Панорама життя середньовічної Англії. Лицарський турнір, його роль у подальшому розвитку подій

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 7 КЛАС

I семестр

ГЕРОЇЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ

УРОК 16

Тема. Панорама життя середньовічної Англії. Лицарський турнір, його роль у подальшому розвитку подій

Мета: продовжити знайомство з романом; показати зв’язок композиції твору з його сюжетом; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння відтворювати зміст подій з позиції будь-кого з персонажів; працювати над текстологічним аналізом твору; виховувати культуру мовлення, відповіді: логічність, послідовність, доказовість, емоційність, уміння обстоювати власну точку зору.

Обладнання: портрет В. Скотта; ілюстрації до роману.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда з елементами текстологічного аналізу

– Про яку видатну подію йдеться на самому початку роману?

– Чому ми точно знаємо, що головні герої візьмуть у ній участь?

– Чи можемо ми сказати, що ця подія стане вирішальною у долі деяких з них? Кого саме? (Лицарський турнір, виклик Бріана де Буагільбера, парі храмовника і паломника)

– А чи можна назвати турнір важливою подією в житті тогочасної Англії? Це розвага чи щось більше?

– Чи можна за загальними ознаками турніру скласти уявлення про середньовічне англійське суспільство? (Різні соціальні верстви, розмежування за політичними мотивами, фінансовим станом)

– Які великі групи персонажів

ви можете назвати?

– Розкажіть правила проведення турніру і про те, який зовнішній вигляд має лицар на ньому.

– Яка нагорода чекає на переможця?

Худ. І. Кусков. Ілюстрація до роману В. Скотта “Айвенго”

II. Формування нових знань, умінь та навичок

1. Розвиток зв’язного мовлення

Завдання: розповісти про хід турніру від імені дійової особи. (Седрик Сакс, йомен Локслі, зброєносець Гурт, принц Джон, Ребека, Ательстан, леді Ровена)

(Призначити двох кращих учнів Зберігачами Точності, які мають коментувати переказ: про що міг і про що не став би говорити цей персонаж.) (Використання ілюстрацій до роману.)

2. Фронтальне опитування

– Чому появу нового лицаря сакси зустріли з таким захопленням?

– Який девіз було написано на щиті лицаря?

– Чи здогадалися ви, хто цей лицар? Що сприяло вашій здогадці?

– Як ви гадаєте, чиєю перемогою закінчиться цей двобій? Чому автор так вирішив? (Це – центральна лінія роману, хто переможе, з’ясується у кінці.)

– Чому Айвенго не хотів назвати себе?

– Як зреагували на його відкрите обличчя?

– Чи схвалюєте ви поведінку Седрика Сакса?

– Як Айвенго розпорядився виграними на турнірі призами?

– На кого з героїв слід також звернути увагу?

3. Продовження розвитку мовлення

Завдання: провести репортаж зі змагання вільних стрілків. По завершенні відповісти на такі запитання:

– Чи знайомий вам цей переможець? Кого зобразив В. Скотт під ім’ям Локслі?

– Яка вдача у цієї людини?

III. Підбиття підсумків уроку з використанням методу “Вільний мікрофон”

– Що нового ми дізналися про Англію ХІІ ст.?

– Що ми можемо сказати про головного героя роману?

– Як композиція твору пов’язана з його сюжетом?

IV. Домашнє завдання

Читати: від розділу ХХ до ХХХІ; звернути увагу на такі епізоди: врятування Седрика; поведінка леді Ровени; діалог Ребеки та Буагільбера; штурм замка.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Панорама життя середньовічної Англії. Лицарський турнір, його роль у подальшому розвитку подій