Поетичне новаторство В. В. Маяковського

Маяковський виходить на поетичну арену в складний, переломний для Росії період. Атмосфера напружена до межі. Потоплена в крові перша російська революція, вихор світової війни змушують людей засумніватися у всіх колишніх цінностях. Вони жадають змін і з надією дивляться в Майбутнє. У мистецтві, немов у дзеркалі, відбиваються ці складні суспільні процеси

В этом один із секретів популярності футуризму з його відвертим запереченням традиційної культури, епатажем міщанського побуту, чи ледве не релігійним культом техніки й сучасній індустрії

і її надлюдській моці. Маяковський бачить “неминучість катастрофи мотлоху” і засобами мистецтва передбачає прийдешній “світовий переворот” і народження “нового людства”. “Рватися в завтра, уперед!

” – от його девіз. Поезія – вся! – їзда в незнайоме. Це незнайоме, непізнане стає предметом його стихотворчества.

Він широко використовує прийом контрастів: мертві предмети оживають у його поезії й стають більше одушевленими, чим живі. Поезія Маяковського з її урбанистически-індустріальним пафосом протиставляє образ багатотисячного сучасного міста з його жвавими вулицями,

площами, що гудуть автомобілями – картинам природи, що представляється йому чимсь відсталим і безнадійно мертвим. Поет готовий розцілувати “розумну морду трамвая”, він оспівує міський ліхтар, що “знімає з вулиці синя панчоха”, тоді як місяць у нього – “в’яла”, “нікому не потрібна”, а серце дівчини мляво, начебто “виварено в йоді”.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Поетичне новаторство В. В. Маяковського