Образи російських жінок у романі “Війна й Мир”

Величезна слава Лева Толстого давно перешагнула границі нашої країни. Його знает увесь світ. Недарма Горький писав: “Не знаючи Толстого, Достоєвського, не можна считать себе знаючу свою країну, не можна вважати себе культурною людиною”. У чому причина неминущого інтересу до роману? Що змушує звертатися до нього людей різних націй, далеких від його героїв і його часу, і по соціальній системі.

Ми не утомлюємося повторювати, що рівного в читературе Толстому немає. Чому? Величезний дарунок і художня неповторність дозволили письменникові

показати життя цілего народу, цілих націй, цілої країни, ім’я якої – Росія На сторінках роману оживає історія, встають люди в плоті й крові, з їхніми помислами, радостями й горестями, шуканнями й оманами, любовью й ненавистю, з перемогами й поражениями – творчі шукання Толстого всігда були пов’язані з життям.

Герої “Війни й миру”, як положительние, так і негативні, ставляться насамперед до середовища вищих, правлячих дворянства. Товстої намалював широку картину життя дворянського суспільства, зобразив його з усіма властивими йому рисами: паразитизмом, аморальністю, неуцтвом, повною відчуженістю

від народу. Заслуга письменника в тім, що він, нещадно критикуючи дворянське суспільство, показав і небагаточисельні сім’ї кращих аристократів, у тому числі й освіченій їхній частині (Болкінські й Безухови).

Все передове в середовищі дворянства було явищем винятковим. Як правило, у Толстого образи позитивні обладают саме рисами винятковості, і долі їх у романі розвиваються в столкновении з “більшим миром”, що Толстій малює негативно. Ганна Павлівна Шерер, Ганна Михайлівна Друбецкая, Жюли Карагина, елен Безухова несуть у собі насамперед риси свого класу. Товстої підкреслює, що кожний його герой – понародження середовища, плоть від плоті її, і каждий почуває себе в цьому середовищі як риба у воді. На думку Толстого, Наташа – це ідеал жінки.

Це багата, щедро одаренная натура. Звідки узялася ця чуйна, зворушлива, дивовижна дівчина? Сім’я Рістових, як і Болконских (і серед них Мария Болконская) різко виділяються серед звичайних дворянських прізвищ Ростови подібні тим сім’ям, з яких виходили дружин декабристів і багато інші пердовие люди XIX століття.

Уклад життя Ростових, звичаї, симпатії й антипатії – все це російське, національне. Вони вбрали в себе дух народу з його жизнерадостностью, умінням непохитно переносити жнивания, легко йти на жертви – не напоказ, а з усією щиросердечною широтою. Сама яскрава риса в Наташе – це поетичне мировідчуття, щиросердечна доброта, відкритість для кожного, хто неї оточує.

З’являючись уперше на балі, Наташа так мало схожа на світських панянок, так відчетлив контраст між нею й “світлом”. Ледь переступивши за поріг сім’ї, Наташа оказивается обманутої До Ростовим, і насамперед до загальної улюблениці Наташе, тягнуться кращі люди – Андрій Болконский, Пьер Безухов, Василь Денисов. Захоплення Анатолием Курагиним, цією порожньою світською людиною, говорить про її недосвідченість. Наташа – натура щедро обдарована, учинки її оригінальні, над нею не тяжіють ніякі забобони, керує нею сердце. Наташа – це чарівний образ росіянці жінки Самотньої, чужорідної почуває себе вона серед столичних аристократов.

Лестощами, грою на довірливості й недосвідченості Курагин захоплює неї, і в цьому допомагає йому його розпусна сестра елен. Після важкої хвороби, виявившишийся результатом щиросердечних потрясений, Наташа повернулася до життя оновленийний. Лихо не зломило її, світло не одержало над нею перемоги.

Наташа бере активну участь у подіях 1812 року. Широта, независимость, сміливість, жагуче відношення до всіх явищ життя – такі риси, наполняющие цей образ. Він зачаровував современников і зачаровує нас Особняком коштує в сім’ї Ростових Вера – старша сестра Наташи. Холодна, недобра, чужа в колі братів і сестри, воно в будинку Ростових – тіло стороннє.

Вихованка Соня, повна самоотверженной і вдячної любові до всієї рємье, завершує галерею портретів сім’ї Ростових. Так само, як і Наташа Ростова, князівна Марья – представниця плеяди кращих жінок дворянської Росії початку XIX века. Образ цей незвичайно складний. По художній яскравості він займає одне з перших місць серед героїв Товстого. Моральна висота, сила характеру, жіночність виділяють княгиню Марью серед багатьох жіночих персонажів мировиття літератури.

Товстої робить цей образ, незважаючи на складність і противоречивость, незвичайно поетичним, цільним, закінченим, чарівним. Княгиня Марья – художнє втілення толстовского ідеалу жіночності. Кращі представники дворянства, і серед них Наташа й княгиня Марья, як правило, щедро обдаровані натури. Вони виділяються із середовища свого класу прежде всього гуманністю, справжнім патриотизмом, високою мораллю У них яскраво проявляються риси російського характеру. І в цьому більша заслуга Товстого


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.00 out of 5)

Образи російських жінок у романі “Війна й Мир”