МАКСИМ РИЛЬСЬКИЙ. КИМ ХОЧЕШ БУТИ, ХЛОПЧИКУ, В ЖИТТІ?


Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю М. Т. Рильського; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити аналізувати прочитане, робити висновки, узагальнення; розвивати зв’язне мовлення учнів, творчу уяву; виховувати доброту, людяність.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Гра “Дощик”

Діти читають хором.

– Накрапає дощ (тихо).

– Дощ пускається сильніше (голосніше).

– Злива (голосно).

– Дощ слабшає (тихіше).

– Дощ припинився (читання припиняється).

Йшов журавлик на лужок,

Вбрався в жовтий кожушок.

Кажуть бджілка і жучок:

– Дуже гарний кожушок.

2. Гра “Склади прислів’я”

Робиш добро – не кайся,

Все добре переймай,

Не одежа красить людину,

З ким поведешся,

Того й наберешся,

А добрі діла,

А зла уникай.

А робиш зло – на зло й сподівайся.

– Поясніть, як ви розумієте ці прислів’я.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Хто краще?”

Конкурс на краще виразне читання вірша М. Рильського “Дитинство”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Послухайте вірш та спробуйте відповісти на запитання, що означає бути справжньою людиною.

Запам’ятай, моя дитино, з юних літ

На все життя, щоб знала,


як прожити.

Людина для добра приходить в світ

Й покликана завжди добро творити.

Нелегко це, хто що б не говорив,

Й не кожному зробити це вдається.

Бо в світі стільки смертних є гріхів,

Що доброта не завжди йде до серця.

Та ти людина, і тому учись

Добро творити, людям співчувати.

До цього світу пильно придивись,

Злим помислам навчися лад давати.

Йди з добротою – це собі затям,

Із ласкою, прихильністю, привітно.

Й не розлучайся з добрим почуттям,

Хай доброта в душі суцвіттям квітне.

Вправа “Мікрофон”

Учні висловлюють свої міркування з приводу того, що означає бути справжньою людиною.

– Сьогодні ми прочитаємо вірш Максима Рильського, у якому він теж намагається дати відповідь на це запитання.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання вірша вчителем

– Чи сподобався вам вірш?

– Які почуття він у вас викликав?

Над чим примусив замислитися?

2. Словникова робота

Читання колонок слів “буксиром” за вчителем та одне одному в парах

Життя останній

Відганяє виряджаючи

Пересторогу непогасна

Благословляючи зрівняться

– Як ви розумієте слова благословляючи, пересторога, непогасна”?

– Перевірте тлумачення цих слів у підручнику.

3. Робота в парах

Читання вірша учнями в парах. Підготовка до виразного читання вірша

– У якому темпі, з якою інтонацією і силою голосу будете читати вірш?

– Де зробите паузи?

– Звертайте увагу на межі речень.

– Які слова виділете голосом при читанні?

4. Виразне читання вірша учнями

5. Фізкультхвилинка

6. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

– До кого поет звернувся із запитанням?

– У якому реченні виражене де звертання? Прочитайте.

– Чому автор порівнює хлопчика з Котигорошком?

– З яким запитанням автор звернувся до хлопчика?

– Яку відповідь він почув?

– Чому автор уважає слова хлопчика найкращою відповіддю на своє запитання?

– До чого він закликає сина?

– У яких рядках поет пояснює, що означає бути справжньою людиною?

7. Гра “Диктор телебачення”

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

8. Гра “Добери риму і придумай свою”

Котигорошки – … (трошки).

Дитя – … (життя).

Дорогу – … (пересторогу).

Сам – … (словам).

Зрівняться – … (праця).

Крило – … (зло).

Сина – … (людина).

9. Гра “Голосування ногами”

Діти встають у дві шеренги: права шеренга – “я вважаю, що твердження правильне”; ліва шеренга – “я вважаю, що твердження неправильне”.

– Я читатиму речення, деколи навмисне замінюючи слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне – тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

– Хто його автор?

– Над чим нас примусив замислитися М. Т. Рильський?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити вірш напам’ять (с. 114).



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


МАКСИМ РИЛЬСЬКИЙ. КИМ ХОЧЕШ БУТИ, ХЛОПЧИКУ, В ЖИТТІ?

Categories: Конспекти уроків

Links