Мета. Закріплювати знання дітей про пейзаж, про холодні кольори в пейзажі

Мета. Закріплювати знання дітей про пейзаж, про холодні кольори в пейзажі. Вдосконалювати навички роботи гуашевими фарбами. Вчити створювати образи Зими, Морозу, Весни у вигляді характерних живих істот; вчити зображати свій настрій і задум на папері, правильно вибирати формат, колорит малюнку. Знайомити з художніми творами про зиму. Розвивати естетичний смак відчуття міри, любов до рідного народу і його звичаїв.

Завдання, що закладені в основний зміст уроку.

Поглиблювати поняття про особливості зимового пейзажу. Ознайомити з художніми

творами про зиму. Активізувати літературні знання учнів про зиму, свято Стрітення. Особливості зимової палітри. Створення образів Зими і Весни, введення їх в пейзаж. Виконання власної інтерпретації композиції на тему. “Зимова казка. Стрітення”.

Обладнання для вчителя. Репродукції картини художника І. Шишкіна “На півночі дикій”, зимові пейзажі, фотографії з зображенням зими, музика П. Чайковського “Вальс. Фантазія”. Гуашеві фарби, роботи дітей, динамічні таблиці з зображенням зимового пейзажу, зображення Зими, Весни, Морозу.

Обладнання для учнів. Фарби, пензлики, альбоми, допоміжні

аркуші, ганчірки для рук, можливо, фломастери для контуру.

Хід уроку

1. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні у нас незвичайний урок: У казку сьогодні ми зробимо крок. Із казкою ми вже стрічались не раз, І знову вона завітає у клас. В казках є завжди перешкоди, та знаю, Для творчих дітей їх ніколи немає.

– Ми всі сьогодні станемо творцями справжньої Зимової казки. Давайте пофантазуємо.

– Подивіться на дошку і скажіть, про яку пору року, на вашу думку, ми придумаємо казку?

(Про зиму)

– Подобається вам зима? Чим?

[Відповіді дітей).

– Художники дуже любили зиму, вони змальовували її в своїх роботах. Подивіться на ці картини.

– Як ви думаєте, яка зима сподобалась найбільше художнику І. Шишкіну? Подивіться на його картину “На півночі дикій”.

(Тиха спокійна погода, коли навколо лежить сніг, немає вітру і лише мороз потріскує під ногами. Сосна вся вкрита пухнастим снігом і стоїть мов казкова красуня…)

– Які кольори використав художник? (Синій, голубий, блакитний, фіолетовий)

– Які кольори переважають? Чому? (Відповіді дітей).

– Подивіться на цю картину (таблиця зима).

– А які кольори використав цей художник для зображення зимового

Пейзажу?

(Відповіді дітей).

– Що спільного і відмінного в картинах?

(Відповіді дітей).

2. Повідомлення теми і завдань уроку.

Ми будемо малювати зимову казку. Свято Стрітення. Для створення композиції будемо використовувати зимові холодні кольори.

– З чого почнемо?

(З зображення природи).

– Як називається такий малюнок? (Пейзаж)

– З чого ми починаємо малювати пейзаж? (З лінії горизонту)

– Подивіться на ці пейзажі й скажіть, чим вони схожі? Чим відрізняються? (Демонстрація малюнків].

– Самостійно намалюйте підмальовок, або основу до нашого малюнку. (Діти виконують зимовий пейзаж гуашевими фарбами).

3. Мотивація навчальної діяльності.

– Про зиму любили писати не лише художники, її змальовували в своїх

Творах поети. Про неї є безліч віршів.

А яка зима буває? Скаже тей, хто добре знає. Чи вона буває ніжна? Чи холодна й білосніжна? 1 – й учень. Зима холодна, вітер віє І від снігу все біліє, В небі темна хмара висне, Іноді мороз аж тисне. Чудеса на склі малює, На річках мости будує – Не прості, а льодяні, Дуже гарні, мов скляні! 2-й учень. Під ногами сніг рипить, Звір від холоду тремтить.

Є хурделиця, природна, Є метелиця холодна. Хуга є і є завія, Сонце світить і не гріє. І його частіш немає – Хмара сонце закриває! 3-й учень. Часом сніг летить лапатий, Бігти хочеться із хати, Щоб зловити біле диво, Бо повсюди так красиво! 4-й учень. То й зима буває різна: Біла, радісна і грізна, І весела і сумна, Як розплачеться вона.

– То яка буває Зима? (Відповіді дітей).

– Чи можна сказати, що Зима жива істота? (Відповіді дітей].

– Якою ви її уявляєте?

(Стара баба, яку супроводжує такий же старий дід Мороз. Зима зігнулася, трясеться і ледве йде. Кожух на ній обшарпаний в’гграми, полатаний, чоботи потерті, в хустці що на голові, миші дірки погризли, із тих дір сиве волосся стирчить. В одній руці вона несе пощерблений горщик з льодом, а в другій порожню торбу, бо весь сніг, що в ній був, вже висипала]

– Коли Зима плаче? (Відповіді дітей].

– Як називається той день, коли Зима повертає до Весни? (Стрітення. Свято Стрітення відзначають 15 лютого) Давайте пофантазуємо про це свято.

– Кого зустрічає стара баба Зима на Стрітення? (Весну)

– А Весна яка?

(Весна – весела вродлива дівчина у вінку на голові, у вишитій сорочці, у спідниці-плахгі червоного або зеленого кольору. У руках у неї серп і квіти)

– Що ж буде коли вони зустрінуться? (Відповіді дітей)

– Про це гарно розповів у своєму вірші В. Коломієць.

Зима зустріла дівчину З фіалками в руках, Спинилася, прошамкала: – Гарнешенька яка! А дівчина вклонилася Старенькій до землі:

– Ой, відпустіть! Заждалися на мене вже малі…

– Пушкаю… І подибала,

Зігнувшись, ніби серп, А дівчина-Веснівочка До нас біжить від верб!

Вони почнуть сперечатися про те, кому вже час іти, а кому залишитись.

– Поки наша робота сохне, давайте на допоміжних аркушах пригадаємо як

Малювати людей.

(Робота на тренувальних аркушах).

– Покажіть мені свої тренувальні аркуші.

– Молодці, всі добре пригадали, як малювати. Скажіть, який малюнок вийшов у вас, як його можна назвати?

[Пейзаж].

– На початку уроку ми говорили, що

Малюватимемо казку, а зараз виходить –

Пейзаж. Що треба зробити, щоб перетворити

Наш пейзаж на казку?

(А ще можна намалювати, як Літо перемогло Зиму і почали в його слідах з’являтися перші весняні квіти – підсніжники].

– Щоб допомогти вашій уяві, я увімкну

Музику.

4. Самостійна робота учнів.

Щоб уява краще працювала, ввімкнемо

Музику.

(Діти працюють під музику. Надаю індивідуальну допомогу, наголошую, що основні кольори нашої композиції-холодні, створюємо зимову казку).

5. Підсумок, оцінювання. Виставка кращих

Малюнків.

– Яку композицію створювали?

– Які кольори використовували?

– Як називаються ці кольори?

– Як називається свято зустрічі Зими і Весни?

– З картиною якого художника познайомились?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Мета. Закріплювати знання дітей про пейзаж, про холодні кольори в пейзажі