Міо, мій Міо (1954)

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА

Астрід ЛІНДГРЕН 1907-2002

Міо, мій Міо (1954)

Історія створення

1949 р. в стокгольмській газеті А. Ліндгрен надрукувала оповідання про хлопчика, якого виховували бездушні прийомні батьки, про його самотність і мрії. Усі незвичайні пригоди Міо та його ігри були взяті письменницею зі свого дитинства. Астрід Ліндгрен дуже любила коней. У неї вдома росло багато троянд. А ще вона разом із своїми однолітками й батьками майструвала курені й влаштовувала ночівлі з багаттям під відкритим небом. Для неї її мудрий і добрий тато

був справжнім королем. А про польоти на конях зоряним небом, джина, золоте яблуко, жорстокого лицаря, чарівний хліб А. Ліндгрен було добре відомо з народних казок, які вона чула маленькою від своїх батьків.

Робота з текстом

1. Розкажіть про життя Буссе з названими батьками.

2. Як хлопчик потрапив до Країни Далекої? Чи змінилося його життя в цій країні? Доведіть свою думку прикладами з тексту.

3. Опишіть настрій хлопчика, коли він опинився в обіймах тата-короля й побачив садок. Підтвердіть свою відповідь цитатами з тексту.

4. Які чарівні предмети трапилися на шляху Міо та Юм-Юма до Країни Чужинецької?

Розкажіть про те. як їх використовували герої.

5. Хто допомагав Міо в боротьбі з Като?

6. Знайдіть і виразно прочитайте опис Като та його помешкання. Знайдіть у прочитаному фрагменті засоби художньої виразності (епітети, метафори тощо). Як цей опис характеризує образ персонажа?

7. Як зустрів тато-король свого сина? Що вас уразило в їхній зустрічі?

Головний герой повісті-казки жив у Стокгольмі з названими батьками, для яких він був лише зайвим клопотом. Гостро відчуваючи самотність, хлопчик Буссе мріяв про сильного Й люблячого батька, як у його друга Бенка. Проте раптом життя головного героя змінили чарівні предмети – золоте яблуко, ключ до Країни Далекої, джин із пляшки. Вони допомогли хлопчикові залишити злий земний світ і потрапити у світ добра й любові. У казковому світі він отримав усе, чого так не вистачало в реальності: нове ім’я, трояндовий садок, вірного коня Міраміса, а головне – рідного тата-короля.

У кожній казці вирішується одвічний конфлікт добра і зла. Ця казка не є винятком. У ній є втілення зла – жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора). Юний лицар Міо переміг злі чари, але не сам, а з допомогою вірних товаришів – Юм-Юма й маленької дівчинки, перетвореної на птаха, що своїми крилами загасила смолоскип задля спасіння юних героїв і ожила під чарівним плащем, витканим її мамою. Отже, любов (матері, батька, друга) у цій казці здатна творити справжні дива й перемогти все лихе. Своє щастя хлопчик знайшов не в героїчних пригодах, а в родинному затишку. Однак питання, куди ж насправді подівся Буссе – залишається відкритим.

– А ви як думаєте? Поділіться своїми припущеннями.

Для обговорення

1. Якими, на ваш погляд, мають бути стосунки між батьками й дітьми?

2. На прикладі якої родини А. Ліндгрен продемонструвала гармонію між батьком і сином?

Творче завдання

1. Лицар Като перетворював дітей на птахів або на людей із кам’яним серцем. Пригадайте відомі вам казки, де йшлося про подібні перевтілення. Визначте роль прийому перевтілення у творі А. Ліндгрен.

2. Підготуйте усну розповідь на тему “Умій вибирати друзів” (за повістю А. Ліндгрен “Міо, мій Міо”).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.50 out of 5)

Міо, мій Міо (1954)