацією треба читати слова Першого колеса? (Питальною.) Як треба читати слова Другого колеса? (Спокійно, поважно.)

V. Підсумок уроку.

– Що таке притча?

– Які притчі сьогодні прочитали?

– Чого вони нас вчать?

VI. Домашнє завдання.

Вивчити притчу “Годинникові колеса” напам’ять. Прочитати одну притчу з Біблії.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Поважай кожну людину, бо вона – дитя Боже