ПІДСУМКИ РОКУ: ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

ПІДСУМКИ РОКУ: ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

От і добіг кінця навчальний рік. Упродовж нього ви відкрили для себе чимало нових творів, ознайомилися із цікавими фактами з життя письменників, навчилися уважніше читати й глибше розуміти художню літературу. Тепер на часі переконатися в тому, що набуті вами знання насправді грунтовні. І перевірити це ви зможете, опрацювавши запропоновані підсумкові запитання й завдання.

Теоретична розминка

1. Що таке художній образ? Чим художній образ у літературі відрізняється від художніх

образів в інших видах мистецтв?

2. Які образи називають “вічними”? Доповніть відповідь прикладами з вивчених творів.

3. Дайте визначення понять “композиція літературного твору”, “конфлікт”, “ліричний герой”, “мотив”, “підтекст”.

4. Чим відрізняються одне від одного: гумор та іронія; міф і казка; роман і повість; вірш і поема?

5. Які особливості байки мав на увазі український байкар Леонід Глібов, коли стверджував: “Здається, байка просто бреше, // А справді – правду мудру чеше”!

6. Назвіть характерні ознаки пригодницького роману. Наведіть приклади з вивчених

творів.

7. Які вірші називаються хайку? У якій національній літературі вони виникли?

8. Що означає поняття “езопівська (езопова) мова”? У яких творах така мова зазвичай застосовується?

9. Укажіть характерні ознаки наукової фантастики. Назвіть твори, які належать до цього різновиду літератури.

10. Установіть відповідність між назвами літературних творів та їхніми жанрами.

А “Острів Скарбів”

Б “Пісня про Гайавату”

В “Усмішка”

Г “Хамелеон”

Д “Маленький принц”

1 гумористичне оповідання

2 фантастичне оповідання

3 казка-притча

4 поема

5 пригодницький роман

Практикум

1. Знайдіть у переліку твір, який не належить до байок.

– “Мурашки й Цикада”, “Вовк і Ягня”, “Орфей і Еврідіка”, “Лисиця і виноград”.

2. Знайдіть у переліку персонажа, який не належить до міфологічних героїв.

– Прометей, Пігмаліон, Ікар, Тефнут, Като, Геракл.

3. Знайдіть у переліку оповідання, яке не належить до гумористичних творів.

– “Товстий і тонкий”, “Усмішка”, “Хамелеон”.

4. Знайдіть у переліку твір, у якому немає фантастичних елементів.

– “Різдвяна пісня в прозі…”, “Міо, мій Міо”, “Запах думки”, “Сліпий музикант”.

Художні твори, ї%ні автори й герої

1. Назвіть головних героїв творів “Запах думки”, “П’ятнадцятирічний капітан” (або “Острів Скарбів”), “Різдвяна пісня в прозі…”, “Міо, мій Міо”.

2. Назвіть твори, у яких зображено:

– людство після атомної війни;

– зустріч двох колишніх гімназистів, які зробили різні чиновницькі кар’єри;

– важкий шлях золотошукача додому;

– пригоди космічного поштаря на планеті, населеній звірами, що “читають” думки.

3. Укажіть імена письменників.

– … Лондон, … Чехов, … Короленко, … Ліндгрен, … Діккенс, … Берне.

4. Установіть відповідність між творами та прізвищами їхніх авторів.

А “Пісня про Гайавату”

1 Чехов

Б “Хамелеон”

2 Гоголь

В “Ніч перед Різдвом”

3 Родарі

Г “Запах думки”

4 Лонгфелло

Д “Листівки з видами міст”

5 Короленко

Е “Сліпий музикант”

6 Шеклі

Упізнайте письменника

1. Який письменник зауважив, що й сам не знає, яка в нього душа – російська чи українська?

2. Псевдонім якого письменника перекладається як “банан”, або “бананове деревце”?

3. Про якого письменника було сказано: “Він – раб, але мудріший за вільних; він негарний, але вищий за красенів”?

4. Кому з письменників належить вислів “Стислість – сестра таланту”?

Хто з письменників певний час був золотошукачем у Клондайку? Кого з митців називали поетом-орачем?

Упізнайте літературний твір

1. Продовжте речення і вкажіть назви відповідних творів.

– Герой цього твору народився сліпим, але, отримавши мудре виховання, спромігся…

– Герой цього твору викрав вогонь богів для людей, за що був…

– Герой цього твору, щоб завоювати серце коханої дівчини, осідлав чорта й вирушив…

– Герой цього твору жив на крихітній планетці, про яку старанно дбав, та якось…

– Герой цього твору, помітивши чоловіка, якого покусав собака, узявся розслідувати цю справу, і…

2. Назвіть персонажів, які промовляють наведені слова, і вкажіть, з яких вони творів.

– “У сильного безсилий винний завсігди…”

– “Прощавайте сині гори, білії сніги…”

– “Я спокутую минуле теперішнім і майбутнім!”

– “Ти назавжди береш на себе відповідальність за тих, кого приручив”.

3. Розгляньте кадри з кінофільмів і мультфільмів. Назвіть літературні твори, за якими знято ці стрічки.

Літературні розваги

Групова робота. Завдання для першої групи. За матеріалами рубрики “У світі мистецтва” підготуйте презентацію проекту на тему “Мандрівки книжок у різних видах мистецтва”.

Завдання для другої групи. Підготуйте літературну рекламу найцікавіших творів зарубіжних письменників, що вивчаються в 6-му класі. Завдання для третьої групи. Створіть веселий літературний “мікс”, змішавши сюжети, мотиви й персонажів художніх творів, вивчених протягом навчального року.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ПІДСУМКИ РОКУ: ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО