ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ “ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ”

II семестр

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ

СКРИНЬКА КАЗОК ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ

Урок 119. ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ “ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ”

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Діти

Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато.

Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся.

Учитель

Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє.

Діти

Начитався букварика та й малюю косарика.

Коси сіно, косарику, на своєму гектарику.

Учитель

А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок.

Діти

Мишка мишку запитала: “Що сьогодні поробляла?”

Відказала мишка мишці: “Букву А шукала в книжці.

Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати”.

Перший, хто починає ланцюжок, називає будь-яке слово, другий додає слово і пояснює, як воно зв’язане з першим.

Наприклад:

Баба Яга – мітла (щоб літати);

Колобок – вікно…

Лисичка – півник…

Котигорошко – булава…

Рукавичка – мишка, жабка, зайчик…

Телесик – човник, рибка, річка, берег тощо.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Обличчям до обличчя”

Учні в парах повертаються одне до одного і переказують казку.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Діти, хто скаже, який розділ ми закінчили вивчати?

– І сьогодні на уроці читання ми підіб’ємо підсумок за розділом “Літературні казки”, і я побачу, чи справді ви любите читати казки, чи уважні ви читці, чи знаєте, якого автора та чи інша казка.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

– Як сонечко радує теплом і світлом усе живе, так і казки зігрівають радістю, любов’ю і теплом душу і серце кожної дитини, кожного читця.

– Ось подивіться, тільки-но пригріло сонечко, і вже з’явилася перша квіточка. Але ця квіточка не звичайна, у неї на пелюстках написані завдання, які ми будемо виконувати. А щоб зірвати пелюсточку треба промовити слова: “Пелюсточку відірвем, знання свої доведем”.

– Назвіть головних героїв казки “Лис Микита”.

– Хто бажає читати слова Лиса, Вовчиці? Діти, а хто нам ще потрібен? (Автор)

– Розгорніть підручник на с. 139. Усі уважно слідкуймо і слухаймо.

– Чого вчить ця казка? Хто автор цієї казки?

Пелюсточку відірвем,

Знання свої доведем.

Фізкультхвилинка

– Кожній групі я даю картку, на якій написаний ланцюжок.

Ви всі разом прочитаєте його, поміркуєте і відгадаєте, до якої казки належить цей ланцюжок.

– Дід, баба, внучка, собачка, кицька.

– Дід, баба, собачка, кицька, мишка.

– Черевичок, принц, карета, чарівниця.

Один учень з групи захищає, доводить, з якої казки ланцюжок.

Пелюсточку відірвем,

Знання свої доведем.

– Кожній парі я даю картку, на якій написане речення з будь-якої літературної казки.

– Під гіллястими кучерявими деревцями зайці люблять спочивати і вести довгі розмови про життя-буття.

– Він об’їздив увесь світ, щоб знайти собі наречену, але так і не знайшов.

– Що це ти їси, Микитко?

– Ви уважно читаєте речення і пригадуєте, з якої казки ці рядки. Потім один учень з пари читає речення і доводить з якої воно казки.

– Хитрий, улесливий, учив вовчицю ловити рибу.

– Задавака й нахаба, який полюбляв лежати в холодку.

– Жив собі принц, і заманулося йому…

– Один багатий удівець одружився вдруге з удовою, такою чванливою та гордовитою, якої відколи світ ніхто й не бачив…

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чи сподобався вам урок?

– З яким настроєм ви його завершуєте?

ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ “ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ”