ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів за вивченим розділом “Поетична майстерня”; вчити співставляти прочитані твори; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Жаба спала в жабуринні,

Жаль, їй крила б журавлині.

Журавлем би скрізь літала,

Жабенят розвеселяла.

Г. Храпач

2. Повторіть вірш. Висловте своє ставлення до прочитаного!

ДВА ЛІКАРІ

Вели розмову два дружки:

– Я хочу лікувать книжки!

Візьму я клей, візьму папір,

І стану лікарем, повір.

– Я лікар теж – тобі скажу,

Та все роблю без клею.

Я просто книжку бережу,

Дружити вмію з нею.

Г. Гребенюк

3. Робота над чистомовкою

Ок-ок-ок – ось колючий їжачок,

Ми-ми-ми – приготувався до зими.

Чок-чок-чок – повна хата грушечок.

Ок-ок-ок – частуватиме діток.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “У художньому музеї”

Учні презентують свої малюнки, які об’єднують прочитані вірші М. Вороного, Л. Костенко, Г. Чубач, В. Скомаровського та І. Калинця.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Який розділ ми завершили вивчати?

– Сьогодні ми перевіримо набуті знання, ще раз пригадаємо прекрасні поетичні твори українських

поетів.

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Чи уважний ти читач?”. Тестування

1. Де спить сонце у вірші Марійки Підгірянки “Вечір іде”?

А) За лісом;

Б) за горою;

В) за селом.

2. За що шипшина хапає людей?

А) За рукава;

Б) за волосся;

В) за одяг.

3. У вірші Ганни Чубач “Зупинюся над рікою” плаче срібною росою:

А) тополька;

Б) вербичка;

В) калинонька.

4. Над чим звелась веселка після грози?

А) Над дорогою;

Б) над степом;

В) над полем.

5. Яку казочку розказують маленьким діткам зірочки?

А) Хорошу;

Б) веселу;

В) тривожну.

6. Підібрав зірку, яка впала через віконце:

А) світлячок;

Б) цвіркунець;

В) лопух.

Відповіді:

1) б; 2) а; 3) б; 4) в; 5) а; 6) в.

Фізкультхвилинка

2. Гра “Пригадай і продовж речення”

– Поетичні твори, зіткані з почуттів, настроїв митця, образів, народжених його уявою називаються… (ліричними, або лірикою).

– Поетичні твори, у яких зображено олюднену, одухотворену природу, належать до… (пейзажної лірики).

– Слово, що вказує на одну з ознак того предмета, який називається, і має на меті конкретизувати уявлення про нього,- це… (епітет).

– Слова, за допомогою яких поет олюднює предмети неживої природи,- це… (уособлення).

3. Гра “Упізнай твір”

– Щось шепоче вітер,

Спить в ставку вода,

І в вікно розкрите

Місяць загляда.

(Володимир Сосюра “Спокоєм повиті…”)

– У степах мандрівникам

І плавцям у морі

Ми дорогу вкажемо

В синьому просторі.

(Наталя Забіла “Зірочки”)

– Прослав на травах тумани

І, на вуста поклавши палець, ліг.

(Павло Тичина “Пастелі”)

– А місяць сіє світло

По стінах, по помості –

Так тихо, так привітно

Йде вечір до нас в гості.

(Марійка Підгірянка “Вечір іде”)

– Душа всміхнулась,

Знов прозора, чиста,

І отрясає перли – слізоньки

В разок намиста.

(Микола Вороний “Ущухла буря”)

4. Гра “Пригадай автора”

“Шипшина важко віддає плоди”

Вадим Скомаровський

“Зірка”

Ганна Чубач

“Після грози”

Ігор Калинець

“Зупинюся над рікою”

Ліна Костенко

5. Конкурс на краще виразне читання улюбленого вірша з опрацьованого розділу

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– З яким настроєм завершуєте сьогоднішній урок?

– Що вам найбільше сподобалося на уроці?

VІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати запитання за змістом прочитаного розділу (с. 100-109).

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ